Citat:
Ursprungligen postat av
Teraupeten
Hej.
Jag har sedan nått år tillbaka problem med extraslag på hjärtat. I december förra året gjorde jag ultraljud på hjärtat, arbetsprov och 24 timmars ekg. Har gjort säkert 10-15 ekg senaste året och allt detta ser normalt ut. Nu har extraslag en blivit ännu mera och jag har det varje dag. Extraslagen ökar vid fysisk ansträngning och jag tycker detta är riktigt obehagligt. Har för 2 veckor sen gjort en 24 timmars ekg igen och det visar på extraslag men enligt kardiologen ofarliga extraslag.
Jag har panikångest paniksyndrom. Jag är mycket överviktig. 189cm lång och 122 kilo. Min mage mår heller inge bra och har därmed reflux.
Är det någon som har likadant? Ska jag lita på att det inte är farligt och försöka gå ner i vikt och hoppas på att de ger med sig? Det stör mig så otroligt mycket att de ökar vid ansträngning vilket jag läst på flera ställen inte ska vara så sunt. Men kardiologen säger att de beror på stress. Men jag är väl inte mer stressad för att jag dammsuger eller går en promenad??
Hoppas på mycket svar!
Kompis, det är från din ångest och panikångest.
Jag lider också av GAD och panikångest och jag brukar få upp emot 20.000 extraslag per dygn, alltså typ var 3:e slag är extraslag. Man får hyfsad dödsångest då ska du veta

.
Och då ska du veta att jag äter Inderal 60 mg morgon och kväll. Ändå får jag det.
Alla är utlösta från höger kammare, min kardiolog säger att de är ofarliga och att jag ska sluta vara rädd för dem, de är inte farliga.
Men inte fan blir man lugn de orden!
Tror som någon här redan nämnt att vagusnerven har en hel del med extraslagen att göra. Samt att när man är stressad så blir alla organ drabbade, och stresshormoner sätter sig på hjärtat och utlöser extraslag.
Men som sagt jag brukar få 20.000 per dygn i flera dagar. Och jag lever än.
Det som har hjälpt mig är att jag käkar lite benso samt när det är som värst bara, och försöker tänka
''dör jag så dör jag'' och det har faktiskt hjälpt lite.
Ett annat tips är att käka magnesium, men inte vilket magnesium som helst utan. magnesiumtaurat.
Den kan du köpa på apotea.se och heter PurePharma M3
Du ska käka runt 400 mg om dagen, och jag lovar att dina extraslag kommer minska.
Hjärnans makt är stor, jag får extraslag bara jag skriver om dem, sjukt!