Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-09-06, 20:13
Medlem
ace_secs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23472681.ab

Flera män har ofredat och trakasserat en kvinna i 30-årsåldern vid en Ica-butik utanför Alvesta. Männen skrek okvädningsord i en megafon till kvinnan – och följde sedan efter henne i en svart BMW. De körde efter henne i fem kilometer och försökte preja henne av vägen.

Citat:
”Visa pattarna” och ”hora” skrek flera män i 20-25 årsåldern från en svart BMW på måndagskvällen vid Ica-butiken i Moheda. De ska ha använt någon typ av megafon.

Citat:
Kvinnan kör direkt iväg från parkeringen – då följer männen efter. Männen kör efter kvinnan i fem kilometer. Dessutom filmar de henne med en mobilkamera och fotograferar hennes registreringsskylt.
Sedan kör de upp vid sidan av henne och försöker preja henne av vägen. De ska också ha tvärbromsat precis framför henne, säger han.

Citat:
Männen beskrivs vara i 20-25 årsåldern, föraren hade långt svart hår och bilen var en svart eller mörkblå BMW i äldre modell med röda detaljer på fälgarna.

Citat:
Polisen upprättade i går kväll en anmälan om ofredande, men anmälan lades ned direkt. I anmälan framgår det att det enligt kvinnan ska vara flera personer i byn som sett de här männen och sagt att de råkat ut för liknande händelser. Det är dock ingenting som polisen kan bekräfta.

Är det Kalle och Anders som har varit i farten igen? Sjukt beteende och direkt trafikfara.
Senast redigerad av ace_sec 2016-09-06 kl. 20:18.
Citera
2016-09-06, 20:23
Medlem
ImTheMans avatar
bmw får mig anta att det är zigenare, men det låter otypiskt deras beteende.

på det hela taget låter det ärligt talat väldigt osannolikt med megafon och allt.
Citera
2016-09-06, 20:29
Medlem
jack.danielss avatar
Att det är nybyggare är väl ställt utom allt rimligt tvivel? Alla markörer finns där: BMW, nedvärderande syn på kvinnor, att i samförstånd göra dylikt.

Vad som förbryllar mig är avsaknad av reaktion från svensken i allmänhet och från kvinnor i synnerhet!

Dom som satt i bilen har en syn på kvinnor som skulle få Gudrun Schyman att självdö eller självantända, men ändå är det ingen (förutom dödsknarkarrasister) som reagerar på att det byggs in värderingar i vårt samhälle som är rena stenåldern! Tro inte annat än att dessa "tuffa pojkar" påverkar en yngre generation och även då svennebanan!
Citera
2016-09-06, 20:32
Medlem
MaddahOfEeefs avatar
"ska vara flera personer i byn som sett de här männen och sagt att de råkat ut för liknande händelser"

"föraren hade långt svart hår"

Nån måste ju veta vilka det är. Låter som drogpåverkade/packade idioter!
Citera
2016-09-06, 20:34
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Att det är nybyggare är väl ställt utom allt rimligt tvivel? Alla markörer finns där: BMW, nedvärderande syn på kvinnor, att i samförstånd göra dylikt.

Vad som förbryllar mig är avsaknad av reaktion från svensken i allmänhet och från kvinnor i synnerhet!

Dom som satt i bilen har en syn på kvinnor som skulle få Gudrun Schyman att självdö eller självantända, men ändå är det ingen (förutom dödsknarkarrasister) som reagerar på att det byggs in värderingar i vårt samhälle som är rena stenåldern! Tro inte annat än att dessa "tuffa pojkar" påverkar en yngre generation och även då svennebanan!

Kanske för att Gudrun endast bryr sig om det är en svensk som säger så?

Skulle vara intressant att se om Flashback kan få fram bakgrunden till varför denna kvinna blev förföljd i första taget.
Citera
2016-09-06, 20:35
Medlem
MrAndress avatar
Hade det inte varit för efterföljandet och prejandet, så skulle jag säga ett gäng svenska snorungar som roar sig olämpligt.

Men B/Z radarn har slagit i taket.
Citera
2016-09-06, 20:36
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
bmw får mig anta att det är zigenare, men det låter otypiskt deras beteende.

på det hela taget låter det ärligt talat väldigt osannolikt med megafon och allt.
Varför måste det vara zigenare som kör BMW? Kom igen. Zigenare åker väl vilka djävla bilar som helst, ju sunkigare Opel desto bättre.
Citera
2016-09-06, 20:39
Medlem
Tycker det hela låter påhittat. Vem åker runt och skriker i en megafon. Inte ens babbarna skulle göra nåt sånt.
Citera
2016-09-06, 20:40
Bannlyst
Sverige förändras förr va moheda så ofarligt något kan bli. Öppna era hjärtan o njut
Citera
2016-09-06, 20:52
Medlem
Om det nu är flera i byn som har varit med om liknande så måste ju någon veta vart denna fantastiska sportbil (läs rostiga snik-BMW) står parkerad om nätterna, därifrån till att hitta förövarna kan ju inte vara svårt.

Det är ju bara att ringa Polisen nästa gång bilen lämnar parkeringen, ofta har dom ju inte tid att åka på den typen av larm, men man kanske kan ana att dom viftat med en pistol i baksätet (det kan vara svårt att se igenom bubblig solskyddsfilm) och då brukar polisen kunna frigöra resurser.
Citera
2016-09-06, 21:01
Medlem
waggazees avatar
Alvesta moheda, vilket av dom är det? Läste moheda i smp har jag för mig.
Citera
2016-09-06, 21:17
Medlem
Garanterat inte påhittat. Var ung i trakten på 80/90-talet och minns att bönder från obskyra hålor körde raggarrunda i Växjö och ropade i megafon. Hänt mig vid i a f 2 tf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in