2016-09-09, 20:40
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Detta borde bli en serie på Kanal 5. Bara att censurera det grova språket, hur mycket folk som helst som tycker korvgubben är underhållande. Han har fan gjort allt som man inte ska göra mot kunder haha! Däremot får han motstå mycket dryga fulla folk.
Grovt språk har väl inte Kanal 5 haft problem med att sända tidigare.
Fast i dessa tider är väl bög och liknande tabu.
2016-09-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
När någon på Flashback försvarar en person så frenetiskt och konstant som du gör så är det rimligt att anta att du antingen är vän med personen eller är personen själv. Inget du ska ta personligt (så som du säger att Jespers kunder inte ska ta hans påhopp personligt).

Tycker du själv det är att försvara någon med tanke på all skräp som skrivs? Min åsikt är mer att jag rättar en massa fel som kommer, jag har ingenting att vinna eller förlora på att skriva här.

Personligen är Jespers stil inte någonting som imponerar på mig, men jag hatar inte honom eller vad han gör, jag tycker det är faschinerande på något sätt.
2016-09-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Grovt språk har väl inte Kanal 5 haft problem med att sända tidigare.
Fast i dessa tider är väl bög och liknande tabu.

Det är ju det som är så skönt, han skriker bög åt någon och neger åt en annan och en invandrare får höra JÄÄÄVLA BÅTFLYKTNING haha...

I dessa tider när alla är kränkt behövs personer som Jesper.
2016-09-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Han är noga med hygienen, Jesper har vatten, sprit och spritservetter. Sen är det hans grej att kalla folk för saker, ingenting att ta så allvarligt på.

Ja, du påstår det, men på filmen så gör han inget av detta när han serverar. Men filmen kanske ljuger?
Dessutom ska man tvätta händerna och inte bara sprita dem.

Konstig affärsidé att skrika hora o kuk åt folk.
Inspirerad av "the soup nazi" måntro?
2016-09-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Ja, du påstår det, men på filmen så gör han inget av detta när han serverar. Men filmen kanske ljuger?
Dessutom ska man tvätta händerna och inte bara sprita dem.

Konstig affärsidé att skrika hora o kuk åt folk.
Inspirerad av "the soup nazi" måntro?

Jag följer varje LIVE sändning och han gör det väldigt ofta. Själva vattnet ser man inte i kamera, men däremot spriten och servetterna.

Vad är egentligen så konstigt? Det fungerar riktigt bra för honom och han har sålt korv i +10 år och lyckas överleva på det.
2016-09-09, 21:43
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Blir löjligt att påstå att detta skulle vara ett hygieniskt ställe. Att ta i bröd och ost och annat som kunderna ska äta, då är man antingen nytvättad eller så har man handskar på sig, inte som i detta fall där korvgubben just tar betalt för att lämna ut maten direkt med de skitiga händerna.
2016-09-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Blir löjligt att påstå att detta skulle vara ett hygieniskt ställe. Att ta i bröd och ost och annat som kunderna ska äta, då är man antingen nytvättad eller så har man handskar på sig, inte som i detta fall där korvgubben just tar betalt för att lämna ut maten direkt med de skitiga händerna.

Du tycker saker, men uppenbarligen är hygienen så pass bra att stället har alla tillstånd som krävs och fortsätter ha öppet år efter år, vad jag vet har ingen heller blivit sjuk av maten.
2016-09-09, 22:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag följer varje LIVE sändning
VA! Och hur ofta livesänds denna korvförsäljning?
2016-09-09, 22:41
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
VA! Och hur ofta livesänds denna korvförsäljning?
Söta asiatiska tjejer med nyss.
2016-09-09, 22:46
Medlem
Borhemmas avatar
Viken jävla tråd det här verkar bli då
Mycket hat och lite gilla då och då.
Mitt tips är att gå dit själv och beställ vad du vill ha, och sen utgå ifrån din upplevelse därifrån.

Klart det är en grej han kör på, annars skulle han väl aldrig streama som han gör
2016-09-09, 22:57
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Du tycker saker, men uppenbarligen är hygienen så pass bra att stället har alla tillstånd som krävs och fortsätter ha öppet år efter år, vad jag vet har ingen heller blivit sjuk av maten.
Alltför många ställen har öppet trots dessa hygienbrister. Bara för att ingen blitt sjuk betyder inte att hygienen är undermålig. Ser det ofta på pizzerior ex, och hälsovårdsnämnden kontrollerar inte såna saker eftersom de inte ser kundbesöket och proceduren.
2016-09-09, 23:10
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tror anledningen till att många blir så förbannade på korvgubben är att han beter sig väldigt osvenskt. Klart Svensson blir irriterad när han är uppväxt i ett land där vi är vana med att vi ska kunna skälla på företagare för minsta lilla. Även fast det är man själv som är dum i huvudet så ska det skällas. Sitta och skuldbeläga någon stackars spoling på kundtjänst på något storföretag och de förväntas ta det. Kunden har ju alltid rätt.

Klart det gäller för stora företag, iaf på ytan. Det är viktigt för de största företagen att ha en bra image. Men de blåser ju konsumenterna hela tiden ändå. Sluta grina, vad har den här gubben gjort er egentligen? Ni blir garanterat blåsta av något stort jävla företag redan nu utan att ni ens vet om det. Men istället sitter ni och är sura över en gubbe med en korvkiosk som ni förmodligen inte ens besöker. Tramsiga är ni.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in