2017-02-04, 22:33
Medlem
Förstår inte hur ni kan försvara fyllepatrask även om gubben är vresig. Vill man ha korv på fyllan ska man beställa betala och hålla käften. Är man inte nöjd gynnar man en annan säljare.
2017-02-04, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 17Tusen
Undrar vad det är för personer som backar honom och ser ner på mig som startade den här tråden.

Dom vill få det till att det är jag som är den tragiska snubben som inte fick köpa korv av idioten, herregud jag vill inte ens ha hans korv om han skänker den till mig!

Ju mer du försöker fortsätta övertyga oss, desto tydligare syns ditt korvavund.

Hursomhelst vill jag tacka för tipset, sitter och kollar lite på livestreamen nu och folk med humor förstår uppenbarligen hur skön denna snubben är. Jag skall swisha lite pengar till honom tack vare dig.
Senast redigerad av trazke 2017-02-04 kl. 22:45.
2017-02-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Så om en bartender nitar dig i ansiktet för att du spottar ut öl på en bardisk så är det helt okej?

Jag förstår bara inte varför killen inte gjorde en anmälan på plats. Gärningen är ju videofilmad. Klappad och klar.
2017-02-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleakim
Förstår inte hur ni kan försvara fyllepatrask även om gubben är vresig. Vill man ha korv på fyllan ska man beställa betala och hålla käften. Är man inte nöjd gynnar man en annan säljare.

Killen har helt enkelt valt fel yrke. Han passar inte in i servicebranschen..

Som korvgubbe behöver man inte tåla vad som helst, men ifall en majoritet av ens kunder består av fullgubbar, borde man kanske tänka om ifall man inte tål dem överhuvudtaget.

Det är inte bra för hjärtat att vara upprörd och arg varje dag på jobbet. Han är på väg en för tidig död till mötes.
2017-02-04, 22:49
Medlem
Ratiospheres avatar
Vänsterpajasar och feministsvin som vill sätta åt honom?

Muckar man gräl får man grälet tåla.

Att man ens kan se det som misshandel är obegripligt.

Låt han vara förfan!
2017-02-04, 22:51
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Killen har helt enkelt valt fel yrke. Han passar inte in i servicebranschen..

Som korvgubbe behöver man inte tåla vad som helst, men ifall en majoritet av ens kunder består av fullgubbar, borde man kanske tänka om ifall man inte tål dem överhuvudtaget.

Det är inte bra för hjärtat att vara upprörd och arg varje dag på jobbet. Han är på väg en för tidig död till mötes.

Om du har missat att se bakom kulisserna så gör det!

Jesper spelar faktiskt lite också, och med en livestream ses det som en underhållning, inte övervakning.
2017-02-04, 23:03
Medlem
LucioFontanas avatar
Han e ju ascool Jag har handlat korv av honom, inte va han minsta otrevlig? Det handlar väl förmodligen om hur man uppträder själv. Kollat på tuben nu och sett en del klipp. Han är ju kul. Svar på tal! Grisar som spottar på disken ska bara ha på käften. När man kommer på fyllan o vill ha en vurre är man ju tacksam att han står där. Jag fråga bara om det fanns normala korvar, för jag hade hört att han har korvar från helvetet. Jajjamen sa han. Här e slangen, kostar si o så. Här har du pengen. Godnatt! Inga konstigheter alls. Jag tycker han va trevlig.
2017-02-04, 23:03
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Snubben är en jubelidiot och alla ni som försvarar honom likaså...

Står man och säljer fyllekäk mitt i natten till asfulla miffon får man förvänta sig att folk kan bete sig illa. Ingen tvingar honom att stå där på natten, kör på dagen istället eller byt jobb.

Det är ett jävla tjat på ordningsvakter hela tiden men det här puckot får bete sig hur han vill tydligen.

