• 5
  • 6
2016-08-23, 23:20
Medlem
Klart man kan tycka att L-I och Bert har rtt att tjna pengar p asylboenden.
Lt dom hllas nu eftersom det tydligen r lagligt att frskingra bl a mina pensionspengar.
Jag invntar regimskiftet d repatriering utfrs och asylbaroner, generaldirektrer samt politiker straffas fr sitt landsfrrderi.
Citera
2016-08-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hahahaha

Du glmde gratis kollektivtrafik, gratis tandvrd samt sjukvrd.

Jo jag blev trtt p att skriva efter ett tag, och lite sm deprimerad..Vi har hemlsa medborgare i det hr landet som inte fr ngon hjlp alls medans dessa parasiter fr hur mycket som helst.
Citera
2016-08-24, 00:21
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Jo jag blev trtt p att skriva efter ett tag, och lite sm deprimerad..Vi har hemlsa medborgare i det hr landet som inte fr ngon hjlp alls medans dessa parasiter fr hur mycket som helst.

Japp.
Citera
2016-08-24, 07:02
Medlem
Trash frblir trash men hr med pengar. Svenskarna fr dock skylla sig sjlva som rstat fram all galenskap som pgr...
Citera
2016-08-24, 09:49
Bannlyst
r det s svrt att tjna en hacka i asylbranschen? Kp ett nergnget motell p Vischan, full varje rum med 6 st asylskande. 100 rum med 6 st asylskande i varje rum a 300:- = 180 000:- / dagen.

Rtt person som hller matinkp och tillagningen det dr en vinstmaskin som bara gr och gr, rkningen fr du och jag betala i form av dlig skola och vrdels vlfrd.
Citera
2016-08-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Trash frblir trash men hr med pengar. Svenskarna fr dock skylla sig sjlva som rstat fram all galenskap som pgr...

Exakt. Och med SDs inflytande kommer den outbildade trashen fram nnu lttare.
Citera
2016-08-26, 06:19
Medlem
Oj, s alla tolv lsare av Expressen blev gravt hetsade och greppade omedelbart greps och fackla, nej jag trot Fagerstrm somnar om en timme. Tidningsraserierna har ju ganska ofta visat sig vara 5 vilsna sjlar, vilket tidningen rubricerat med "raseri" "folkstorm" och andra kraftfulla uttryck.

Och brjar vi inte bli mtta p p flyktingboendeskandaler. Jag lser inte ens artiklarna lngre, klart folk frsker profitera, men med mat och tak istllet fr bomber ver huvudet kanske lite tacksamhet vore kldsam.
Citera
2017-03-09, 18:54
Medlem
Citat:
Flyktingmiljonrens bolag frsatt i konkurs

Tv-profilen och flyktingmiljonren Leif-Ivan Karlsson har frsatt ett av sina bolag i konkurs.
Detta fr att han vill gra sig av med den befintliga personalen.
Problemet var personalen som fljde med bolaget. Ingen av den befintliga personalen skulle f anstllning av varken mig eller av ett rekryteringsbolag, sger Leif-Ivan Karlsson.

http://www.expressen.se/noje/flyktin...att-i-konkurs/
Citera
2025-05-18, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Expressen hetsa emot asylbaronen i Leif-Ivan Karlsson i den hr artikel :

http://www.expressen.se/nyheter/han-...aljer-misaren/

Tydligen r flyktingar missnjda med att de bo flera p mindre ytor och de f ka till duschen. Nr jag lser Expressen snyftarsikel, kommer jag knappast tnka p misr, utan de flyktingarna f allting gratis, boende, mat och dagpenning. Det r som att gra lumpen, men man slipper leka krig ute i skogen och sova i tlt. Det har definitivt de bttre p Leif-Ivan Karlsson boende n i ett flyktinglger i Jordaniern.

Ovastt om asylbaronen heter Bert Karlsson eller Leif-Ivan Karlsson, s de laverar de en produkt som samhlle vill ha. Vad r det fr hemskt med detta?
Som samhllet vill ha? Som vissa politiker vill ha menar du vl..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in