2016-08-23, 16:36
Medlem
Ska beställa en grej till en amerikan över aliexpress, kör med nordeas visa debit kort. När jag ska betala så går det ej att bocka i Sverige utan det är bara USA, Kanada och UK som finns som alternativ i "Billing Address". Betalningen går ej igenom.

Hur ska jag bära mig åt för att få detta att fungera? Måste jag byta bank eller räcker det med att ändra en inställning? Jag har sökt runt internet och inte hittat något svar därför vänder jag mig till er!
Citera
2016-08-23, 19:51
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyHawkins
Ska beställa en grej till en amerikan över aliexpress, kör med nordeas visa debit kort. När jag ska betala så går det ej att bocka i Sverige utan det är bara USA, Kanada och UK som finns som alternativ i "Billing Address". Betalningen går ej igenom.

Hur ska jag bära mig åt för att få detta att fungera? Måste jag byta bank eller räcker det med att ändra en inställning? Jag har sökt runt internet och inte hittat något svar därför vänder jag mig till er!

Vill du ha annan leveransadress än plastkortets/din adress så triggar det nog alla bedrägerivarningar hos alipay.. Gör om gör rätt, skicka pengar till amerikanen så får han/hon beställa själv istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in