• 1
  • 2
2016-08-30, 21:23
Medlem
Yinool0401s avatar
Har en sexårig son med en dam. Vi gick skilda vägar för tre år sedan.

Hennes nya (efter lite bakgrundscheck) är skyldig staten tre miljoner efter att ha kört sin enskilda firma i putten. Han har också 170 olika poster hos kronofogden som ligger och puttrar/jäser. Uppgår detta nu till ca 600.000.

Det handlar bland annat om underhåll för tre barn som han inte betalar för, verkar även vara fortkörning och lite annat gott och blandat. Han rullar en bättre audi som är leasad på någon målvakt i sörmland. Inblandad i någon ny konkurs, dock inte AB som står på honom men där han uppenbarligen är den som styr och ställt.

Det handlar om byggbranschen.

Hur tar man sig (om man någonsin har avsikt) ur en sådan sits och finns det så mycket svart inom byggbranschen?

Han lever uppenbarligen inte på existensminimum.

... min son gillar honom förövrigt,,, INTE.
Senast redigerad av Yinool0401 2016-08-30 kl. 21:28.
Citera
2016-08-30, 21:45
Medlem
valter-eggons avatar
Vet hon om detta?
Citera
2016-08-30, 21:49
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag vet inte om hon vet omfattningen,,, det är ingen duvunge. Hon har någon gång nämnt att hon umgåtts med "typer" men att dom är jättesnälla,, dragningen verkar ha funnits hela tiden.

Han kom ut från anstalt för något år sedan 1år för grovt bokföringsbrott / han verkar ha kopplingar till MC.
Citera
2016-08-30, 21:52
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag vet inte om hon vet omfattningen,,, det är ingen duvunge. Hon har någon gång nämnt att hon umgåtts med "typer" men att dom är jättesnälla,, dragningen verkar ha funnits hela tiden.

Han kom ut från anstalt för något år sedan 1år för grovt bokföringsbrott / han verkar ha kopplingar till MC.
Jisses, jag avundas dig inte.
Citera
2016-08-30, 21:55
Medlem
Yinool0401s avatar
men han är hjette hjette hjettesnäll vid överlämningar. Ler och sträcker fram handen.

,, vem vet ,, dom kanske bara är bimbosar,, bägge två
Citera
2016-08-30, 21:59
Medlem
Get över IT. bara han inte är taskig mot grabben, morsan skiter väl du i. Till grabben säger du att du är pappa alltid no mattor what elle vem hans mamma träffarför stunden..

Du kan börja reageraom han har dåligt inflytande på grabben, det är alltså inte aktuellt än vad jag förstår.
Citera
2016-08-30, 22:07
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Get över IT. bara han inte är taskig mot grabben, morsan skiter väl du i. Till grabben säger du att du är pappa alltid no mattor what elle vem hans mamma träffarför stunden..

Du kan börja reageraom han har dåligt inflytande på grabben, det är alltså inte aktuellt än vad jag förstår.

Fast mamman kanske hamnar i något problem p.g.a den nya mannen, och då kan ju sonen drabbas indirekt om det händer mamman något? Så visst är det relevant att TS vill ha lite koll på vem hon rör sig med?
Citera
2016-08-30, 22:08
Medlem
kiddolols avatar
Jag förstår inte problemet? har han behandlat din son illa?
Citera
2016-08-30, 22:14
Medlem
Du kan ju alltid lämna tips till skattemunterheten och kronkalle om att han förfogar över en bil som inte är skriven på honom. Polisen kan ju även vara intresserad. Sådana pojkar brukar de stoppa och utmäta allt av värde de har på sig och i bilen samt hemma. Detta kan vara pengar, smycke, klocka osv.

Vad tycker ditt ex om att er son umgås med kriminella, t.ex. risk för hämndattack? Dags att begära ensam vårdnad för att hon utsätter ert barn för fara!
Citera
2016-08-30, 22:19
Medlem
kiddolols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du kan ju alltid lämna tips till skattemunterheten och kronkalle om att han förfogar över en bil som inte är skriven på honom. Polisen kan ju även vara intresserad. Sådana pojkar brukar de stoppa och utmäta allt av värde de har på sig och i bilen samt hemma. Detta kan vara pengar, smycke, klocka osv.

Vad tycker ditt ex om att er son umgås med kriminella, t.ex. risk för hämndattack? Dags att begära ensam vårdnad för att hon utsätter ert barn för fara!

JA HAN ÄR LIVSFARLIG bara för han har trixxat lite i bokföringen. herregud
Citera
2016-08-30, 22:25
Medlem
vichy6s avatar
Hmm... vissa lever länge innan det brakar. Skulle iaf inte att något av mina barn levde med en nyligen frigiven brottsling!
Senast redigerad av vichy6 2016-08-30 kl. 22:27. Anledning: Dts
Citera
2016-08-30, 22:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det finns mycket svart i byggbranschen men mest sannolikt håller han på med något vid sidan också. Det enklaste sättet att sätta dit honom är att skicka ett anonymt tips till skattemyndighet och polis. Han verkar ha förtjänat en sådan behandling. Antar att han inte är sen att kräva vård om han skulle behöva det. Trots att han mest kostat pengar för egen vinnings skull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in