• 1
  • 2
2016-08-22, 10:15
Bannlyst
Expressen hetsa emot asylbaronen i Leif-Ivan Karlsson i den hr artikel :

http://www.expressen.se/nyheter/han-...aljer-misaren/

Tydligen r flyktingar missnjda med att de bo flera p mindre ytor och de f ka till duschen. Nr jag lser Expressen snyftarsikel, kommer jag knappast tnka p misr, utan de flyktingarna f allting gratis, boende, mat och dagpenning. Det r som att gra lumpen, men man slipper leka krig ute i skogen och sova i tlt. Det har definitivt de bttre p Leif-Ivan Karlsson boende n i ett flyktinglger i Jordaniern.

Ovastt om asylbaronen heter Bert Karlsson eller Leif-Ivan Karlsson, s de laverar de en produkt som samhlle vill ha. Vad r det fr hemskt med detta?
Citera
2016-08-22, 10:22
Medlem
De trodde nog att det skulle vara ett paradis i Sverige, med lyxvillor, lyxbilar och blonda tjejer som skulle kasta sig ver dem, sen fick de bara bo p ett Slott som blivit omvandlat till flyktingboende..

ta gratis mat, bo gratis, f g gratis p festivaler det mste ju vara hemskt, dom slipper till och med straff fr vldtkt och tafsande. Stackars flyktingar...
Citera
2016-08-22, 10:26
Medlem
Inte hrt talas om den hr figuren tidigare men att han r nyrik r ngot jag antar. Nstan vrre n svarta idrottare i USA i hans stt att visa upp sin rikedom.
Citera
2016-08-22, 10:33
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Aldrig gillat den dr grisen,kul fr honom att han tjnat lite flis och spenderar det p zigenarskrp men att sjunka s j-a lgt och syssla med invasionshotell och smutsar ner landet nnu mer fr att gda sin hngbuk r vidrigt. Hoppas det kommer fram mer skit om denna landsfrrdare .
Citera
2016-08-22, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Inte hrt talas om den hr figuren tidigare men att han r nyrik r ngot jag antar. Nstan vrre n svarta idrottare i USA i hans stt att visa upp sin rikedom.

Frvisso kan han uppfattas som lite vulgr, men sen d? Han vl lika rtt avkastning p sina asylslott om Bert Karlsson utan bli uthngd av Expressen.
Citera
2016-08-22, 10:41
Medlem
Den mannen r ingen typisk Svensson om man sger s. Han har en vulgr smakls stil. Hela hans framtoning r osvensk och jag skulle sga att han r mer t det romska hllet. r det ngon som knner till hans bakgrund?
Citera
2016-08-22, 11:03
Medlem
Fattar inte varfr expressen gnller. De har ju jobbat fr invllningen av "flyktingar" och d r det vl helt OK att de entreprenrer som fixar boenden tjnar pengar p det! Bert karlsson hyllas ju i alla tonarter - r hans miljoninkomster frn skattepengar och pengar som staten lnar varje dag helt just s r vl denna snubbe ocks det.
Citera
2016-08-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Fattar inte varfr expressen gnller. De har ju jobbat fr invllningen av "flyktingar" och d r det vl helt OK att de entreprenrer som fixar boenden tjnar pengar p det! Bert karlsson hyllas ju i alla tonarter - r hans miljoninkomster frn skattepengar och pengar som staten lnar varje dag helt just s r vl denna snubbe ocks det.

Lustigt, att de visar ett lyxboende och sger s hr bor man i sverige, som att visa upp kungens slott p soskontoret fr bidragstagarna. Sen brjar man frst att flyktingarna klagar nr expressen gr runt och visar lyxbostder. Lol.
(Bra naivt av expressen)

Men man mste sga att den dr karlsson har romsk stil med guldfrg p mblerna osv
Citera
2016-08-22, 11:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Aldrig gillat den dr grisen,kul fr honom att han tjnat lite flis och spenderar det p zigenarskrp men att sjunka s j-a lgt och syssla med invasionshotell och smutsar ner landet nnu mer fr att gda sin hngbuk r vidrigt. Hoppas det kommer fram mer skit om denna landsfrrdare .

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den mannen r ingen typisk Svensson om man sger s. Han har en vulgr smakls stil. Hela hans framtoning r osvensk och jag skulle sga att han r mer t det romska hllet. r det ngon som knner till hans bakgrund?
Helt klart har han tattarblod! Och dessutom s r han ett klassiskt exempel p att klass r inget man kan kpa sig till...
Citera
2016-08-22, 11:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Helt klart har han tattarblod! Och dessutom s r han ett klassiskt exempel p att klass r inget man kan kpa sig till...

Med s mycket lsre p fickan s finns det bra mycket snyggare mbler att kpa,lrde sig inte lill-fet av Saddam, Gadaffi eller av liknande smaklsa lyxlirare .. Skulle fan inte frvna mig om det str plastflamingos nere vid poolen/bryggan.
Citera
2016-08-22, 11:34
Medlem
keyzexs avatar
Hr fr ni lite till att reta er p.

Han ger och driver ett riktigt fint bil museum ocks, och dr pratar vi riktigt fina och dyra bilar.

http://www.worldofclassics.se/

Edit:
Han har ju redan en egen trd hr.
https://www.flashback.org/t1887410
Senast redigerad av keyzex 2016-08-22 kl. 11:37.
Citera
2016-08-22, 11:42
Medlem
DoktorNos avatar
Lars-Ivan r en skn snubbe. Uppvxt i en typisk sossefamilj i verkalix. Brjade jobba som 13-ring. Har tydligen varit rik och sen fattig tv gnger och nu r det tredje gngen han r p uppgng. Mesta av hans pengar r tjnade p fastigheter och bilar. Gillar inte "Jantelagen" och r allts en nagel i gat p alla svenskar som anser att tjnade pengar r fult. Nr grannarna klagade p hgljudda fester s kpte han helt sonika fastigheterna de bor i. Har frmodligen ngon bokstavskombination.
Att han p senare tid utkat frmgenheten i asylboendebranschen r vl fr att han kan gra pengar p det

Ls mer hr, in en intervju i Norrbottenskuriren:
http://www.kuriren.nu/nyheter/leif-i...n-8564234.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här