Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-09-04, 16:28
Medlem
En yngre man har hittats död i en lägenhet i Borås.
En person har anhållits misstänkt för vållande till annans död
Enligt Expressen och polisens hemsida .någon som vet mer vad som hänt

Citat:
http://www.expressen.se/gt/en-yngre-man-hittad-dod-i-lagenhet-i-boras/
Citera
2016-09-04, 16:31
Medlem
ukrossos avatar
Låter inte detta som överdos, personen tvekade att ringa och ringde försent och därför vållande? Samt ringa narkotikabrott. Kan han även erkänt att han hjälpt till att sätta sprutan alt. hjälpt till med doseringen? Är osäker på vad som gäller i ett sånt läge.
Senast redigerad av ukrosso 2016-09-04 kl. 16:35.
Citera
2016-09-04, 16:35
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Låter inte detta som överdos, personen tvekade att ringa och ringde försent och därför vållande? Samt ringa narkotikabrott.
Nej jag tror inte polisen skulle rubricera det på detta vis , det står yngre man , kanske att den misstänkte är mycket äldre . någon som vet address BO och GM . kan vara ett oskyldigt 40 årigt ensamkommande barn ju . fast jag tror mer på en släkting och misshandel som lett till döden .
'
Citat:
Enl ExpreEfter polisförhör beslutade åklagare att en person skulle anhållas, misstänkt för vållande till annans död och narkotikabrott.
– Jag vet inte hur det hela har gått till men en förundersökning har startats, säger Patrik Ahlbom.
I lägenheten fanns ytterligare fyra personer som togs med till polisstationen i Borås för förhör. De kommer att höras upplysningsvis.
Senast redigerad av MiBeth 2016-09-04 kl. 16:37. Anledning: tillägg
Citera
2016-09-04, 16:37
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Nej jag tror inte polisen skulle rubricera det på detta vis , det står yngre man , kanske att den misstänkte är mycket äldre . någon som vet address BO och GM . kan vara ett oskyldigt 40 årigt ensamkommande barn ju . fast jag tror mer på en släkting och misshandel som lett till döden .
Då skulle det inte vara tal om vållande.
Senast redigerad av ukrosso 2016-09-04 kl. 16:44.
Citera
2016-09-04, 16:57
Medlem
Adressen skall vara Sven Eriksonsgatan, osäker på numret.
Citera
2016-09-04, 17:10
Medlem
-defekt-s avatar
körde förbi där när civilpolisen kom, http://imgbox.com/4ci4fFfU
sven erikssonsgatan 17
Citera
2016-09-04, 17:24
Medlem
Han verkar dött av hjärtstopp ,måste va nå drogrelaterat då eller?
Citera
2016-09-04, 17:33
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Död man hittad i bostad – en person anhållen

En ung man har hittats död i en lägenhet i Borås. En person sitter anhållen misstänkt för vållande till annans död. – Obduktion får visa den direkta dödsorsaken, säger Patrik Ahlbom, gruppledare vid regionledningscentralen i polisregion väst.

Det var vid 10-tiden på söndagsförmiddagen som ambulans larmades till en lägenhet i Borås efter ett förmodat hjärtstopp. Det visade sig senare att mannen avlidit.

När också polis kom till platsen befann sig fyra personer i bostaden, de togs alla med till polisstationen i Borås för förhör.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/dod-man-hittad-i-bostad-en-person-anhallen
Citera
2016-09-04, 17:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Låter inte detta som överdos, personen tvekade att ringa och ringde försent och därför vållande? Samt ringa narkotikabrott. Kan han även erkänt att han hjälpt till att sätta sprutan alt. hjälpt till med doseringen? Är osäker på vad som gäller i ett sånt läge.

Jo tycker också det. Detta kommer väl klassas ner rätt omgående personen är fri och det blir inget mera av saken. Polisen går liksom på rutin. Man anträffar en död person lite oklart hur denna dött, man tar in nu en person som fanns där i lägenheten för vidare förhör för säkerhets skull. Men gällande detta handlar det väl då om säkert en självframkallad överdos.
Citera
2016-09-04, 17:47
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tycker också det. Detta kommer väl klassas ner rätt omgående personen är fri och det blir inget mera av saken. Polisen går liksom på rutin. Man anträffar en död person lite oklart hur denna dött, man tar in nu en person som fanns där i lägenheten för vidare förhör för säkerhets skull. Men gällande detta handlar det väl då om säkert en självframkallad överdos.
Det som är lite konstigt i detta är att åklagaren bestämde sig för att anhålla personen i lägenheten. Jag har bekanta som suttit i lägenheter med folk som tagit överdoser och hamnat på andra sidan och ingen utav dessa har blivit anhållna efteråt.
Citera
2016-09-04, 17:51
Medlem
ja det kanske är någon som vittnat på nåt , de 4 som släpptes har kanske några bevis vittnesmål hur det gått till .
Citera
2016-09-04, 18:20
Medlem
KaffeFnasks avatar
Finns en lägenhet i huset som är ett kollektiv för några av borås största pundare, bland annat de som har försett folk med fentanyl senaste åren, så det förvånar mig inte att något sånt här sker just där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in