2016-09-02, 07:45
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Larmet kom vid klockan 22.35 – från flera uppringare.
– Vi fick uppringningar om att man hade hört smällar där. Vi skickade dit patruller som hittar något som eventuellt kan vara skotthål i en ruta till en fastighet, säger Johanna Persson på Skånepolisens ledningscentral.

Vid klockan 00.20 bekräftar inre befäl i Lund, Daniel Stafström, att det rör sig om en skjutning.
– Det är konstaterat skotthål. Vi har spärrat av platsen och håller på med informationsinhämtning. Vi har en hel del resurser på plats.
Enligt uppgifter på plats ska det handla om tre skotthål.

Källa: https://archive.fo/Ee2cG

Någon som vill spekulera kring motivet? Hur är området i övrigt? Vad vet vi mer?
Senast redigerad av RonHoward 2016-09-02 kl. 07:54.
Citera
2016-09-02, 08:01
Medlem
Perfect10s avatar
Inte långt ifrån lunds värsta ghettoområde. Heller inte långt från där en ung tjej blev oprovocerat misshandlad för någon vecka sedan.

Verkar sjunka fort i Lund nu.
Citera
2016-09-02, 08:07
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Inte långt ifrån lunds värsta ghettoområde. Heller inte långt från där en ung tjej blev oprovocerat misshandlad för någon vecka sedan.

Verkar sjunka fort i Lund nu.

Dags att sälja och se sig om i kranskommunerna kanske?

Lunds värsta ghettoområde, vilket område är det specifikt?

Edit: Verkar som att det även varit en skottlossning i västra delarna av Lund för en dryg vecka sedan.

Citat:
Publicerad 24 aug 2016 kl 07.25

Polis fick under natten larm om en skottlossning och en skadad man i västra delarna av Lund.

Larmet om skottlossningen i västra Lund kom in 01.39. Enligt Sydsvenskan ska personal på ett hotell i området ha hört och larmat om skotten. I samband med det larmet kom andra uppgifter om att en skadad man skulle ha setts på platsen. Det är dock ännu oklart om det ena larmet har samband med det andra. Under natten har polisens tekniker varit på platsen för att samla eventuella spår.

Det har heller inte kommit in några uppgifter om att någon skadad man sökt sjukhusvård under natten.
– Vi har ingen målsägande för tillfället.

Det kanske finns koppling till nattens händelse?
Senast redigerad av RonHoward 2016-09-02 kl. 08:11.
Citera
2016-09-02, 09:01
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Lunds värsta ghettoområde, vilket område är det specifikt?

Vilket är det inte? Norra fäladen har väl alltid varit sunkigt. Klostergården är nergånget sedan länge. Vikingavägen på Linero, blev bara värre efter nybyggena. Värpinge och Östra Torn blir bara värre för var gång man är på besök. Vänstern gör allt för att sänka staden.
Citera
2016-09-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Vilket är det inte? Norra fäladen har väl alltid varit sunkigt. Klostergården är nergånget sedan länge. Vikingavägen på Linero, blev bara värre efter nybyggena. Värpinge och Östra Torn blir bara värre för var gång man är på besök. Vänstern gör allt för att sänka staden.

Håller med.
Vikingavägen är ett riktigt skämt just nu, så inte värt att gå där själv som kvinna när det är mörkt. Bor 10 min därifrån.
ÖT är likadant, bodde där när jag var liten - men det har verkligen förändrats.
Norra fäladen är lite som vilda västern. Pratade med en kille som rör sig i vissa kretsar, han säger att Norra Fäladen börjar se ut som lindängen i Malmö eller som rosengård.

Lund. Here we go.
Btw, vet någon Vilken lägenhet?
Citera
2016-09-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pallafanintealls
Pratade med en kille som rör sig i vissa kretsar, han säger att Norra Fäladen börjar se ut som lindängen i Malmö eller som rosengård.

Lund. Here we go.
Btw, vet någon Vilken lägenhet?

Nja, då rör han sig nog inte i de kretsarna som håller till på Norra Fäladen i alla fall...
Det är inte ens i närheten av Rosengård, var får du dina tokigheter ifrån?
NF var sju resor värre när jag var ung för 25 år sedan, zigenare och skit överallt.
Jag flyttade tillbaka hit för ca sex år sedan.
Är 40+, helsvensk, bra inkomst...
Tycker personligen att det är enormt mycket till det bättre idag jämfört med då, det har rustats upp ganska mycket sedan dess.
Det går ju inte att jämföra med hur det var på 80-talet..!
Idag är det ganska fint, händer lite småsaker precis som överallt annars, småungar som vill vara tuffa... Den grova misshandeln för någon vecka sedan och skjutningen igår är väl bland det grövsta på ett bra tag här.
De ställen i Lund jag absolut inte skulle besöka i dag är just Linero som andra påpekat. Idag är det vad Norra Fäladen var för 25 år sedan... Tyckte att jag läste att det varit sju bränder i trappuppgångar där de senaste veckorna i en intervju med en polis i Lokaltidningen som kom ut i onsdags ex.

Skall se om jag kan lista ut namn och gatunummer under eftermiddagen.
Jag bor ju trots allt bara över gatan från Sankt Hans gränd... Bara latheten som sätter gränser!
Citera
2016-09-02, 16:07
Medlem
Pecanpies avatar
Jag tycker de börjat hända mer skit på Norra Fäladen igen efter att ha varit bättre väldigt länge, men det beror på vart på Fladden man rör sig. Även detta som nu hänt var i området kring St Hans precis som tjejen som blev nerslagen förra veckan eller när det var. Vad händer där? Vem är det som bor och rör sig där?
Citera
2016-09-02, 16:20
Medlem
Tydligen andra våningen (av två). I lägenheten låg en 25-årig kvinna och hennes dotter och sov.
Orkar jag gå och ta ett varv i kvarteret så här en fredag efter jobbet..?
Citera
2016-09-02, 18:42
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troll2010

Kört förbi Magistratsvägen ett par gånger senaste veckan och det ser f-n värre ut än Möllan i Malmö och det säger inte lite. Macken natttid är definitivt ingen rolig historia heller. Har nog med flyktingboendet att göra. (det mörkgråa, några hus längre ner på samma gata som McDonalds, är väl det?)
Citera
2016-09-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troll2010
Nja, då rör han sig nog inte i de kretsarna som håller till på Norra Fäladen i alla fall...
NF var sju resor värre när jag var ung för 25 år sedan, zigenare och skit överallt.
Jag flyttade tillbaka hit för ca sex år sedan.
Är 40+, helsvensk, bra inkomst...
Tycker personligen att det är enormt mycket till det bättre idag jämfört med då, det har rustats upp ganska mycket sedan dess.
Det går ju inte att jämföra med hur det var på 80-talet..!
Idag är det ganska fint, händer lite småsaker precis som överallt annars, småungar som vill vara tuffa... Den grova misshandeln för någon vecka sedan och skjutningen igår är väl bland det grövsta på ett bra tag här.
De ställen i Lund jag absolut inte skulle besöka i dag är just Linero som andra påpekat. Idag är det vad Norra Fäladen var för 25 år sedan... Tyckte att jag läste att det varit sju bränder i trappuppgångar där de senaste veckorna i en intervju med en polis i Lokaltidningen som kom ut i onsdags ex.

Skall se om jag kan lista ut namn och gatunummer under eftermiddagen.
Jag bor ju trots allt bara över gatan från Sankt Hans gränd... Bara latheten som sätter gränser!

vad i helvete, har jag två konton?

+1
Citera
2016-09-11, 23:11
Medlem
21 B andra våningen till vänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem