• 1
  • 2
2016-08-23, 02:46
Medlem
esants avatar
Rätt vanligt att folk här nämner att de börjar se "skuggfolk" på stimulanter.

Jag har alltid undrat vad ni menar där, får ingen klarhet om alla egentligen syftar på samma sak.

Så vad är "skuggfolk" för Dig? Är det att du ser en stor skugga framför dig som ser ut som en människa eller avser du något annat?
Citera
2016-08-23, 02:57
Medlem
Tripportreats avatar
För mig handlar det om skuggliknande figurer jag kan se i periferin, så snart jag riktar blicken åt det hållet försvinner dem. Det har nog främst med att man har varit vaken för länge(vilket såklart är en vanlig effekt på stimulanser

//Tripportreat
Citera
2016-08-23, 03:02
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
För mig handlar det om skuggliknande figurer jag kan se i periferin, så snart jag riktar blicken åt det hållet försvinner dem. Det har nog främst med att man har varit vaken för länge(vilket såklart är en vanlig effekt på stimulanser

//Tripportreat

Är det så att du upplever att något rör sig i periferin? Ser det verkligen ut som en "figur" i storleken av en människa eller är det snarare den eventuella rörelsen från en skugga som får dig att tro att det är en levande varelse?
Citera
2016-08-23, 03:11
Medlem
Citat:

//Tripportreat

nånting sånt här skulle jag också påstå.

har aldrig hört talas om det förut.

om jag satt framför pc'n i ett mörkt rum med bara skärmen som lyser, under några dagars påverkan av amfetamin så skulle det inträda en och annan synvilla i ögonvrån lite titt som tätt, med lite tur kanske det dyker upp någon skuggmänniska.
Citera
2016-08-23, 03:27
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbolmarn
nånting sånt här skulle jag också påstå.

har aldrig hört talas om det förut.

om jag satt framför pc'n i ett mörkt rum med bara skärmen som lyser, under några dagars påverkan av amfetamin så skulle det inträda en och annan synvilla i ögonvrån lite titt som tätt, med lite tur kanske det dyker upp någon skuggmänniska.

Det jag själv brukar börja uppleva (klart starkast efter minst en sömnlös natt eller i alla fall några dagars användande i sträck med mindre sömn än vad man brukar få) är att särskilt när det börjar bli lite dunkelt så kan det se ut som att skuggor i fönstret rör på sig och att mörka objekt ser ut som att de sväller/växer. Synvillor som att saker rör på sig (t ex att en dörr svajar lite eller att det ser ut som att saker på väggarna rör sig utåt eller åt sidan liksom hör också till ofta, men inte i periferin utan när jag tittar på dem.

I perifering är det vanligt med att skuggor eller "ljussken" börjar dyka upp, men det finns inget där när man vänder på huvudet. Naturligtvis kan man kanske tolka det som att det är någon (ifall det är en skugga) som hastigt gömmer sig men jag kan inte påstå att det egentligen ser ut som en människa.

Det är därför jag undrar vad andra egentligen menar med "skuggfolk".
Citera
2016-08-23, 03:38
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Är det så att du upplever att något rör sig i periferin? Ser det verkligen ut som en "figur" i storleken av en människa eller är det snarare den eventuella rörelsen från en skugga som får dig att tro att det är en levande varelse?
Svårt att säga då jag inte upplevt det allt för många ggr men mitt minne vill nog säga att det är i storleken av en person, där i kring iaf.

Nu har jag såpass koll på mitt psyke när jag brukar stimulanter att jag inte reflekterar särskilt mycket över en synvilla. Jag har dock inte kört några längre race, där är det säkert knepigare att avgöra vad som faktiskt är där och vad som inte är där
Citera
2016-08-23, 03:53
Medlem
esants avatar
Citat:
Svårt att säga då jag inte upplevt det allt för många ggr men mitt minne vill nog säga att det är i storleken av en person, där i kring iaf.

Nu har jag såpass koll på mitt psyke när jag brukar stimulanter att jag inte reflekterar särskilt mycket över en synvilla. Jag har dock inte kört några längre race, där är det säkert knepigare att avgöra vad som faktiskt är där och vad som inte är där

Samma här, jag har aldrig trott att något varit "på riktigt". Inte heller jag har kört längre race (och med race menar jag många dagar utan sömn) utan har som mest missat två nätter i rad. Och då jävlar vad det flackade i periferin ("ljussken") den dagen efter. Var otroligt distraherande, blev nästan knäpp för man vände på huvudet hela tiden.

Annars är ju vissa synvillor som att tavlor på väggarna rör sig lite underhållande faktiskt.
Citera
2016-08-23, 04:21
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Samma här, jag har aldrig trott att något varit "på riktigt". Inte heller jag har kört längre race (och med race menar jag många dagar utan sömn) utan har som mest missat två nätter i rad. Och då jävlar vad det flackade i periferin ("ljussken") den dagen efter. Var otroligt distraherande, blev nästan knäpp för man vände på huvudet hela tiden.

Annars är ju vissa synvillor som att tavlor på väggarna rör sig lite underhållande faktiskt.

Haha, eller hur
Citera
2016-08-23, 15:04
Medlem
precis, det är inte försäkrat i mitt fall åtminstonde att det jag tror mig sett i perifiren kommer försvinna helt när jag vänder blicken åt det hållet eller om jag tror att det var verklighet, beror helt och hållet på hur många vakna dygn / konsumerad mängd också vidare.

kom att tänka på det när jag skulle slå mig till ro natten som var, "skuggfolk" kan väl ses som människor som inte tar del av solen? ett mystiskt folkslag som enbart är vaken på natten eller rent allmänt folk som spenderar mycket tid på darknet exempelvis.

bara en tanke.
Citera
2016-08-23, 16:10
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbolmarn
precis, det är inte försäkrat i mitt fall åtminstonde att det jag tror mig sett i perifiren kommer försvinna helt när jag vänder blicken åt det hållet eller om jag tror att det var verklighet, beror helt och hållet på hur många vakna dygn / konsumerad mängd också vidare.

kom att tänka på det när jag skulle slå mig till ro natten som var, "skuggfolk" kan väl ses som människor som inte tar del av solen? ett mystiskt folkslag som enbart är vaken på natten eller rent allmänt folk som spenderar mycket tid på darknet exempelvis.

bara en tanke.

Hehe jo visst, dessa kan ju ses som skuggfigurer men kanske inte vad som avses i detta fall .

Googlar man på "shadow people" kommer det upp en massa om paranormala grejer vilka inte heller är våra skuggkompisar tror jag.
Citera
2016-08-29, 19:47
Medlem
Reality81s avatar
Senast försökte jag polisanmäla skuggorna men det var svårt att förklara för polisen mer än att de var nån halvmeter långa och kunde gömma sig under/bakom allt. Det slutade med avgiftning såklart.
Citera
2016-08-29, 20:09
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Senast försökte jag polisanmäla skuggorna men det var svårt att förklara för polisen mer än att de var nån halvmeter långa och kunde gömma sig under/bakom allt. Det slutade med avgiftning såklart.

Hoppla! Din historia överskuggar skuggfigurerna .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in