2025-05-11, 01:06
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det känns lagom trovärdigt att Reine skulle åkt med Piotr till Ryssland när han från början skulle köra honom till flygplatsen. Och inte säga ett ljud till familjen förrän i en konstigt brev en tid senare. Särskilt när han läxade upp sin far om att han minsann aldrig skulle överge sin familj. En make lämnar väl inte sin hustru på det extremt märkliga sättet.

Den biten är riktigt dålig.

Jag har för resten träffat Reine-skådisen på ett tåg för länge sedan.
Många skådisar som man aldrig såg igen efter TK/R&M-filmen. Reine var en.
Per Ragnar såg jag och mina syskon på stan en gång, också, vi skrek: "Hej Jesus!" efter honom. Bästa psykopaten i en serie, tillsammans med Petter i Tusenbröder. Det gick verkligen inte att resonera med Sten Frisk, han var helgalen. Och det där darret på rösten när det kom över honom och han sade åt Hugo att han inte kände igen Hugo längre och att Hugo blivit så olydig.

Per Ragnar var en riktig skådis. Kan verkligen rekommendera Röda rummet på SVT plays öppna arkiv där han spelar huvudpersonen Arvid Falk, dvs mer eller mindre Strindberg själv.

Bra för honom att inte Tre kronor blev hans sista stora sorti, utan att han fick fina recensioner för sin roll i Låt den rätte komma in några år senare. Tre kronor antar jag att han gjorde för att han såg sig tvungen.
Citera
2025-05-11, 01:09
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Per Ragnar var en riktig skådis. Kan verkligen rekommendera Röda rummet på SVT plays öppna arkiv där han spelar huvudpersonen Arvid Falk, dvs mer eller mindre Strindberg själv.

Bra för honom att inte Tre kronor blev hans sista stora sorti, utan att han fick fina recensioner för sin roll i Låt den rätte komma in några år senare. Tre kronor antar jag att han gjorde för att han såg sig tvungen.

Fast jag har läst att Per Ragnar är oerhört stolt över sin roll som Sten Frisk då han blir igenkänd än i dag och är glad över att vara ett slags hushållsnamn. Att han har satt spår i en hel generation.
Citera
2025-05-23, 05:23
Medlem
moralhoras avatar
Wiinds, of chaaange...

https://www.youtube.com/watch?v=Wlo8FAqSIDA
Citera
2025-06-02, 18:55
Medlem
Nostalgiskt i Tre kronor med han som var UFO intresserad.
Och Arkiv X var populärt.

Håller ni med om att tron på UFO:n var större på 90-talet i Sverige?
Kanske p.g.a Tre kronor?
Citera
2025-09-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Bilden är fem år gammal:
https://www.linkedin.com/posts/swedb...34154240-WaVJ/

Så hon borde väl ha varit i mitten av 30-årsåldern där.

Vacker tjej då och nu. Synd att hon inte fortsätta med att vara skådespelare
Citera
2025-09-29, 09:44
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Nostalgiskt i Tre kronor med han som var UFO intresserad.
Och Arkiv X var populärt.

Håller ni med om att tron på UFO:n var större på 90-talet i Sverige?
Kanske p.g.a Tre kronor?
"Arkiv X är viktigare än skolan" Undrar vad Samuel Koriander hade gjort om han var ung i dag i interneteran?

Är det som gör Tre Kronor roligt att titta på, tidsdokument av 90-talet. Dessutom är det roligt att det kretsar kring medelklassen. De flesta andra liknande serier handlar om överklass och arbetarklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in