2016-09-01, 21:10
Medlem
Vilka är det som åker runt på en moped eller vespa och skjuter med pistol i Åby?
Läste att vittnen sett dom köra förbi eller mot Mölndals Sjukhus efter skjutningen.

Citat:
Misstänkt skottlossning i Åby

Två smällar hördes i närheten av Katrinebergsskolan. Ett vittne uppges ha sett två svartklädda personer på moped och med pistolliknande föremål i hand.

– Vi har sökt med vapenhund och hittat två tomhylsor i ett buskage, säger polisens presstalesman i Väst.

Larmet kom klockan 20 på onsdagskvällen. Två smällar hade hörts i närheten av Luktärtsgatan, Ranunkelsgatan och i höjd med Katrinebergsskolan. En kvinna uppgav också till polisen att hon sett två svartklädda personer på moped med pistolliknande föremål i handen.
http://molndalsposten.se/nyheter/mis...ossning-i-aby/

Citat:
Polisen har under kvällen fått flera uppgifter kring vilket håll den misstänka mopeden åkt efter att den syntes till i närheten av Åbytravet.

– En person säger att en svart moped eller scooter har kört i riktning mot Mölndals sjukhus, säger Ulla Brehm.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.3745054
Citera
2016-09-01, 23:52
Medlem
Svammels avatar
Tja , jag har mina aningar.

Jag var ute o gick en promenad och passerade förbi pizzerian vid Nettobutiken (närheten av Ranunkelgatan) ..vid pizzerian passerar jag en ruggig typ på en moped som står o tjabbar med en annan snubbe där. Har aldrig sett honom förut. Men han såg ruskig ut. Tattad i fejjan, allmänt ovårdad och minst 6-7 år för gammal för att hålla på med moped. När man senare kommer hem och slår på datorn så får man läsa om detta. En sak e säker, den killen har gjort saker i sitt liv, han är inte snövit. Hela uppenbarelsen andades "förbrytare"
Senast redigerad av Svammel 2016-09-01 kl. 23:54.
Citera
2016-09-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel

Jag var ute o gick en promenad och passerade förbi pizzerian vid Nettobutiken (närheten av Ranunkelgatan) ..vid pizzerian passerar jag en ruggig typ på en moped som står o tjabbar med en annan snubbe där. Har aldrig sett honom förut. Men han såg ruskig ut. Tattad i fejjan, allmänt ovårdad och minst 6-7 år för gammal för att hålla på med moped. När man senare kommer hem och slår på datorn så får man läsa om detta. En sak e säker, den killen har gjort saker i sitt liv, han är inte snövit. Hela uppenbarelsen andades "förbrytare"

Kallas han Niklas eller Mohammed?

Kan du berätta mer?
Citera
2016-09-02, 00:29
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-

Kan du berätta mer?

Sorry, har aldrig sett honom innan o vet inte namn, men det var ingen babbeluring. Svenne..
Citera
2016-09-02, 00:38
Medlem
Citat:

Hur är detta stället? Mycket babbar?
Citera
2016-09-02, 00:41
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bzznzz
Hur är detta stället? Mycket babbar?

Värre för varje år. Ranunkelgatan o runtomkring där är det mycket babbar.. Och WT
Citera
2016-09-02, 00:57
Medlem
Citat:
Sorry, har aldrig sett honom innan o vet inte namn, men det var ingen babbeluring. Svenne..

Ok. Antar att du inte heter Niklas.
Citera
2016-09-02, 02:27
Medlem
Alltid bra när dom gaddar sig i fejjan, lätt att IDa ... sedan måste man ju naturligtvis inte vara kriminell för det, med det sagt så är den enda snubben jag träffat och utbytt ord med som var gaddad i fejjan inte jordens bästa barn, även om han verkade vara en trevlig prick. Dog tidigt också, var väl 5-6 år sedan, och han kan nog inte ha varit mer än runt 20 då.
Citera
2016-09-04, 01:25
Medlem
Wearetoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-

Kan du berätta mer?

Menar du N från Balltorp?
Citera
2017-01-25, 09:51
Medlem
Milad asgari blev dömd för skjutningen. Då de hittade patronerna matchade dem polisen hitta i förrådet milad förvarade 598g amfetamin 180g kokain. Samt vapen och 38 patroner
Citera
2017-01-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walach
Milad asgari blev dömd för skjutningen. Då de hittade patronerna matchade dem polisen hitta i förrådet milad förvarade 598g amfetamin 180g kokain. Samt vapen och 38 patroner
kan du lösa FUP:en?
Citera
2017-03-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031GBG
kan du lösa FUP:en?

3år 6 månader. Innehaft skarpladdad pistol i en audi rs6 kombi 2003 som han påstod att ha betalat med familjens guld. Haft den lätttillgänlgig för att använda.
Patroner som hittades i ett förråd i närheten av hans lägenhet var matchande med skottlossningen. Dessutom så fann dem 180g kola 598g amfetamin. Massor med material som gjorde att antaligen polisen förstod att han skulle beckna loss det och inte sälja vidare den stora mängden utan för beckna själv.
987g eller något fanns i bagageluckan på rs6an.

Milad har i avlyssnat telefonsamtal sagt att han blivit knivskuren. Kort därefter så sades det i telefonen att han skulle få skyddsväst. Han sa senare tillfälle att han skulle åka till angered/bergsjön och skjuta en somalier där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in