Citat:

Ursprungligen postat av 
pallafanintealls

Pratade med en kille som rör sig i vissa kretsar, han säger att Norra Fäladen börjar se ut som lindängen i Malmö eller som rosengård. 
Lund. Here we go.
Btw, vet någon Vilken lägenhet?

Nja, då rör han sig nog inte i de kretsarna som håller till på Norra Fäladen i alla fall...
Det är inte ens i närheten av Rosengård, var får du dina tokigheter ifrån?
NF var sju resor värre när jag var ung för 25 år sedan, zigenare och skit överallt.
Jag flyttade tillbaka hit för ca sex år sedan.
Är 40+, helsvensk, bra inkomst...
Tycker personligen att det är enormt mycket till det bättre idag jämfört med då, det har rustats upp ganska mycket sedan dess.
Det går ju inte att jämföra med hur det var på 80-talet..!
Idag är det ganska fint, händer lite småsaker precis som överallt annars, småungar som vill vara tuffa... Den grova misshandeln för någon vecka sedan och skjutningen igår är väl bland det grövsta på ett bra tag här.
De ställen i Lund jag absolut inte skulle besöka i dag är just Linero som andra påpekat. Idag är det vad Norra Fäladen var för 25 år sedan... Tyckte att jag läste att det varit sju bränder i trappuppgångar där de senaste veckorna i en intervju med en polis i Lokaltidningen som kom ut i onsdags ex.
Skall se om jag kan lista ut namn och gatunummer under eftermiddagen.
Jag bor ju trots allt bara över gatan från Sankt Hans gränd... Bara latheten som sätter gränser!