• 3
  • 4
2016-08-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Fast nu är det väl dementerat att det var MC gäng?

Det är nog som vanligt ska du se.

Om det har dementerats så kan det nog vara raggare då med tanke på tillvägagångssättet. Vet inte om det finns aktiva raggarceller i Skåne men så är det rimligtvis. Invandrarrelaterat kan det också vara men den delen av Skåne är väl ett starkt SD-fäste så det kanske inte är lika troligt då.
Citera
2016-08-29, 17:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM2C
Finns sk raggar bilar i området dvs amerikanska bilar ala 50-60-70 tal som kostar mer än en ny Volvo och ägs av personer i medelåldern och uppåt med stabil ekonomi. Knappast sådana som är ute och slås eller ens ställer till med bråk!
Men mc killar, pundare och jag vill såååå gärna vara mc kille finns det får många av på orten. Pack och slödder med andra ord.
Cadillac Eldorado i bra skick gick för 70.000-80.000 kr redan på 80 talet, idag kostar de mer än en ny V90 eller A6 med enklare paket och klenare motorer.
Citera
2016-08-29, 21:24
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Det kom 3500 bilar bara till powermeet, att MagisterBister aldrig ser en "raggarbil" är för att dom aldrig kör runt på Söder i Stockholm.
Lokalt här & sommartid vid bra väder kan man se många fina gamla bilar rastas en sväng.
Orsaken till att jag inte längre ser några raggarbilar är nog mest att vi har olika definitioner på "raggarbil". Jag misstänker att de flesta här är så pass unga att de aldrig upplevt riktiga raggare. Ni tycker att alla amerikanska bilar från 50- och 60-talet är "raggarbilar". Men det är de inte.

"Raggare" är en klart definierbar subkultur. Exakt hur blir lite långt att gå in på här. Men de hade sin glansperiod i skarven mellan 50- och 60-talet. Sedan klingade det av, och under 80-talet var de i princip borta. Ja, alltså de försvann inte, men de blev äldre, skaffade familj och huslån med 15% ränta och hade varken råd eller tid att ragga runt längre.

Raggarbilen var typiskt en 10-15 år gammal amerikansk bil (även stora europeiska bilar kunde funka, som Opel Admiral) i rejält risigt skick. Jag minns vid ett tillfälle när polisen gjorde en flygande besiktning och hittade en bil där motorfästena rostat bort. Motorn var uppallad på telefonkataloger! I radioantennen skulle det sitta en rävsvans, som signal att det fanns plats för villiga flickor i bilen. "Ragga" betyder samma som idag, söka kontakt med motsatta könet med förhoppning om sexuellt umgänge.

De bilar vi ser idag på Powermeet är definitivt inte raggarbilar, de måste definieras som "klassiker" eller "veteranbilar". De som kör dem är ibland utklädda till raggare, på samma sätt som personer i T-Fordar har tjugotalskläder för att få den rätta stämningen. Men de är inte raggare.
Citera
2016-08-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Om det har dementerats så kan det nog vara raggare då med tanke på tillvägagångssättet. Vet inte om det finns aktiva raggarceller i Skåne men så är det rimligtvis. Invandrarrelaterat kan det också vara men den delen av Skåne är väl ett starkt SD-fäste så det kanske inte är lika troligt då.

Inga raggare lördagens bråk i centrala Perstorp var våra kära nyanlända som skapade lite kaos några timmar enligt säkra källor (ögonvittne ) jag pratat med ...Fredagens händelse var där i mot MC relaterad dock två helt skilda händelser utan något sammanhang
Citera
2020-04-27, 22:18
Medlem
Hur är det nu med klubbarna?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem