Citat:
Ursprungligen postat av
MacReady
Mitt intresse har svalnat en del men inte pga svenska herrarnas usla fjolårssäsong, och inte heller pga astmamygel och läppbalsam, snarare ett stadigt nedåtgående intresse pga att det gedigna i skidlöpning som sport fortsätter att suddas ut.
Tycker det finns många anledningar att känna sig positiv till svensk herrskidåkning denna säsong. Dels comebackerna, inte bara att Richardsson och Olsson siktar på världscup och VM utan att de tränar som sådana också, och inte bara stakning. Men Thorn, Svensson och Burman är ju faktiskt ordentliga framtidsnamn. Samtliga verkar stenhårda och obevekliga i målsättningar. Tycker ofta svenska skidåkare pratar som mesar som väljer att bli provocerade av förväntningar utifrån. Medan dessa tre antyder att det snarare bara är kul att folk tror på en. Viktig mental inställning imo. Skönt också med comebackerna så att den sedan oundvikliga generationsväxlingen inte behöver bli så tuff som vi såg förra året att den blev och skulle fortsätta att vara om de inte comebackat. Kämpa.
Blir faktiskt riktigt glad att höra att ni är flera som fortfarande ändå ser vad det verkar huvudsakligen positivt på skidåkningen som tävlingssport.
Visst är det så att man redan innan all turbulens tappade intressestinget lite i och med att den "riktiga" gamla hederliga skidåkningen delvis försvunnit. Mer individuella skidlopp åt folket - det vill jag ha (och många med mig) - mindre av alla dessa sprintlopp. Bl a.
Visst finns det hopp med alla yngre förmågor som strömmar till. Tycker ändå lite synd om dem att det har blivit så mycket fokus på tråkigheter. Hoppas de har mycket jävlar anamma och minimalt med negativt tänkande. Kämpa ja.
Med lite tur så kanske detta kan bli bra ändå, och som du säger är det skönt att flera av de "gamla" är med och stagar upp. Peppar, peppar, inga sjukdomar tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giggsy
Jasså är Nelson tillbaka? Har jag missat helt

Gillar honom skarpt, saknat ICA-mössan.
Vet inte om det fortfarande stämmer men enligt honom själv så satsar han inte på att komma med i landslaget utan han vill vara med ett tag till för att han kände suget komma tillbaka (ungefär).
Länkar en artikel från februari där man kan läsa lite vad han säger:
http://www.op.se/sport/langdskidor/skidbomben-os-mastaren-gor-comeback-i-tavlingssparen-vill-testa-var-han-star-formmässigt
Citat:
Saknar Du atmosfären som finns i den yppersta eliten?
– Ja det gör jag ibland och faktiskt känslan att få bli helt omhändertagen som i landslaget, men jag säger det igen: Det handlar absolut inte om någon nysatsning eller försök att göra en riktig comeback. Jag gör det här mer på kul, betonar Lars Nelson.
Jag är också väldigt förtjust i Lars Nelson, både som skidåkare och som person.