Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Med flera skott????

Hur vet du att det sköts flera skott?

Angående Floskels inlägg så kanske det ändå är självmord. Minns ni de avsnittet i Mordkommissionen där killen sköt sig själv i magen och sedan slängde iväg pistolen i vattnet för att få ut livförsäkringen.
Kanske var någon annan serie nu när jag tänker efter men men...

Skulle väl förklara varför de inte lyckades gripa någon men kanske inte mycket mer än så.
Citera
2016-08-31, 10:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vem och varför?
Citera
2016-08-31, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Hur vet du att det sköts flera skott?

Angående Floskels inlägg så kanske det ändå är självmord. Minns ni de avsnittet i Mordkommissionen där killen sköt sig själv i magen och sedan slängde iväg pistolen i vattnet för att få ut livförsäkringen.
Kanske var någon annan serie nu när jag tänker efter men men...

Skulle väl förklara varför de inte lyckades gripa någon men kanske inte mycket mer än så.
I D.N online stod det flera skott i morse, han var funnen vid liv och senare avled.
Citera
2016-08-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
I D.N online stod det flera skott i morse, han var funnen vid liv och senare avled.

Otroligt tyst? Någon måste veta vem B.O är!!
Citera
2016-08-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0la
Ja, det är sjukt mycket skumt folk på årstasidan numera. Som tjej så skulle jag inte springa där ens på dagen.

Ha ha! Visst, är det är några uteliggare som bor under bron borta vid Gullmarsplan men om ni tycker att det är skumma typer i Årstaskogen är det säkert mina barn (4 och 6 år) och deras kompisar ni sett springa runt med livsfarliga kottar och pinnar. Andra farliga saker i Årstaskogen är kolonilottsägare, rådjur, grävlingar, hala löv och blåbär som man kan sätta i halsen.
Citera
2016-08-31, 14:35
Medlem
Visst hänger gatubarnen där? Tror att dem har ett tält där uppe
Citera
2016-08-31, 15:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betzelius
Ha ha! Visst, är det är några uteliggare som bor under bron borta vid Gullmarsplan men om ni tycker att det är skumma typer i Årstaskogen är det säkert mina barn (4 och 6 år) och deras kompisar ni sett springa runt med livsfarliga kottar och pinnar. Andra farliga saker i Årstaskogen är kolonilottsägare, rådjur, grävlingar, hala löv och blåbär som man kan sätta i halsen.

Det farligaste i Årstaskogen just nu är alla uttorkade träd som vid beröring briserar sönder och faller. Såg tre stycken längs min väg från Årsta IP till kröken mellan Gullmarsvägen 112-114, varav en låg ut på gångvägen.
Citera
2016-08-31, 15:36
Medlem
För allmänhetens trygghetskänsla borde polisen lätta lite på sekretessen. Exempelvis:

Är BO en kändis i kriminella kretsar, eller har random trädgårdspåtare/skogsmulle/motionär kallblodigt skjutits ihjäl?

Är mordvapnet hittat eller springer en beväpnad mördare lös?

Bara så folk vet om de ska våga sig ut eller inte...
Citera
2016-08-31, 16:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betzelius

Du är uppenbarligen inte en särskilt uppmärksam person. Jag rör mig väldigt ofta i området och vidhåller att det rör sig många vinddrivna existenser i Årstaskogen.

Idyllen du beskriver finns där också. Men du lever i en bubbla.
Citera
2016-08-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du är uppenbarligen inte en särskilt uppmärksam person. Jag rör mig väldigt ofta i området och vidhåller att det rör sig många vinddrivna existenser i Årstaskogen.

Idyllen du beskriver finns där också. Men du lever i en bubbla.

Jag rör mig DAGLIGEN i området. Jag går också utanför de asfalterade och stenbelagda vägarna in i själva skogen och ser så gott som aldrig någonting utöver det vanliga. Varken tält, sopor, bajs eller mördare. Du har fel och kan gott lägga ner dina överdrifter och ditt skitsnack. Det finns några lösdrivare under och i direkt anslutning till Skanstullsbron. Men de finns ju överallt annars så... inte mer än på själva torget eller gullmars.

Årsta är hur jävla lugnt som helst och knappast mer utsatt än övriga innerstaden eller närförorter, snarare tvärtom.
Citera
2016-08-31, 17:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stellanand
Jag rör mig DAGLIGEN i området. Jag går också utanför de asfalterade och stenbelagda vägarna in i själva skogen och ser så gott som aldrig någonting utöver det vanliga. Varken tält, sopor, bajs eller mördare. Du har fel och kan gott lägga ner dina överdrifter och ditt skitsnack. Det finns några lösdrivare under och i direkt anslutning till Skanstullsbron. Men de finns ju överallt annars så... inte mer än på själva torget eller gullmars.

Årsta är hur jävla lugnt som helst och knappast mer utsatt än övriga innerstaden eller närförorter, snarare tvärtom.

Lyft blicken från din Iphone så kommer du se saker som överraskar dig!
Citera
2016-08-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Lyft blicken från din Iphone så kommer du se saker som överraskar dig!

Har inte mobil med in i skogen och använder inte iPhone så du kan sluta upprepa det. Är tvärtom rätt uppmärksam på vad jag ser och hör när jag är ute. Har många gånger varit ute i skogen sent på natten utan några som helst problem. Med tanke på närheten till centrum av Sveriges största stad så är det förvånande att det är så lugnt som det är. Det här är antagligen en uppgörelse eller en deal som gått snett och inget som ska användas för att sprida felaktigheter och rädsla bland vanligt folk som inte kommer drabbas. Men vi får väl se hur rapporteringen utvecklas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in