Ja frågan är om du har det sedan 50-talet. Jag har inte sagt att det inte finns vare sig flyktingar, papperslösa gatubarn eller problem runt dom men "smuts och fördärv" har funnit i centrala stan i alla fall dom senaste 30åren. Narkotikaförsäljning vid Sergelestorg i princip sedan det byggdes. Överklassen och politiker (och även medelklassen och många från arbetarklassen) har suttit och ätit inte bara vid EN restaurang lördagskvällar i minst lika många år.
Jag har inte sagt att jag inte håller med, jag bad bara om mer information för att ta ställning till om jag kan göra det.
Men du som då intygar att det ts stämmer kanske kan förklara vad "smuts och fördärv" innebär mer i detalj. Är det skadegörelse och nedskräpning som åsyftas och i så fall i vilken form och hur är kopplingen till just afghaner?
Att det rör sig många vad man kan förmoda är ensamkommande flyktingar i stan och att dom har nyare kläder kan jag också intyga. Men det är väl ingen nyhet och ens något att diskutera, det är väl vare sig kriminellt eller smutsigt att bara gå omkring på stan?
Vad exakt är det dom gör som du håller med om?
Kan du utveckla vad "överallt innebär" och också specificera antalet något bättre?
Att det sker narkotikaförsäljning öppet på sergelstorg vet väl varenda svensk mellan 5 och 95år hur är kopplingen här och vad är det du specifikt syftar på när du håller med?
Citat:
Besökte centrala Stockholm nu ikväll, jag bevittnade smuts och fördärv. Överallt såg jag ensamkommande ungdomar, afghaner med dyra märkeskläder(förmodligen fejk), såg öppet narkotika försäljning och mycket mer. Ett stenkast därifrån satt överklassen och politiker i en dyr restaurang.
Har ni också bevittnat det? Varför gillar makthavarna detta?
Har ni också bevittnat det? Varför gillar makthavarna detta?
Som sagt utveckla gärna kopplingen till Afghaner, mer i detalj, just nu beskriver du bara en helt vanlig lördags kväll i city som den sett ut både före och efter invasionen av främmande element.
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-01-29 kl. 12:12.
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-01-29 kl. 12:12.