2016-08-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Känslan av att vara på en tidigare "svensk" plats och inse att jag är i minoritet skapade för mig nyligen en sorgenhet. Jag vet inte exakt varför men jag tror det är känslan av att man inte kan be någon om hjälp, man möter inte ens varandras blick. De går i sin värld (och pratar sina språk) och jag i min. Blir ledsen igen när jag tänker på det faktiskt. Jag kommer inte gå dit igen.

Jag måste säga att jag känner för dig. Det skall inte behöva vara så. Man skall inte behöva känna sig i minoritet i sitt egna land. Tack vare det så hyser jag fruktansvärt mkt agg gentemot våra s.k "politiker".
2016-08-21, 10:00
Medlem
JumpingJacks avatar
Det är otroligt många hazarer i Stockholm och de verkar dra runt på gatorna väldigt mycket för man ser dem överallt. Det kanske blir så när man inte bor hos sin familj, då väljer man att söka sig ut istället. De är väldigt lätta att spotta också, med sina iögonfallande frisyrer.

Annars när man ser unga invandrarkillar som drar runt på stan så håller de sig oftast kring de stora stråken i stan: Drottninggatan, Sergels torg, Kungsan, Götgatan, Rålis.

Men hazarerna har ett helt annat rörelsemönster och verkar bete sig som de marockanska gatubarnen: dra runt och hitta de mest undanskymda ställena där de får hänga ifred, gärna på ställen som ligger inne i rena bostadskvarter. Så nu kan man springa på marockaner och hazarer på de mest oväntade ställen när man rör sig ute. Vilket inte känns särskilt tryggt om jag ska vara ärlig.

Senaste tiden har jag också sett marockaner och hazarer som hänger ihop. Jag misstänker starkt att marockanerna missbrukar droger i olika omfattning, kroppsspråket och pupillerna tyder på att de gör det, och jag misstänker att även vissa hazarer kan göra det.
Och det är klart, om man är ung och ensam får göra resan från Afghanistan till Sverige, kanske har fått stanna i något land för att arbeta ihop pengar i något år så är det nog lätt att man hamnar i dåliga mönster.

Det verkar som om det långsamt håller på att gå upp för svenskarna att de här stackars ensamkommande barnen också kan vara kriminella och drogberoende unga män som gärna tafsar på tjejer. Framtiden kommer att bli intressant.
2016-08-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det är otroligt många hazarer i Stockholm och de verkar dra runt på gatorna väldigt mycket för man ser dem överallt. Det kanske blir så när man inte bor hos sin familj, då väljer man att söka sig ut istället. De är väldigt lätta att spotta också, med sina iögonfallande frisyrer.

Annars när man ser unga invandrarkillar som drar runt på stan så håller de sig oftast kring de stora stråken i stan: Drottninggatan, Sergels torg, Kungsan, Götgatan, Rålis.

Men hazarerna har ett helt annat rörelsemönster och verkar bete sig som de marockanska gatubarnen: dra runt och hitta de mest undanskymda ställena där de får hänga ifred, gärna på ställen som ligger inne i rena bostadskvarter. Så nu kan man springa på marockaner och hazarer på de mest oväntade ställen när man rör sig ute. Vilket inte känns särskilt tryggt om jag ska vara ärlig.

Senaste tiden har jag också sett marockaner och hazarer som hänger ihop. Jag misstänker starkt att marockanerna missbrukar droger i olika omfattning, kroppsspråket och pupillerna tyder på att de gör det, och jag misstänker att även vissa hazarer kan göra det.
Och det är klart, om man är ung och ensam får göra resan från Afghanistan till Sverige, kanske har fått stanna i något land för att arbeta ihop pengar i något år så är det nog lätt att man hamnar i dåliga mönster.

Det verkar som om det långsamt håller på att gå upp för svenskarna att de här stackars ensamkommande barnen också kan vara kriminella och drogberoende unga män som gärna tafsar på tjejer. Framtiden kommer att bli intressant.
Marockaner är kända för hasch och cannabis missbruk. Det smugglas från deras hemland till Europa genom Spanien som ligger en halvtimmes båtfärd från Marocko.
2016-08-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Här är en ganska talande bild med brottsoffer och förövare:
Här en ganska talande video:
https://www.instagram.com/p/BJV_gnVhDpS/

Endast svenska tonårstjejer och hazarer i 20-årsåldern längst fram vid scenen. Men de verkar i a f ta säkerheten på allvar. Har aldrig sett så många vakter som stod och tittade ut för att försöka upptäcka övergrepp, det var också minst en vakt i publikhavet som spanade intensivt.
2016-08-21, 10:36
Medlem
Sperssons avatar
.
Det har i princip aldrig anlänt afghanska pojkar till Sverige tidigare.
Förra året kom 25000.

Hoppas alla förstår att det ligger en agenda bakom.
Att detta inte kan vara en slump.
2016-08-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det har i princip aldrig anlänt afghanska pojkar till Sverige tidigare.
Förra året kom 25000.

Hoppas alla förstår att det ligger en agenda bakom.
Att detta inte kan vara en slump.
Vad jag minns så var första gången jag såg dessa ensamkommande vuxenbarn förra året, 2015. Nu är de redan den vanligaste etniska gruppen bland 17-åringar (nästan i alla fall). Skrämmande hur fort demografin kan förändras.
2016-08-21, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Marockaner är kända för hasch och cannabis missbruk. Det smugglas från deras hemland till Europa genom Spanien som ligger en halvtimmes båtfärd från Marocko.

Offt, du kan ej missbruka CB. Ont. hur många marockaner finns det i centrala sthlm, mellan tumme å pekf.?
2016-08-21, 10:45
Medlem
Citat:
Det är otroligt många hazarer i Stockholm och de verkar dra runt på gatorna väldigt mycket för man ser dem överallt.

Har också märkt det här. Man ser dom överallt.
2016-08-21, 10:47
Medlem
Det börjar nu läcka ut rapporter från anställda på asylboenden , att de ensamkommande baaaaaaarnen från afghanistan ägnar sig åt traditionella seder från hemlandet.
Nämligen bruk och försäljning av lätta och tunga droger.
Uuuutmaningarna växer för Eiasson.
2016-08-21, 10:49
Medlem
l150s avatar
Citat:

Angående drogerna så är det fullknökat på Maria ungdom nu med ensamkommande.
Många av dom är fullblodade missbrukare, ofta opiater, när dom kommer hit.

Tjejerna på Maria har en klar bild om vilka det är som är förövare Iaf, dom säger samma sak.
" det är dom där jävla invandrarna, skitjobbiga "
2016-08-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
LaMotte filmade live en dag, Festivalpersonalen blev upprörd att hans syfte var att försöka fånga några våldtäktsmän in action.
http://nyheteridag.se/we-are-sthlm-f...t-sexofredade/

I den här artikeln har du en bild att studera:
http://nyheteridag.se/sexbrotten-for...-we-are-sthlm/
Här ett inslag från något Spanskt program:
https://www.youtube.com/watch?v=WzPZcHoKTiE
studera bakgrunden när du tittar på klippet.
Här en neger som intervjuas:
https://www.youtube.com/watch?v=los0lNcAiRI
det är även intressant att se den tjockispolis som säger att de har så många Poliser där i år, men trots det NOLL gripna. Det är ju fascinerande hur jävla värdelösa de är.
en remix på det hela:
https://www.youtube.com/watch?v=2dO7kt1jzDg
perfekt med Marvin Gaye...

Här lite publikbilder:
https://www.youtube.com/watch?v=M2e7prwV9og
om du inte pallar musik är det bara trycka på mute och studera.
Abdi ger oss lite publikbilder också:
https://www.youtube.com/watch?v=zcwt2VtKWyo

tror det finns mer på instagram.
Såg en tjock äldre vit man i det mörka publikhavet.
Kan den djävel vara den skyldige??
2016-08-21, 11:02
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Idag är sista dagen av festivalen så den som känner för att kasta onda ögon på afghaner får passa på idag. Får man hoppas på en tornado över kungsan?

Edit: Sista kvällen var tydligen igår sorry. Men det finns alltid gott om blattar i området att kasta onda ögon på ändå.
Idag kommer det vara mycket småtjejer i kungsan för att fira silvermedaljörerna i damfotbollen och silvret i hästhoppning. Så blir mycket folk idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in