Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-09-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Min kick gick av så jag kör med elstarten, har kört med elstarten uppemot 2 minuter i sträck.

Den är 10 år, startmotorn går utan problem, så den är det nog ingen fara med.

Precis, startmotorn är det sista som lämnar in på en Baotian :-D :-D

Gällande kicken så har 3 av 3 kickar varit defekta på de Baotians jag haft att göra med varav en nästan ny.

(Alla har dock inte varit mina som tur är)
Citera
2016-09-09, 02:08
Medlem
Det är en baotian vad förväntar du dig? sälj den o köp yamaha neos eller aerox
Citera
2016-09-10, 20:47
Medlem
WayneJohns avatar
Uppdatering. Hällde i 1 msk motorolja i cylindern via tändstiftshålet så startade den. Gissar på ny kolv och ringar..
Citera
2016-09-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneJohn
Uppdatering. Hällde i 1 msk motorolja i cylindern via tändstiftshålet så startade den. Gissar på ny kolv och ringar..
Kan vara en ventil som inte tätar.
Citera
2016-09-17, 20:33
Medlem
WayneJohns avatar
Uppdatering 2:

Nu går den som en klocka på första elstarten. Bytt kolv, kolvringar och gjort rent ventilsäten och ventiler.
Citera
2016-09-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneJohn
Uppdatering 2:

Nu går den som en klocka på första elstarten. Bytt kolv, kolvringar och gjort rent ventilsäten och ventiler.
Kom du fram till var felet satt? Om inte kolv eller kolvringar var synligt trasiga så har jag svårt att se att de skulle vara boven i dramat. Om däremot en ventil inte stängde så hjälpte antagligen rengöringen.

Nu får du roa dig med att köra in de nya kolvringarna. Att köra en Baotian på halvgas i femtio mil kräver en man med tålamod.
Citera
2017-03-20, 00:56
Medlem
SNÄLLA! jag behöver information angående skillnaden mellan baotian classic bt49qt-9 och baotian classic bt50qt-9

Startade med att jag köpte full fungerande bt50qt-9 och det är ju en fyrtaktare.
men är bt49qt-9 också det? fick den för billig peng några månader efter första köpet eftersom det var en reservdelsmoped, men när jag tog hem den så gick drivrem och allt men starta inte fullt.
Citera
2017-03-21, 15:03
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seusone
SNÄLLA! jag behöver information angående skillnaden mellan baotian classic bt49qt-9 och baotian classic bt50qt-9

Startade med att jag köpte full fungerande bt50qt-9 och det är ju en fyrtaktare.
men är bt49qt-9 också det? fick den för billig peng några månader efter första köpet eftersom det var en reservdelsmoped, men när jag tog hem den så gick drivrem och allt men starta inte fullt.

Det ska inte vara någon skillnad, dock kan de ha olika sorters avgasrör, tror att bt49 har en sk avgasrening, brukar vara kromad ljuddämpare på dessa men i stort är det ingen skillnad alls.
Citera
2017-03-21, 17:14
Medlem
Citat:

Det är olika importörer. bt49qt-9 importeras av Mipecorp AB dvs Baotian.nu. Reservdelar finns att köpa hos dem!
Citera
2017-03-31, 20:13
Medlem
Citat:

Det är ingen skillnad mellan dom två.

Citat:
1. Det är ingen skillnad på BT49QT-9 och BT50QT-9.
https://baotianmotor.se/Olika%20vari...0BT50QT-9.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in