Jag borstar när jag ätit sista målet runt kl 18 tiden, men likt förbannat så blir jag alltid hungrig igen och måste äta något för att över huvud taget kunna somna. Men hur blir det med tänderna då? Förstår man tandborstningen? Måste man borsta igen? Hur gör ni?
Det är lugnt om du undviker att äta sockerhaltig och syrahaltig mat och dryck.
En vanlig kvällsmacka med ett glas mjölk gör ingen större skada. Du kan ju alltid skölja munnen innan du lägger dig, om du inte orkar borsta en gång till.
Intressant frågeställning. Är det viktigt att inte äta efter man borstat tänderna på kvällen eller är det snarare så att det är att man ska göra det 2 ggr som är det viktiga, med andra ord, antar jag du menar. Får mig att tänka på en grej på mitt jobb där vi städar ett ställe det sista vi gör innan vi slutar, men ibland skitar man ned det lite igen innan man går hem. I det fallet gör det ju inget eftersom det viktiga där är att man städar en gång per dag, skulle jag tro.
Det är lugnt om du undviker att äta sockerhaltig och syrahaltig mat och dryck.
En vanlig kvällsmacka med ett glas mjölk gör ingen större skada. Du kan ju alltid skölja munnen innan du lägger dig, om du inte orkar borsta en gång till.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!