2016-08-24, 14:19
Medlem
Hej!

Har ett företag som har ungefär 100k [SEK] i utgifter varje månad (valuta = USD).
Just nu har jag ett vanligt kreditkort med handelsbanken men har insett att valutaväxlingar och avgifter inte är det roligaste jag vart med om.

Min verksamhet är helt online, så intäkter och utgifter är båda i USD.
Har kollat runt ett tag efter kreditkort, och visst finns det många med bra förmåner o liknande, men de är i SEK och vill man handla med dollar så är det samma valutaväxling och dylikt, finns det någon som har erfarenhet om detta? Lämna gärna förslag/tips.

Mvh
Citera
2016-08-24, 14:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNihilist
Lämna gärna förslag/tips.
Du slipper valutväxling och avgifter med Santander.
Citera
2016-08-24, 16:10
Danskebank har valutakonton så du kan ta emot och betala i samma valuta.
Citera
2016-08-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKlump
Danskebank har valutakonton så du kan ta emot och betala i samma valuta.

Har de förmånliga kreditkort?
Citera
2016-08-25, 09:21
Citat:
Vet att deras MasterCard Platinum har 0.7% kickback i en av deras egna fonder. Annars är det tyvärr AMEX som gäller.
Citera
2016-08-25, 12:07
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

MÅSTE du betala med kreditkort? Valutakonto, som alla banker kan erbjuda, låter som det mest logiska alternativet.
Citera
2016-08-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
MÅSTE du betala med kreditkort? Valutakonto, som alla banker kan erbjuda, låter som det mest logiska alternativet.
Ja det måste jag, har ett valutakonto på handels som jag kan använda ibland, men majoriteten av köpen går på kort.
Citera
2017-01-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius

Vet du om någon bank tillåter koppling av kort till ett valutakonto?
Citera
2017-01-05, 14:28
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Vet du om någon bank tillåter koppling av kort till ett valutakonto?

Ja, det var ju en smart idé. Jag har inte haft något behov av att koppla kort till valutakontona själv, så jag har ingen erfarenhet av det. Däremot verkar det funka. Handelsbanken skriver här att det går att koppla kort åtminstone till eurokonto: https://www.handelsbanken.se/shb/inet/icentsv.nsf/vlookuppics/a_konton_&_kort_produktblad_euro_privat/$file/euro_privat.pdf

SEB skriver 2014 att man INTE kan koppla kort till valutakonto: https://twitter.com/sebsverige/statu...01996239745024

Du får nog mejla runt till bankerna och höra dig för. Kanske exempelvis Forex bank erbjuder det om ingen av storbankerna kan lösa det..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in