Lyssnade av en slump på novellen den 29/8. Jag brukar inte klaga så mycket på SR, men vad i hela friden är det här? Någon form av revolutionsromantisk skildring av en förestående revolt där "orten" tar makten i Sverige?? En skildring av Sverige där allt, försvar, företag etc etc är "fienden"??
Och det här anses alltså vara god litteratur? Lyssnade inte jättenoga, men det här är i mitt tycke rätt anmärkningsvärt. Vad är det för bild av samhället som odlas på SR?
Det är en samhällsnisch som kallas "progg," övervintrad sedan 60-talet. En samhällssyn som är anti-liv, anti-företagsamhet, anti-försvar, anti-skönhet, anti-tradition, anti-andlighet, anti allt som är värt att leva för.
Terrorromantik och hets mot svenskar i SRs novelltävling
Möjligen hamnar detta i fel forum men idag vid lunch lyssnade jag på radion.
En invandrare läser vad jag förmodar är en egen novell om en terrororganisation i Sverige, bestående av vad jag uppfattar som invandrare i första och andra generationen. Hela skiten dryper av hat och förakt mot svenskar, det talas om att spränga telemaster och väntan på ordern att vända sina nysmorda automatvapen mot svenskarna. Att man inte ska anstränga sig i skolan utan hålla sig tillbaka för att inte sticka ut bland medelmåttorna från Sverige. Att alla politiska partier blivit fascistiska ("det började med gränskontroller") o.s.v. Uppmaningar att inte rösta i våra val m.m.
Hur kan man få kräkas upp sån förbannad skit i riksradion? Hade en svensk skrivit motsvarande berättelse med annan vinkel hade nog Säpo sett till att han råkat ut för en tragisk olycka, han hade definitivt inte fått spy sin galla i radion. Vad är det för avskräde som styr radions kulturredaktion?
Kräks! Vilken radiokanal var detta på? Detta är tyvärr framtiden vi har har att vänta oss! Det landet vi en gång kände som Sverige existerar inte längre. Araben & negern ska bringa svensken på knä och fördriva honom från hans eget land. Vi skulle aldrig ha tagit in dom och nu är det försent. Vi har närt en orm vid vår barm!
Senast redigerad av falconer8 2016-08-29 kl. 13:09.
Möjligen hamnar detta i fel forum men idag vid lunch lyssnade jag på radion.
En invandrare läser vad jag förmodar är en egen novell om en terrororganisation i Sverige, bestående av vad jag uppfattar som invandrare i första och andra generationen. Hela skiten dryper av hat och förakt mot svenskar, det talas om att spränga telemaster och väntan på ordern att vända sina nysmorda automatvapen mot svenskarna. Att man inte ska anstränga sig i skolan utan hålla sig tillbaka för att inte sticka ut bland medelmåttorna från Sverige. Att alla politiska partier blivit fascistiska ("det började med gränskontroller") o.s.v. Uppmaningar att inte rösta i våra val m.m.
Hur kan man få kräkas upp sån förbannad skit i riksradion? Hade en svensk skrivit motsvarande berättelse med annan vinkel hade nog Säpo sett till att han råkat ut för en tragisk olycka, han hade definitivt inte fått spy sin galla i radion. Vad är det för avskräde som styr radions kulturredaktion?
Sen en massa gnäll om kolonialism. Alltså mellanöstern människor, kolla på islams historia. Ni spred islam med svärdet åt alla håll. Gnäll inte på någon för att de gjorde samma sak som er men att de var starkare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!