2016-08-30, 18:33
Medlem
DoktorDurangos avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23431408.ab

Ska ha inkommit ett larm om en skjuten person på motionsspåret vid Årstaviken i Stockholm klockan 17:07. Initialt pratades det om ett mordförsök, men nu verkar personen dessvärre ha avlidit.

Någon som vet mer, eller har ett hum om vilka dubiösa grupperingar som kan tänka sig hålla till i det området?
Senast redigerad av DoktorDurango 2016-08-30 kl. 18:48.
Citera
2016-08-30, 18:38
Medlem
Utegym, torde alltså vara den norra delen av Årstaviken, alldeles vid Eriksdalsbadet. Helt otroligt om det inte skulle finnas ett femtiotal vittnen till dådet. Är alltid motionärer/flanörer runt platsen.

Filip och Fredriks kontor är inte långt bort.
Citera
2016-08-30, 18:41
Medlem
DoktorDurangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17aug88
Utegym, torde alltså vara den norra delen, alldeles vid Eriksdalsbadet. Helt otroligt om det inte skulle finnas ett femtiotal vittnen till dådet. Är alltid motionärer/flanörer runt platsen.

Tänker precis detsamma. Har själv inte varit där, men skulle väl gissa på att folknärvaron är minst lika hög som på liknande motionsområden i Hornsbergs och Karlbergs Strand på Kungsholmen.

Riktigt obehagligt, har vi någon på eller i anslutning till platsen som kan berätta om hur det ser ut?
Citera
2016-08-30, 18:45
Bannlyst
Funderade nyss på att ge mig ut på en joggingtur precis förbi där. Sjukt att min lathet kanske räddade mig idag. Skedde det precis vid utegymmet eller vid parkeringen? Mycket folk i omlopp där vid den här tiden.
Citera
2016-08-30, 18:46
Medlem
Pengw1ns avatar
Finns ett par utegym på södra sidan med. Såg en ambulans med blåljus ngn gång straxt efter 17 - oklart om det finns ett samband. Hunch, avrättning - ngn vet ngns träningsschema osv. Undre världen eller relationer.
Citera
2016-08-30, 18:47
Medlem
Hmmm, man fick se en snabb bild på AB, polisbilar stod vid två röda kolonistugor. Kanske inte är vid Eriksdal då det inte ser ut så riktigt. Kanske ska ta utegymsdetaljen med en nypa salt.

Norra delen iaf, eller nej osäker nu. Fan jag ger mig ut!! Ett litet gym vid Årsta IP också, finns det inte några jävla stugor där.
Senast redigerad av 17aug88 2016-08-30 kl. 18:50.
Citera
2016-08-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDurango
Tänker precis detsamma. Har själv inte varit där, men skulle väl gissa på att folknärvaron är minst lika hög som på liknande motionsområden i Hornsbergs och Karlbergs Strand på Kungsholmen.

Riktigt obehagligt, har vi någon på eller i anslutning till platsen som kan berätta om hur det ser ut?

Finns ett mindre utgym på södra sidan också strax öster PM järmvägsbroarna. Där motionsspåren delar på sig. Ett fortsätter längs med viken och ett går upp mot Årsta. Där är det betydligt färre människor än det vid Eriksdal.
Citera
2016-08-30, 18:49
Bannlyst
Joggar där cirka fyra kvällar i veckan och nyttjar även utegymmet ibland. Undantaget motionärer och vardagsflanörer så stöter man på en och annan narkoman. Mycket knarkare rör sig omkring Årstaviken.
Citera
2016-08-30, 18:49
Medlem
Citat:
Utegym, torde alltså vara den norra delen av Årstaviken, alldeles vid Eriksdalsbadet. Helt otroligt om det inte skulle finnas ett femtiotal vittnen till dådet. Är alltid motionärer/flanörer runt platsen.

Finns ett utegym mot årstadal också
Citera
2016-08-30, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Finns ett mindre utgym på södra sidan också strax öster PM järmvägsbroarna. Där motionsspåren delar på sig. Ett fortsätter längs med viken och ett går upp mot Årsta. Där är det betydligt färre människor än det vid Eriksdal.

Där finns det dock inga röda kolonilotter. Vid den här tiden är även den delen av viken full av människor som är på väg hem från arbetet på cykel och till fots. Gott om hundägare dessutom.
Citera
2016-08-30, 18:51
Medlem
Citat:
Hmmm, man fick se en snabb bild på AB, polisbilar stod vid två röda kolonistugor. Kanske inte är vid Eriksdal då det inte ser ut så riktigt. Kanske ska ta utegymsdetaljen med en nypa salt.

Norra delen iaf, eller nej osäker nu. Fan jag ger mig ut!! Ett litet gym vid Årsta IP också, finns det inte några jävla stugor där.

Finns kolonistugor på södra sudan också. Tycker det ser ut som på södra sidan. Men det är svårt att se.
Citera
2016-08-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern

Tror du är rätt ute. Bilderna stämmer med den platsen, ej Södermalmssidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in