2016-08-23, 19:55
Medlem
Helsingborgs elverk (Öresundskraft) blir blåst på nästan 200 mille. Helsingborgs Vattenverk (NSVA) går skapligt runt.

Av en tillfällighet just när elverket har ebb i kassan ska Helsingborgarna plötsligt börja koka sitt vatten. Miljonerna rullar in till elverket.

Sammanträffande eller?????
Citera
2016-08-23, 20:00
Medlem
bytnamns avatar
De lär ju inte blivit blåsta på 200 mille ur egen ficka?

Varför har de börjat koka sitt vatten förresten?
Citera
2016-08-23, 20:03
Medlem
franges avatar
Vad... pratar du om? Jag bor i närheten av den regionen du pratar om - och jag har inte hört ett dugg om något av det, även om jag inte direkt letat heller. Men, har du någon nyhetsartikel eller liknande om det här, så man kan få lite bättre förståelse i det hela??
Citera
2016-08-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad... pratar du om? Jag bor i närheten av den regionen du pratar om - och jag har inte hört ett dugg om något av det, även om jag inte direkt letat heller. Men, har du någon nyhetsartikel eller liknande om det här, så man kan få lite bättre förståelse i det hela??

http://www.hd.se/2016-07-11/oresunds...mot-danske-vdn

Lie lektyr i ärendet.
Citera
2016-08-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UGEbladet
http://www.hd.se/2016-07-11/oresunds...mot-danske-vdn

Lie lektyr i ärendet.

Känns ju som en jävligt kass metod för att få in pengar när de saknar 200 miljoner kronor. Det måste nog vara extremt många som ska koka vatten 24/7 för att dem ens ska få in vinst som är en fraktal av det som de blir blåsta på.
Citera
2016-08-24, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Känns ju som en jävligt kass metod för att få in pengar när de saknar 200 miljoner kronor. Det måste nog vara extremt många som ska koka vatten 24/7 för att dem ens ska få in vinst som är en fraktal av det som de blir blåsta på.

Kan du komma på nåt bättre sätt?
Citera
2016-08-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Kan du komma på nåt bättre sätt?

Många, inget som innefattar 'koka vatten' som något lönsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in