2005-12-10, 00:17
Medlem
curdmans avatar
Jag håller med till 100%. Satt på spårvagnen i veckan då en hel dagis-hjord trängde sig in. Naturligtvis satte sig en äcklig liten unge vid mid då jag försent räckte ut armen för att värja mig med min väska.
De har verkligen en säregen lukt. Kände igen den från den tiden jag själv var i samma ålder och badade en gång i veckan bara för att mamma tvingade mig. Luktar inte alls som vuxna skitiga människor utan sötare med en inblandning av galon och bävernylon.
Fruktansvärt!
Citera
2005-12-10, 00:19
Medlem
haha ni har inga barn va? Tänker inte heller skaffa va?

Själv har jag inga problem med ungar. Värre då med gamla raggliga pensionärer som luktar kiss.
Citera
2005-12-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Egna barn och andras ungar!

hehe... så om dina barn luktar kiss och fiser stör du dig inte?
Citera
2005-12-10, 00:50
Medlem
Dennos avatar
Vafan släng ut dom då om dom stör!
Först be dom snällt hålla tyst. Käftar dom upp sig så släng ut dom!
Citera
2005-12-10, 00:57
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
hehe... så om dina barn luktar kiss och fiser stör du dig inte?

Exakt!
Det är samma fenomen som att man gärna fläktar fram sina egna fisar men flyr om någon annan släpper sig.
Har inga barn i och för sig och tycker att bebisar kan vara riktigt gulliga men det finns en viss ålder mitt i mellan barn och människa då ungar skrämmer mig. Vet inte riktigt hur man ser ut vid vissa åldrar men jag skulle tippa på att det är mellan 5 och 10 år som de skrämmer mig mest.
Citera
2005-12-10, 00:59
Bannlyst
Värre är det när dom kommer upp til högstadieåldern och dom skriker och ska visa vem som är tuffast.
Citera
2005-12-10, 01:05
Bannlyst
Klanka inte ner på folk som luktar kiss... De är också människor!
Träffade den härligt kissluktande farbrorn i blottarrock på bussen idag, inga som helst fel på honom, så skippa skitsnacket va?
Citera
2005-12-10, 01:20
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Vafan släng ut dom då om dom stör!
Först be dom snällt hålla tyst. Käftar dom upp sig så släng ut dom!

Det är nog inte upp till varje medpassagerare att slänga ut andra medpassagerare som stör... Blir det för jävligt så får man ju naturligtvis uppmärksamma chaffören om detta, så att denna får ta beslutet.
Citera
2005-12-10, 02:06
Bannlyst
Citat:
Jag håller med till 100%. Satt på spårvagnen i veckan då en hel dagis-hjord trängde sig in. Naturligtvis satte sig en äcklig liten unge vid mid då jag försent räckte ut armen för att värja mig med min väska.
De har verkligen en säregen lukt. Kände igen den från den tiden jag själv var i samma ålder och badade en gång i veckan bara för att mamma tvingade mig. Luktar inte alls som vuxna skitiga människor utan sötare med en inblandning av galon och bävernylon.
Fruktansvärt!
Har två barn och behöver inte tvinga in dem i badet. Uppfostran kallas det. Är väl värre med äldre människor som inte vet doserings halten på parfymen
Citera
2005-12-10, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
Värre är det när dom kommer upp til högstadie åldern och dom skricker och ska visa vem som är tuffast.

Jag håller med. dagisbarn kan jag ta. Ibland snackar jag lite med dem också. De brukar vara öppna och trevliga. Högstadieungdomar är dock värst. Högljudda enbart för att vara högljudda. Snackar högt om saker bara för tt de tror att andra är intresserade av deras kärlekproblem eller hur fulla de var förra helgen. Gah....

Citat:
Ursprungligen postat av Dr. B. A:son
Har två barn och behöver inte tvinga in dem i badet. Uppfostran kallas det. Är väl värre med äldre människor som inte vet doserings halten på parfymen

Så sant. Ibland får man problem med nysattacker om dessa stinkbomber sätter sig brevid en. Ofta äckliga kärringar det handlar om eller översminkade tonåringar.
Citera
2005-12-10, 17:23
Medlem
badtabs avatar
Då är det värre med alla som sitter med sina vaxinkletade huvuden mot rutorna, som spottar ut snusprillan/tuggummit eller vad det nu kan vara på golvet!
Ja, jag jobbar som bussmeck, och ibland så måste man mecka bort ett par sätesrader eller så för att kunna komma åt ordentligt om man ska mecka motor genom nån lucka i golvet...och det är SKITÄCKLIGT när man hittar 1 miljon gamla snusprillor och tuggummin!

Tack för mig!
Citera
2005-12-10, 18:31
Medlem
ztorms avatar
Citat:
Exakt!
Det är samma fenomen som att man gärna fläktar fram sina egna fisar men flyr om någon annan släpper sig.
Har inga barn i och för sig och tycker att bebisar kan vara riktigt gulliga men det finns en viss ålder mitt i mellan barn och människa då ungar skrämmer mig. Vet inte riktigt hur man ser ut vid vissa åldrar men jag skulle tippa på att det är mellan 5 och 10 år som de skrämmer mig mest.
Vänta tills dom blir 13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in