Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Hans reskamrater kan inte beskyllas för vad som hände honom.
Finns det fler familjemedlemmar som ingår i familjen Mittank förutom mamma Sandra och pappan? Sandra, som är den drivande, och hennes familj har bettet sig mycket märkligt. Man skulle kunna tro att reskamraternas försök att hjälpa till skulle ses som något positivt men tydligen inte.
Jag tror också att det ligger något betydligt större bakom hans försvinnande än vad någon kunde tro i ett tidigt skede. I detta fall finns det säkerligen ett flertal för oss okända personer som är inblandade.
Inte konstigt att Lars försvinnande har förblivit ouppklarat med allt detta hemlighetsmakeri från olika håll och kanter.
Ja håller med dig helt och hållet. Jag vill t.o.m gå så långt att jag påstår att Sandras agerande har bidragit starkt till att det inte blivit uppklarat. Hon hade hållpunkter och info från de personer som faktiskt var med, och som ville hjälpa till. Men hon avvisade inte bara denna hjälp, hon sa att deras information inte kunde vara sann.
Det stämde inte överens med hennes bild av Lars. Enligt Sandra ville ju inte Lars ens följa med till Bulgarien… han hoppade ju bara in för att en annan hade dragit sig ur. ”Egentligen är Lars den typen som gillar att fiska och vandra”.
Enligt henne finns det bara en ”förklaring”. Att han fått minnesförlust, är förvirrad och driver omkring som hemlös i antingen Bulgarien eller någon annanstans i världen. (Hon tror att han haft tillräckligt sinnesnärvaro att försöka ta sig hem till norra Tyskland men ev.hamnat vilse på vägen). Alla andra teorier som innebär att Lars själv kan ha dragit på sig en hotbild, förnekas. Därför letar man bara på ställen där hemlösa kan tänkas uppehålla sig; tomma bodar, uthus och diverse ”ruckel”.
Ju mer man gräver i fallet, desto mer konstigheter hittar man. Det sades ju att Sandras och Lars samtliga telefonsamtal (fr.o.m ankomsten till hotell Color) var tvungna att hållas korta på grund av att telefonen knappt hade laddning. Vid ankomsten till flygplatsen runt 6.00 hade han alla möjligheter att ladda sin telefon. Ändå valde han att vara kortfattad i samtalen och ange låg laddning som orsak. Laddningskabeln till mobilen låg i den kvarlämnade väskan! Nog hittar man väl alltid ett eluttag? Jag vet att jag suttit på golv på flygplatser just för att uttaget var längs med en korridor långt ner på väggen. Inte alla flygplatser är så välförsedda med uttag som t.ex Arlanda - men vill man så hittar man överallt.
Hmm denna uppenbara ovilja att tala med sin mor får mig verkligen att tänka vad tusan det kan bero på. Han verkar ju, fram till läkarbesöket, inte det minsta förvirrad. Frågar efter vägen, köper en dricka - kort och gott en helt vanlig kille som släntrar igenom flygplatshallen. Egentligen är det ju bara språngmarschen inne i byggnaden som är panikartad. Väl ute lugnar han ner sig, saktar ner, känner efter i byxfickan och ser ut att försöka orientera sig. Just detta faktum att han helt plötsligt verkar normal i det läget, har fått många att tro att hans ”flykt” var frivillig. Men samtidigt undrar man om inte detta hade kunnat göras på ett smidigare sätt?? Och varför lämna alla saker?
Var storyn med att han var förföljd på hotell Color någonting han hittade på för sin mor, för att lättare kunna försvinna? Men varför tog han sig ens till flygplatsen då? Samt hur förklaras, återigen, läkarens märkliga agerande? Sååå många frågor.
På frågan om Lars hade syskon så har jag inte lyckats hitta något om det. Han verkar ha varit ensambarn. Ensambarn med knepig relation till sin mamma. Semestern verkar, vad som än hände efteråt, ha varit en riktig ventil för Lars!!