2016-09-01, 21:30
Medlem
crillerts avatar
Hej (om det r fel forum, flytta grna)

Jo mitt ilandsproblem handlar om att jag kommer f en del kontanter om ett tag 70-100k.
Jag vill inte pussla in 6k t gngen p mitt sebkonto utan skulle hellre vilja kpa nnting att greja med under vintern som grna d skulle kunna generera ngra tusen i vinst. Ex "kpa in en crashad kross, laga och sen slja till vren" Etc.
Det behver inte vara mnga tusen jag tjnar, men jag ska iaf inte frlora p det.
Tacksam fr Tips?
//C
Citera
2016-09-01, 21:50
Medlem
sucuks avatar
Har du frvaringsutrymmet s kan ett alternativ vara att leta "hstpris" p en trevlig cabriolet, stlla av och fixa/putsa polera sedan lgga ut p annons nr de frsta soliga vrdagarna brjar titta fram nsta r?

Borde kunna ge lite avkastning tycker man frutsatt att du hittar ett bra objekt.
Citera
2016-09-01, 22:26
Medlem
crillerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Har du frvaringsutrymmet s kan ett alternativ vara att leta "hstpris" p en trevlig cabriolet, stlla av och fixa/putsa polera sedan lgga ut p annons nr de frsta soliga vrdagarna brjar titta fram nsta r?

Borde kunna ge lite avkastning tycker man frutsatt att du hittar ett bra objekt.

Ja exakt, men fr man en sdan fr en sn peng? Det borde inte vara s dyrt att hyra garage nnstans utanfr stan.
Citera
2016-09-03, 11:58
Medlem
Hall moderatorn, vnligen ta bort min felskrivning i nrmast fregende inlgg.
Citera
2016-09-03, 12:41
Medlem
Ett tips r att inte sikta in dig p fr dyra grejor. Det r f privatpersoner som vill ta emot mer n max 5-10k i cash pga alla problem som banker o myndigheter stller till med i dagens vervakningssamhlle.
Citera
2016-09-03, 17:01
Medlem
Kp in en crashad cross, laga och slj till vren.

Men, brja i liten skala. Gillar du det, utka nsta vinter, du kanske kan anstlla mekaniker som jobbar fr dig. Du kommer sedan p att hyra ut cross fr skogskrning i skogen r det som gller. Kanske du vljer 4-hjulingar, eftersom vxelhantering fr noviser r svrt. Eventet utkkas med diiverse aktiviteter som dina fretagskunder utnyttjar nr de har kickoff p din lantliga lantegedom med god mat, frelsningar och mycket sprit.
Citera
2016-09-04, 11:55
Medlem
crillerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigeonEater
Kp in en crashad cross, laga och slj till vren.

Men, brja i liten skala. Gillar du det, utka nsta vinter, du kanske kan anstlla mekaniker som jobbar fr dig. Du kommer sedan p att hyra ut cross fr skogskrning i skogen r det som gller. Kanske du vljer 4-hjulingar, eftersom vxelhantering fr noviser r svrt. Eventet utkkas med diiverse aktiviteter som dina fretagskunder utnyttjar nr de har kickoff p din lantliga lantegedom med god mat, frelsningar och mycket sprit.

Ja det r nog vettigt, om jag tabbar mig kanske det r trist att brnna "hela pengen" p ett objekt.
Ang kontantmngden s stmmer det nog med. Fr bli i 30k klassen d i inkp, d seb har 40k som grns/mnad i insttningsaut.
Citera
2016-09-04, 21:29
Medlem
knut_1s avatar
Du kanske t o m kan kpa en liten sommarstuga p exekutiv auktion, som du kan rusta upp och slja till vren.
Citera
2016-09-04, 23:51
Medlem
krver viss kunskap iofs men investera i konst,grafiska blad och antikviteter som ligger i tiden funkar rtt bra.
Citera
2016-09-05, 23:09
Medlem
crillerts avatar
Ja sommarstuga har jag vart inne p, eftersom att jag hantverkar lite inom de flesta omrden.
Konst ja, men som du sger.. Det krvs skills.. Trist att rka slinta med skalpellen dr =P
Vart r det billigt med stugor nowadays? Vart hittar man dom? Hemnet? blocket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in