2016-09-06, 23:16
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
West Pride sörjer Kaj Heino ❤️
mångårig styrelseledamot i West Prides styrelse och senast sammankallande i valberedningen. Vi kommer att minnas vår vän Kaj med värme och hans långa kamp för våra rättigheter. Som hbtq-aktivist har Kaj varit betydelsefull och bidragit mycket till vår gemensamma kamp om allas lika värde och rättigheter. Vi kommer att sakna hans genuina kunskaper och engagemang.
All kärlek och styrka till Kajs nära och kära ❤️
West Prides styrelse och kansli
West Pride

Citat:
Fattar det inte. :-(
Kaj Heino dog i natt. :-(
Fy fan vad jag kommer att sakna honom.
Han var så fin som människa, och en så positiv kraft i kampen för alla människors lika värde. :-(
Polisen har gripit en misstänkt för mord.
Xzenu Cronström Beskow på Facebook

Jag har inte sett något i tidningarna om detta, men det lär väl komma.
Någon som vet något?
Citera
2016-09-06, 23:28
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
West Pride

Xzenu Cronström Beskow på Facebook

Jag har inte sett något i tidningarna om detta, men det lär väl komma.
Någon som vet något?

Som jag förstått det: http://www.expressen.se/nyheter/miss...m-i-stockholm/
Citera
2016-09-06, 23:45
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Den gode Kaj var enligt RFSL:s hemsida "undergiven masochist cis-läderbög" och från Gbg. Att det skedde i Sthlm mitt i natten och att polisen slirar lite på brottsbenämningen kan väl peka på att det är lite gammal hederlig hårdbögsex som gått överstyr.

Bdsm kan vid oaktsamhet leda till farliga situationer även för vana utövare, framförallt under påverkan av diverse rusdrycker/-preparat.
Citera
2016-09-07, 00:01
Medlem
Kvävd av en ball gag? Eller en magnumdildo som kördes upp alltför långt?

Kollar man på hans FB så verkade han endast leva för homo och refugees welcome-saker. Ironiskt om det visar sig även vara det som tog livet av honom.
Senast redigerad av Sorbon 2016-09-07 kl. 00:05.
Citera
2016-09-07, 00:01
Bannlyst
RFSL, Göteborg, Södermalm, Finne och bög-sex.

Jo. Ingen oviss utgång där.

Explosiv kombination.
Citera
2016-09-07, 00:25
Medlem
Lydans avatar
Jag önskar ingen människa något ont, oavsett åsikter (som vissa andra), sexuell läggning eller etnicitet.

Men ska vi tro på Darwins teorier så är det tyvärr inte särskilt förvånansvärt att denne herre, om det som står i tråden stämmer, faller offer för evolutionen.

Tyvärr är naturen inte särskilt barmhärtig mot masochister.

Med det sagt, hoppas jag ändå att han död får en betydelse i hans ära. Att vi måste sluta uppmuntra liknande skadebeteende och sluta uppmuntra evolutionära avvikelser. För alla lättpåverkade människors skull.

Utan Pride kanske inte stackars Kaj hade behövt dö.
Citera
2016-09-07, 00:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Förvånar mig inte om några rånasister spöat ihjäl denna stackars förvirrade gubbe, nasister och rasister gillar att spöa såna där har jag hört, eller var det spänna på?

Men det är väl en anhållen som misstänkt? Det låter ju som något som kanske börjat med "trivsam samvaro" eller att någon kanske inte uppskattat viss typ av uppvaktning.
Citera
2016-09-07, 00:52
Medlem
ColaKexs avatar
Om vi skulle lägga alla löjliga/grundlösa tramspåståenden (nazister,rasister osv) åt sidan och faktiskt diskutera vad motivet/GM kan vara?

Vem var den här Kaj mer än en utpräglad rfsl-profil?
Vilka umgicks han med?
Hamnat i klammeri med rättvisan tidigare?
Citera
2016-09-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukkosjumala
Ack, vad har inte världen gått miste om nu?

http://ng.se/sites/default/files/gbg...towers_Kaj.jpg
Oj. Det där var minst sagt... utmanande. Är det helt klart att han blev mördad, och att det inte rörde sig om snedsex?
Citera
2016-09-07, 01:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Den gode Kaj var enligt RFSL:s hemsida "undergiven masochist cis-läderbög" och från Gbg. Att det skedde i Sthlm mitt i natten och att polisen slirar lite på brottsbenämningen kan väl peka på att det är lite gammal hederlig hårdbögsex som gått överstyr.

Bdsm kan vid oaktsamhet leda till farliga situationer även för vana utövare, framförallt under påverkan av diverse rusdrycker/-preparat.

Det man spontant tänker på om nu det rört sig om något sådant är ju Erotic asphyxiation. Möjligen då på egen hand sedan då hittas en man strypt nära döden i en lägenhet en annan i ett annat rum kanske tom får liksom först svårt att förklara sig och polisen griper då på rutin för mord/dråp tills nu det så småningom klassas ner som olycka. Ungefär samma sak som då kan hända vid drogrelaterade dödsfall.
Citera
2016-09-07, 01:07
Medlem
Semenomore2s avatar
I mörkret får vi hoppas att det inte hade med hans ideologi att göra.
Citera
2016-09-07, 01:10
Medlem
sylvia.borins avatar
Vet inte om ni som spekulerar i att det skulle vara sk högerextrema som begått brottet skämtar eller ej. Hursomhelst är det uppenbart att det rör sig om antingen våld i en relation eller att gärningsman och offer åtminstone varit bekanta. Eventuellt skulle det kunna vara en SM-lek som gått snett, kanske har de ägnat sig åt detta under påverkan av alkohol eller droger.

Hur vet man detta? Jo, hade det varit en dödsknarkarrasist som mördat Heino hade media skrivit spaltmil om detta och Heinos vänner hade gallskrikit på Facebook. Det går att utläsa en hel del mellan raderna i Expressenartikeln som redan länkats. Någon larmar polisen till lägenheten där brottet begåtts. Där griper polisen en man i femtioårsåldern, som misstänks för mordet alternativt dråpet. Det låter med andra ord inte som att han blivit påhoppad av en arg ung högerextrem man.
Senast redigerad av sylvia.borin 2016-09-07 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in