• 1
  • 2
2016-09-09, 21:10
Medlem
Pater-Nosters avatar
http://www.expressen.se/nyheter/de-l...ade-dodskalle/

Citat:
På onsdagen var Ove Andersson och hans sambo Eva Bergman ute i skogen i närheten av sitt hem i byn Bredsjön, några mil nordväst om Timrå i Medelpad.

– Vi var ute och plockade svamp och bär. Då såg sambon min någonting konstigt. Hon visste inte visste vad det var och tänkte att det kunde vara något djur. Men jag såg ju att det var en människa, säger Ove Andersson.

Expressen har fått da del av parets bilder på kraniet och det råder inga tvivel om att det tillhör en människa.

Vilka kända försvinnanden finns det i de här trakterna?
Senast redigerad av Pater-Noster 2016-09-09 kl. 21:12.
Citera
2016-09-09, 21:16
Medlem
Kända försvinnanden....Johan Asplund i början på 80-talet. Olle Högbom likaså.
Citera
2016-09-09, 21:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
http://www.expressen.se/nyheter/de-l...ade-dodskalle/

Vilka kända försvinnanden finns det i de här trakterna?

En 55-årig lokalpolitiker försvann för 3 år sedan, hon verkar inte återfunnits.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5660155
Citera
2016-09-09, 21:34
Medlem
Jag har för mig att man hittade politikern drunknad.
Citera
2016-09-09, 21:54
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Jag har för mig att man hittade politikern drunknad.
Det verkar stämma: http://www.allehanda.se/angermanland...nen-hittad-dod
Citera
2016-09-10, 08:10
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Andreas Hulin, senast sedd i Ånge 14 maj 2009.
Citera
2016-09-10, 08:43
Medlem
Ja, det skulle kunna vara personen som sågs senast i Ånge 2009. Jag har svårt att tro att det skulle vara Johan eller Olle, det är väl inte troligt att kraniet legat där mer än 30 år.
Citera
2016-09-10, 13:08
Medlem
Readyfreddies avatar
Området ligger ju nästan precis mittemellan Sundsvall/Timrå, Sollefteå, Ånge och Härnösand.

Närmast ligger väl LA:s stuga i fallet med Johan Asplund, runt 2 mil bort och den lilla vägen mot Bredsjön kanske var lämplig med lik i lasten.

Viola Widegren försvann ungefär 5 mil därifrån.

Fast rimligen är det förstås någon som försvunnit på senare tid.
Citera
2016-09-10, 14:54
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ja, det skulle kunna vara personen som sågs senast i Ånge 2009. Jag har svårt att tro att det skulle vara Johan eller Olle, det är väl inte troligt att kraniet legat där mer än 30 år.
Skelettdelar i syrerik miljö borde brytas ned inom ett antal år tycker man. Om inte annat så borde de täckas av växtlighet. Gissningsvis sker båda alternativen inom en femårsperiod?
Citera
2016-09-10, 17:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Skelettdelar i syrerik miljö borde brytas ned inom ett antal år tycker man. Om inte annat så borde de täckas av växtlighet. Gissningsvis sker båda alternativen inom en femårsperiod?

Hur snabbt nedbrytningen går vet jag inte. Charles Zelmanovits kvarlevor hittades efter 17 år i skogen. Jag tänker också att djur kan ha grävt/bökat fram skelettdelar. Rotvältor och liknande vid en storm? Det kan säkert finnas flera orsaker till att en nedgrävd/dold kropp kommer i dagen på "naturlig" väg efter att ha varit dold/skyddad tidigare.
Citera
2016-09-10, 19:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur gammalt är kraniet?

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Området ligger ju nästan precis mittemellan Sundsvall/Timrå, Sollefteå, Ånge och Härnösand.

Närmast ligger väl LA:s stuga i fallet med Johan Asplund, runt 2 mil bort och den lilla vägen mot Bredsjön kanske var lämplig med lik i lasten.

Viola Widegren försvann ungefär 5 mil därifrån.

Fast rimligen är det förstås någon som försvunnit på senare tid.

Tänk det kunde vara Johan eller Olle? Kanske inte så troligt. Beror ju på hur gammalt detta kranium kan vara samt om det tillhört en man eller kvinna.

Det finns ytterligare ett olöst försvinnande från dessa trakter och det är mentalskötaren Raine Svensson som försvann från Sidsjön 1971. Han var uppväxt i Timrå.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-09-10 kl. 19:45.
Citera
2016-09-10, 20:00
Medlem
48 Stycken i Västernorrland.
Källa

Västernorrland är för övrigt ett mycket märkligt namn då det ligger på den östra sidan av Norrland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in