2016-08-28, 14:02
Medlem
Utmattads avatar
Men usch! Någon som vet vilka som hade festen? 😧

"Enligt polisen så ska det ha varit en fest i lokalen under kvällen där ett fyrtiotal personer vistats."

"Folkets hus i Follingbo totalförstördes i en brand natten till söndagen."

http://mobil.helagotland.se/start/st...-12927382.aspx
Citera
2016-08-31, 10:21
Medlem
Självklart så jublar polisen för som vanligt utgår dom från att det finns en misstanke om brott, mordbrand. Branden på Rävhagen var tydligen anlagd och vad gissar vi på att straffet blir ? På fastlandet hade det rört sig om ett par år bakom galler, minst, men nu är vi på Gotland och grabbarna är unga. Jag gissar på ett par hundra timmars samhällstjänst plus minus femtio

Normalt heter det
"Mordbrand av normalgraden kan ge påföljden fängelse i mellan två och åtta år. Anses brottet vara mindre allvarligt, så kan det resultera i fängelse ifrån ett år och upp till tre år. Är brottet istället att bedöma som grovt kan det bli aktuellt med fängelse i lägst sex år och högst arton år, alternativt på livstid i särskilt allvarliga fall"

men som sagt nu är det Gotland
Citera
2016-08-31, 14:11
Medlem
Några namn på de misstänkta?
Citera
2016-09-01, 23:06
Medlem
minfrusmans avatar
Enligt en person som är ganska väl insatt i just branden i follingbo så hade den manlige festdeltagare som försökt släcka branden tydligen kommit in i ett rum på den övre våningen där branden startade och då sett hur två kvinnliga festdeltagare slagits med varandra med eldsflammor rasande mitt på golvet. Och då polisen inte ens gjort en brottsplats undersökning så lutar det åt att dom med klarhet vet vad som hänt och det lutar åt att detta kommer att rubriceras som anlagd mordbrand . Har hört lite löst att dessa två kvinnor/tjejer ska ha kopplingar till den stora branden i rävhagen kvällen innan också. Men detta är ännu inte bekräftat, återkommer med mer info då jag får det.
Senast redigerad av minfrusman 2016-09-01 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in