2016-09-02, 11:29
Medlem
kukflashs avatar
Hur rengör man skärmen på en tv? Det var mycket damm på tvn och jag var lat och tog en babyservett och började torka.. Nu är det flammigt och ser ännu värre ut.

Försökte torka med luddfri trasa och mjukt toapapper... Problemet kvarstår. Hjälp!
Citera
2016-09-02, 14:02
Medlem
Servals avatar
Jag använder denna med bra resultat. Köp några extra mikrofiberdukar.

https://www.kjell.com/se/sortiment/d...ldskarm-p18097

Ett alternativ är att blanda diskmedel och vatten i en sprayflaska. (Svag blandning) och sen en lätt dusch på mikrofiberduken. Spraya INTE direkt på skärmen.

Edit: En varning till de som har macbook med retinaskärm (Dessa skärmar är extremt känsliga så läs på vad som passar till dessa skärmar.)
Senast redigerad av Serval 2016-09-02 kl. 14:07.
Citera
2016-09-02, 14:03
Medlem
Är det platt tv du pratar om?
Det finns speciella trasor att köpa för att göra rent led tv/platt tv. Dem är kännsliga dagen skärmar
Citera
2016-09-02, 17:20
Medlem
BigIvars avatar
Torr och ren microfiberduk
Citera
2016-09-02, 22:07
Medlem
fönsterputs och microfiberduk brukar jag använda..
Citera
2016-09-03, 10:09
Medlem
bonobonos avatar
Jag har testat lite olika sprayer och medel för tvskärmar man tycker allt är mer eller mindre skit.
Ofta blir det en fet hinna som känns mer jobbig att putsa bort än dom fläckar osv som fanns från början.
Jag använder nu mera bara vanlig fönsterputs och fin fiberduk.
Jag torkar först försiktigt bort allt damm, sprayar sen en bit av skärmen och torkar tills det är torrt.
Viktigt är att inte trycka för hårt, inte putsa på samma ställe för länge och att inte köra cirklar.
Ta en bit av skärmen i taget. Blir de någon fläck så jobba bort den innan du går vidare.
Se också till att göra detta när skärmen är avstängd och kall, tex innan man haft igång tvn för dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in