Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-05, 16:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead-spaceglasses
Självklart kommer inget hända.. Dessa individer kan glida in på polis stationen för att ändra sitt pass för att resa till syrien och fortfarande inget... Vore inte det rasistiskt att ta fast en muslim vad de en skulle gjort?

Med tanke på allt som skett denna sommar med mera, skulle jag nog snarare säga att det är självklart att det kommer hända något.
Sen beror det väl på hur man ser det. Personligen tycker jag alla våldtäkter och tafsande på tjejer är lågfrekvent krigföring, ett gammalt beprövat sätt att föra krig på (att vi i dagens Sverige inte ser det så förvånar mig inte dock).
Citera
2016-09-05, 18:31
  #14
Moderator
Tinuviels avatar
Det i sammanhanget positiva är att de inte kommer att återvända till Sverige.

Per Gudmundson skriver på sin Facebook den 3/9:
Citat:
I "Ghuraba i syrien trailer" syns Taha Shade, Omar Shahade, Abdul Ghameed Abbas, Khalid Osman Timayare, Mostafa Shade, Bilal Sellman med flera – samtliga jag kan identifiera har dött i strid för IS.
I filmen får man se svenskarna förbereda och delta i strid. Materialet torde vara inspelat 2013.
https://www.facebook.com/per.gudmundson?fref=ts
Citera
2016-09-05, 18:34
  #15
Avstängd
Kesha100crowss avatar
Jävla äckliga isisungar, först ska vi försörja svinen sen ska de döda oss.

öga för öga jävla mohammedknullare
Citera
2016-09-05, 18:49
  #16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesha100crows
Jävla äckliga isisungar, först ska vi försörja svinen sen ska de döda oss.

öga för öga jävla mohammedknullare
Ja, jo... i det här fallet skötte Jabhat al-Nusra jobbet åt oss. Flera av dessa ska ha stupat i krig mot sina forna allierade. I Sverige är det tveksamt om de överhuvudtaget kunnat fällas för något och om det i så fall lett till något mer än ett symboliskt straff. 2013 var det inte kriminellt att döda för IS.

Så, det bästa vi kan göra är att låta dem åka och sedan hoppas att de dör snabbt.

I artikeln i Expressen framgår var de bodde och ägnade sig åt innan de avreste från Sverige:
http://www.expressen.se/nyheter/har-...da-svenskarna/

Ett hån att de benämns som "svenskar". Jag tvivlar på att de själva tänkte på sig som det.
Citera
2016-09-05, 19:48
  #17
Medlem
Tja, han Mostafa som skall bli kirurg har väl hunnit övat på halsar inför kommande ST-tjänst i Sverige...
Citera
2016-09-06, 12:36
  #18
Medlem
micro113s avatar
Videon är en trailer för en kommande hyllningsfilm om "svenskarna". Att de som syns i filmen är döda och därmed martyrer är ju alltså själva poängen.
Citera
2016-09-11, 11:56
  #19
Avstängd
1ntellectua1s avatar
Västvärlden stödjer ju indirekt dessa herrar via Turkiet. Ni kan inte leka offer när det är era vapen och pengar i terroristernas händer.
Citera
2016-09-11, 12:35
  #20
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
De dör, alternativt reser tillbaka till Sverige med slängda pass för vård av skador.

Sedan besöks Arbetsförmedligen, Försäkringskassan och Socialkontoret för att därefter livstidsförsörjas livet ut. Vem betalar? Du!
Många av dem är redan döda. Så det är en ganska misslyckad film. IS är svag, och nu när USA och Ryssland förhoppningsvis kan samarbeta så lär det inte dröja länge innan IS är helt överkörda.
Citera
2016-09-27, 02:49
  #21
Medlem
kato85s avatar
Snart kommer de, var beredda.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/te...is-atervandare
Citera
2016-10-04, 22:55
  #22
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Snart kommer de, var beredda.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/te...is-atervandare

Är inte alla redan döda typ?
Citera
2016-10-05, 01:27
  #23
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Är inte alla redan döda typ?

Långtifrån, jag tror det är mindre än en fjärde eller femtedel som dött, det fanns en artikel på antalet men jag lyckas inte finna den.

Sen har ju många redan kommit hem, så det är inte så många kvar totalt sett.
Citera
2016-10-06, 21:19
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Västvärlden stödjer ju indirekt dessa herrar via Turkiet. Ni kan inte leka offer när det är era vapen och pengar i terroristernas händer.
Det ärskumt det här.Turkiet har utbildat 10 tusentals jihadister,beväpnat de med moderna amerikanska och ryska vapen från Kaddafis vapenarsenal och sänt de in i Syrien.De kallas Fria syriska armen.Dessa får stöd från USA,Saudiarabien,Qatar,Israel , Japan ,Frankrike,England,Danmark,Sverige m fl.Vad vill de?Vill de ha ett demokratiskt Syrien?Lyckades de demokratisera Lybien?Irak?Afghanistan?Nej!De såg till att hundratusentals människor slaktades och deras hem jämnades med marken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback