2022-11-20, 00:23
Medlem
Går gröna linjen 24/7? står på sl's sida att tunnelbanas gröna linje går mellan 00:00- 06:00 när man söker på resa, men detta kan väl inte stämma? Hur sent går gröna linjens tunnelbana?
Citera
2022-11-20, 00:47
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Går gröna linjen 24/7? står på sl's sida att tunnelbanas gröna linje går mellan 00:00- 06:00 när man söker på resa, men detta kan väl inte stämma? Hur sent går gröna linjens tunnelbana?
Beror på från vilken station du vill veta. Från Hässelby från kl 00.
Citera
2023-03-04, 17:09
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Generellt är väl att folk ska av först från tåg och bussar och inte tvärtom ? vad är det för idioter som inte fattar det alltså..

det är alltid stiga av först, sen stiga på... mänskligheten är verkligen pinsam

Jag har åkt mycket tunnelbana och det är ett invandrarproblem att tränga sig på innan andra fått gå av
Citera
2023-03-04, 17:13
Medlem
svengörans avatar
MP gör det igen, vad är det för klappmongon som tror att fler "betalande" kommer resa med tunnelbanan bara för att man lämnar spärrarna öppna.
Detta är 100% röstfiske bland sina egna som inte vill betala för kollektivfabriken.

Jag skulle vilja se den statistik som visar på att folk vägrar åka Tunnelbana för att det finns spärrar.
Detta gör ju bara att det blir ännu trängre i kollektivtrafiken för dom som betalar och det kanske i slutändan gör att dom betalande slutar åka om dom ska behöva trängas för mycket med icke betalande.

https://www.dn.se/sverige/oppna-sparrar-ska-testas-i-stockholms-tunnelbana/
Citera
2026-05-19, 12:49
Avslutad
Hörde kanske något jag inte borde hört på ett kafé ett par dagar sedan, att de håller på med eller planerar att "rusta upp" rälsen på hela västkusten och prislappen allt från 12miljoner till 800miljoner svenska kronor per kilometer, dyrast i Europa sa en innan de båda brast ut i skratt.

Samtidigt snubblade jag idag på en artikel i GP att man köper in nya X80 tåg, med en toppfart på 200km/h, samtidigt finns tåg för 400km/h i samma "familj" tillgängliga? När man kan bränna så mycket på räls varför köper man inte in "riktiga" snabbtåg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in