• 1
  • 2
2016-09-07, 22:31
Medlem
WaterBallets avatar
Finns det någon djurpark där man kan få hänga med pingviner lite?
Citera
2016-09-07, 22:33
Medlem
Kan ha drömt men jag vill minnas att det ska finnas hyggligt lättillgängliga pingviner i göteborg nånstans, typ nån park eller liknande plejs.

Kanske lite ospecifikt men värt att söka runt på iallafall tänker jag om man nu är ute efter pingvinkramning.

Edit: Återkom gärna med ett utlåtande, jag tänker mig att det ska kännas som att krama en riktigt stor aubergine typ.
Senast redigerad av Prax^ 2016-09-07 kl. 22:36.
Citera
2016-09-07, 22:33
Medlem
Slottskogens djupark har pingviner.

Förstår dig. De är mysiga.
Citera
2016-09-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kan ha drömt men jag vill minnas att det ska finnas hyggligt lättillgängliga pingviner i göteborg nånstans, typ nån park eller liknande plejs.

Kanske lite ospecifikt men värt att söka runt på iallafall tänker jag om man nu är ute efter pingvinkramning.

Slottskogen. Du har bra koll på dina pingviner.
Citera
2016-09-07, 22:37
Medlem
WaterBallets avatar
Tack! Vet ni om man får klappa dem också?
Citera
2016-09-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaterBallet
Tack! Vet ni om man får klappa dem också?

Allt är möjligt. Hur stor är din plånbok? Alla bidrag är välkomna.
Citera
2016-09-07, 22:50
Medlem
bombaccis avatar
Såg ett program på kunskapskanalen om hur rika medelklasspersoner åkte till antarktis och bodde på ett engelskt hotell och de var omgivna av pingvinpar. Man fick inte klappa/krama dem men man fick fotografera dem o så. De hade en stor shop med pingvinsaker också.

Verkar mysigt

https://www.youtube.com/watch?v=-59tM_asgVo

tror ingen djurpark i Sverige åtminstone tillåter att man kramar/klappar en pingvin. åker du till arktis så kanske du kan smygklappa en pingvin men du får vara beredd att bli biten ett par gånger.
Citera
2016-09-08, 00:20
Medlem
Pingviner bits sjukt hårt vet jag i alla fall. Tror inte de är så vänligsinnade egentligen, om inte du har en sill åt dem
Citera
2016-09-08, 04:30
Medlem
RonnyRasks avatar
Tror inte några djurparker tillåter att man får mysa lite med deras pingviner, och av de pingviner jag stött på i det vilda så är de inte heller speciellt sugna på närgågna människor.

Ditt bästa alternativ är att leta upp någon rik jävel som har pingviner som husdjur (olagligt) och be om att få lite umgänge med dessa. Kan nog kosta dig en slant men vad gör man inte för att få krama en pingu!
Citera
2016-09-24, 23:36
Medlem
Vilken art av pingvin finner TS mest tilldragande, en reslig kejsare eller kanske en oskuldsfull dvärgpingvin?
Citera
2016-09-25, 21:32
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Vilken art av pingvin finner TS mest tilldragande, en reslig kejsare eller kanske en oskuldsfull dvärgpingvin?

En kejsarpingvin lär nog hinna göra ett rejält nummer på axlarna med näbben
innan man får sin kram tillgodosedd alltså.
Citera
2016-09-27, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Slottskogens djupark har pingviner.

Förstår dig. De är mysiga.
Vet dock inte om man får krama dom där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera