2016-08-31, 19:34
Medlem
Någon som vet något bra ställe (gärna över internet) där man kan köpa is? Jag vill ha is som går att "återanvända" lätt. Vill ha en ca 10kg som lätt kan frysas in igen när den används.

Har kollat lite och plast isbitar verkar smidigt eftersom de inte behöver fyllas på igen vad jag förstår utan du bara fryser in dem igen när du är färdig. Men finns det någon där det också står att plasten är BPA fri?
Citera
2016-08-31, 19:42
Medlem
christerys avatar
Du får nog förklara vad är det för is du är ute efter.
Citera
2016-08-31, 20:41
Medlem
Andersdamaans avatar
Mitt lokala ICA (Brommaplan) säljer kassar med färdigförpackade isbitar. "Party is" står det på påsarna, och jag har för mig att varje påse väger 2 Kg.

Edit: Såg nu att du ville ha is som går att återfrysa på ett bekvämt sätt, och så är icke fallet med denna produkt.
Senast redigerad av Andersdamaan 2016-08-31 kl. 20:44.
Citera
2016-08-31, 20:42
Medlem
Gretzzs avatar
Kan det vara detta som söks?
http://www.coolstuff.se/Ice_Cube_of_...FYTPcgodRhIHrw
Citera
2016-08-31, 20:45
Medlem
deffans avatar
ICA har det du söker, även Coop
Citera
2016-08-31, 20:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaragtP
Någon som vet något bra ställe (gärna över internet) där man kan köpa is? Jag vill ha is som går att "återanvända" lätt. Vill ha en ca 10kg som lätt kan frysas in igen när den används.

Har kollat lite och plast isbitar verkar smidigt eftersom de inte behöver fyllas på igen vad jag förstår utan du bara fryser in dem igen när du är färdig. Men finns det någon där det också står att plasten är BPA fri?

Det finns "isbitspåsar" (typ plastpåsar) man fyller på från vattenkranen och stoppar in i frysen. Därefter "klämmer man ut" isbitarna från påsen. Totalt godkänt från livsmedelsmyndigheterna. Ett 100-pack med påsar, varje påse har typ 12-15 isbitar, kostar ungefär 10 kronor. Det blir alltså över 1000 isbitar per förpackning. Använder själv sådana, när jag behöver is. "Take it is-y!"
Citera
2016-08-31, 22:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

City Gross har iskuber i flerkilospåsar.

Vad menar du med återanvända? Om du t.ex. stoppar två isbitar i en upphälld läsk, hur ska du kunna återanvända dem då?
Citera
2016-09-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det finns "isbitspåsar" (typ plastpåsar) man fyller på från vattenkranen och stoppar in i frysen. Därefter "klämmer man ut" isbitarna från påsen. Totalt godkänt från livsmedelsmyndigheterna. Ett 100-pack med påsar, varje påse har typ 12-15 isbitar, kostar ungefär 10 kronor. Det blir alltså över 1000 isbitar per förpackning. Använder själv sådana, när jag behöver is. "Take it is-y!"

Det låter intressant! Var kan man köpa sånna?

För de som undrar vad jag ska använda all is till och varför jag vill ha det återvanvändbart så är det inte för att jag ska dricka det, jag ska bada kallbad med isen för få ner temparaturen på vattnet så mycket som möjligt.
Senast redigerad av VaragtP 2016-09-01 kl. 18:45.
Citera
2016-09-01, 18:50
Medlem
Marionettes avatar
Bada? Eh, okej. Varför inte bara ta kylklampar?
Citera
2016-09-01, 18:59
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det låter intressant! Var kan man köpa sånna?

För de som undrar vad jag ska använda all is till och varför jag vill ha det återvanvändbart så är det inte för att jag ska dricka det, jag ska bada kallbad med isen för få ner temparaturen på vattnet så mycket som möjligt.

Okej, men då skriver du nog i fel forum.. Men strunt samma: Finns på välsorterade ICA och Willys, kanske även Coop.
Kylklampar är nog bästa förslaget hittills för ditt ändamål. Kan återanvändas tusentals gånger.
Lycka till med dina kallbad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in