Tror du ens på fullaste allvar på det du skriver? Varför skulle en annorlunda korvmoj gå bra på dagen? Det är inte IKEA-korv eller vanlig grillad korv han säljer, utan korvar med andra ingredienser än naturella korvar. Det finns en anledning till att han säljer under sena kvällar och nätter. Att berusade och oberusade människor skall kunna köpa käk mitt i natten när det är dags att gå vidare eller ta sig hem.

Att det skapas osämja är ganska logiskt i denna kombination med alkohol och kundbemötande. Hur hade du bemött en full kund i en klädesaffär om denna betett sig ohyfsat och dyngrak? Slängt ut fanskapet, inte hjälpt "hen" ett dugg. Pajasar som inte kan hantera sig är därför likaså dålig buisness för Jesper.

Så lägg inte skulden på försäljaren, han har rätt att behandla vem han vill som ett kräk. Har man attitydproblem ska man nog inte närma sig hans korvvagn om man inte kan hålla tyst.

Det är som det alltid har varit men som inte alltid verkar gå in i alla människors huvud/hjärna: Ger man respekt, får man respekt.
2017-02-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleakim
Ja. Är jag så dum så jag gör det har jag inte på baren att göra. Är du ouppfostrad?

Men om nu majoriteten av just HANS kunder visar sig spotta på hans disk då undrar jag varför just HANS kunder skiljer sig från de andra korvgubbarnas kunder?

Vanligtvis om "alla andra" verkar vara idioter - då hittar man svaret till "varför" i badrumsspegeln..
2017-02-04, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men om nu majoriteten av just HANS kunder visar sig spotta på hans disk då undrar jag varför just HANS kunder skiljer sig från de andra korvgubbarnas kunder?

Vanligtvis om "alla andra" verkar vara idioter - då hittar man svaret till "varför" i badrumsspegeln..

Seriöst, kolla 5 min på denna livestreamen. Att en majoritet av hans kunder spottar på hans disk eller är otrevliga är långt från sanningen.

https://www.youtube.com/watch?v=lNPDJS39AYE
2017-02-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiosphere
Tror du ens på fullaste allvar på det du skriver? Varför skulle en annorlunda korvmoj gå bra på dagen? Det är inte IKEA-korv eller vanlig grillad korv han säljer, utan korvar med andra ingredienser än naturella korvar. Det finns en anledning till att han säljer under sena kvällar och nätter. Att berusade och oberusade människor skall kunna köpa käk mitt i natten när det är dags att gå vidare eller ta sig hem.

Att det skapas osämja är ganska logiskt i denna kombination med alkohol och kundbemötande. Hur hade du bemött en full kund i en klädesaffär om denna betett sig ohyfsat och dyngrak? Slängt ut fanskapet, inte hjälpt "hen" ett dugg. Pajasar som inte kan hantera sig är därför likaså dålig buisness för Jesper.

Så lägg inte skulden på försäljaren, han har rätt att behandla vem han vill som ett kräk. Har man attitydproblem ska man nog inte närma sig hans korvvagn om man inte kan hålla tyst.

Det är som det alltid har varit men som inte alltid verkar gå in i alla människors huvud/hjärna: Ger man respekt, får man respekt.

Har man en en besvärlig kund ber man denna avlägsna sig, gör den inte det får man kontakta polis. Det man inte gör är att börja slå folk i ansiktet.

Nej han har inte rätt att behandla folk hur han vill, det har ingen som tur är och det är oavsett hur illa han än tycker en viss kund beter sig.

Med din logik hade vi ju levt i ett laglöst samhälle där alla bara kan slå ner vem som helst för att man tycker att nån beter sig illa.
2017-02-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Seriöst, kolla 5 min på denna livestreamen. Att en majoritet av hans kunder spottar på hans disk eller är otrevliga är långt från sanningen.

https://www.youtube.com/watch?v=lNPDJS39AYE

Fattar inte varför folk vill prata med en sådan neanderthalare överhuvudtaget. Han är obehagligt ociviliserad..

Själv skulle jag hellre banta än använda hans tjänster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in