Själv är jag arbetsledare på ett lager, där vi använder väldigt mycket från bemanning, så jag ska ge dig min syn på saken.
Är du bra? Då kommer du få jobba kvar även om du säger till eller inte. Du verkar ju vara uppskattad eftersom du går på ett studentkontrakt och dom ändå bokar in dig varje dag.
Så om du är bra är det ingen fara att säga till, i så fall kommer chefen bara att uppskatta det. I alla fall chefen på lagret, vet inte vad konsultchefen kommer säga
Duger du, men gör inget större väsen av dig? Då kan det vara läge att inte säga något. Här beror det ju på hur beslutsam du är. Ska du söka några andra jobb dagtid liksom eller ska du skaffa dig ett dagtidsjobb? Är du säker på att du ska sluta så tycker jag du ska meddela chefen, så dom får möjlighet att ta in en ny för upplärning samtidigt som dom har dig kvar. Men då kan det ju slå fel när den nya är färdigutbildad, om du inte har fått tag i något jobb då... Då lär det bli du som ryker.
Är du kass? Då ska du nog inte säga något =p
Sen kommer det vara behovet som avgör hur mycket chefen kommer uppskatta det. Är det ett stort behov av folk och det inte finns några vettiga kandidater så kommer chefen bli glad att få veta att dina långsiktiga planer är att inte fortsätta.
Vi hade i december en kille som pendlade 75 minuter enkel väg. Han jobbade bra och var väldigt uppskattad av oss, men han kom och sa att han inte klarade av att pendla så länge varje dag. Vi ville inte bli av med honom men man ska inte tvinga dom duktiga att göra något dom inte vill, så vi kom överens om att han jobbar december ut, sen bokar vi inte in honom mer, eftersom vi hade ett stort behov av kompetent personal under december. Han lämnade och båda parter såg det som ett bra och väl avslutat samarbete.