Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Skuldsatt i över 25år tack vare farsan som lura en massa bilar,hus,företag med skatteskulder på mitt namn utan att betala räkningar på dem. Allt eskalerade och blev utan bostad och hamnade i en konstig situation där ingen visste vart min post tog vägen. Kunde inte ändra adress heller pga skulder och levde på ströjobb. Tot. långt över miljonen. Skulle ta tag i dessa till slut men hittade då preskriptionslagen och insåg att de flesta av mina skulder hade blivit just preskriberade förutom några företagsskulder vilka jag betade av för runt 60k. Hade 13 bilar och lastbilar skrivna som låg som skrot över hela landet nånstans på mig när jag började undersöka allt. Dem fick jag bort genom att få han och erkänna till TRV att han skrivit dem på mig.
Idag skuldfri och har äntligen kunnat skaffa familj och allt annat
Fått en läxa som heter duga,lita inte på nån jävel och spara till det du vill köpa. Fast lån har jag inte haft problem med eller konsumtion för den delen hehe.
Att leva med skulder är ett helvete fast man tappar bort känslan och lär sig leva med det,annars skulle nog jävligt många gå under i det här landet som har över 500,000 hårt skuldsatta.
Vafan går det att även ta sånt i barnens namn eller hur har det där gått till? krävs väl en viss ålder för att va bil/företagsägare eller är ja ute och cyklar?:O
trodde inte det va så många skuldsatta i lilla sverige fan men å andra sidan så är väl snart hela sverige skuldsatt
Den största läxan jag har lärt mig är väl att föräldrar kan va riktiga jerks när dom tar saker i sina barns namn fan, överraskningen när brevlådan spottar in inkassokrav när man äntligen flyttat hemifrån är inte rolig

om dom själva är skuldsatta så kan dom vackert avstå och reda ut sitt skit ist för att kasta samma öde åt barnen
men man blir duktig på att få pengarna att räcka iaf sålänge de bara går ändå när man finner sig i dom här sitsarna och när man väl blir av med mer och mer inkassokrav och sparar in pengar så blir man en bra sparare har ja märkt fan, min buffert skulle kunna betala av resterande som ja har till inkasso men då ja även har egen lägenhet som är rätt dyr i hyran så känns de bäst att ha lite liggande ifall nått skiter sig eller om ja vill flytta t.ex?(yes jag letar ny lägenhet) då blir de ju oftast till att betala dubbelhyra satt aa livet kan ju va oförutsägbart lixom man vet aldrig va som händer