Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-20, 21:18
Medlem
Hej.

Jag har sålt min bostadsrätt och gått med vinst. Köpte den 2009 för 300.000 och sålde den nyligen för 1.000 000.

Nu är det så här att jag inte hittar vissa kvitton som jag la ner på lägenheten. Jag vet att det värsta som kan hända är att jag betalar för det jag inte kan redovisa.

Jag har kvitton till ett värde av 150.000 men resterande saknas. Har även lite före och efter bilder.

Vad kan jag göra åt detta?
Citera
2016-08-20, 21:24
Medlem
mungs avatar
Skatteverket kräver oftast inga kvitton. Om de granskar dig och har synpunkter får du säga som det är.
Citera
2016-08-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Skatteverket kräver oftast inga kvitton. Om de granskar dig och har synpunkter får du säga som det är.

Lämna kopior av samtliga handlingar för det tre beloppsmässigt största av åtgärderna inom det beloppet jag drog av.( står det i brevet från skattemyndigheten)

Jag tar det som att kvitton skall med. Även min mäklare har talat om för mig att kvitton skall med.

Har du råkat ut för detta?
Citera
2016-08-20, 21:34
Medlem
mungs avatar
Jaha, du har blivit granskad redan alltså? Nej inte personligen, men en vän blev granskad och sa att han inte hade alla kvitton. Det var lugnt ändå men beloppet blev något lägre tror jag.
Citera
2016-08-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Jaha, du har blivit granskad redan alltså? Nej inte personligen, men en vän blev granskad och sa att han inte hade alla kvitton. Det var lugnt ändå men beloppet blev något lägre tror jag.

Japp det blir jag. Skulle in för länge sen men jag fick det uppskjutet i hopp om att hitta alla kvitton.

Vissa kvitton har bleknat och vissa hittar jag inte.
Citera
2016-08-20, 22:52
Medlem
Sereenas avatar
Om du hyrt in hantverkare mm så ska dom ha underlag och kvitton mm på arbetet och kan ev hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in