2016-08-28, 00:29
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Just "MC klubbar" handlar säkert om invandrare med vespor som slåss om att sälja knark/någon kränkt ens syster och måste upprätthålla hedern. Att det skulle vara två "riktiga" MC klubbar tror jag inte ett skvatt på, utan att det är invandrare som är i farten igen.
Citera
2016-08-28, 00:44
Medlem
Tycker det verka vara mycket raggare o sånt pack i nordvästra skåne, både i dag och i går, sen då att det gått vilt till i bruksorterna Klippan/Perstorp. Trodde först det var Bjuv Burnout, Vallåkraträffen eller liknande, men inte hittat någon info om det.
Citera
2016-08-28, 01:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Tycker det verka vara mycket raggare o sånt pack i nordvästra skåne, både i dag och i går, sen då att det gått vilt till i bruksorterna Klippan/Perstorp. Trodde först det var Bjuv Burnout, Vallåkraträffen eller liknande, men inte hittat någon info om det.

Är inte det traktorföreningar? Justa byggen av seriösa medlemmar med otroliga kunskaper i ämnet. Dessa har väl inte så mycket anknytning till de här mopedklubbarna som vill likna tuffingarna som de har smygkollat på barnförbjudna filmer typ min 13 eller så.
Citera
2016-08-28, 01:04
Bannlyst
Har hört rykten om att rapparen Miki G ska ha varit inblandad. Han är som alla vet från just Perstorp.
Citera
2016-08-28, 01:24
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Har hört rykten om att rapparen Miki G ska ha varit inblandad. Han är som alla vet från just Perstorp.

Det låter ju som en riktig stjärna. finns det någon som heter det, eller kommer man på det själv?
Citera
2016-08-28, 02:06
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Klart vi alla vet
I alla fall vi som vet att Kung Carl Gustav är från stockholmstrakten
Citera
2016-08-28, 02:08
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Klart vi alla vet
I alla fall vi som vet att Kung Carl Gustav är från stockholmstrakten

Vad? Är inte han från Arboga?
Citera
2016-08-28, 03:25
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vad? Är inte han från Arboga?
Miki G eller Kung Carl Gustav?

Nu satte du mig på pottan. Nu vet jag varken ut eller in.....
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2016-08-28 kl. 04:01.
Citera
2016-08-28, 04:13
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Miki G eller Kung Carl Gustav?

Nu satte du mig på pottan. Nu vet jag varken ut eller in.....

Lugna puckar. Det vet inte knugen heller. Är det panik så fråga en Örebroare...
Citera
2016-08-28, 09:30
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes

Äh. Raggare börjar väl närma sig 60 års åldern nu och slåss inte med påkar och stenar.
Det här är stenålderskultur inte 60-tals
Citera
2016-08-28, 09:35
Medlem
ukrossos avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23415978.ab
Citat:
Polisen uppger senare under lördagskvällen att de inte har har frihetsberövat någon och de ska inte heller ha några uppgifter om att någon skadats.
Men på plats framkommer det att en 13-årig pojke ska ha blivit misshandlad på den gata som polisen larmades till gällande gängbråket.
Pojken stötte på en, tillsynes, beväpnad man vid entrén till ett hyreshus.
– Han blev slagen i bröstet. Han säger att det var en man i 35-årsåldern. Han var muskulös och hade något som såg ut som ett vapen i sin hand, säger pojkens bror.
...
Mamman berättar också att hennes dotter såg något märkligt från balkongen strax efter händelsen.
– Det var två kvinnor som gick på gården. De gick tätt ihop med axlarna. De bar på något avlångt som var inlindat i en filt eller ett tygstycke. Det såg ut som de skulle gömma det, säger hon.
...
– Man har upprättat en anmälan om misshandel men vi har ingen misstänkt, säger Anna Göransson.
Polisen backar också från de första uppgifterna om att det skulle ha varit ett gängbråk i samband med misshandeln.
– Att det skulle ha rört sig om ett mc-relaterat bråk är initiala uppgifter som inte stämmer, säger Anna Göransson.
Citera
2016-08-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Äh. Raggare börjar väl närma sig 60 års åldern nu och slåss inte med påkar och stenar.
Det här är stenålderskultur inte 60-tals

När jag pratar raggare menar jag ju folk i raggarbilar, dessa är åldermässigt alltifrån 18 till 70. Tror anledning till att dessa var i omlopp var pga Lergökarallyt i Ängelholm och Bjuvsfestivalen i Bjuv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in