Citat:
Ursprungligen postat av
KjelleBenchpress
En teori
Han kommer i kontakt med någon i Tyskland som känner några i Bulgarien som kan fixa billig narkotika, vi kan säga hash nu.
Han tar med sig två polare dit (med eller utan deras vetskap), bestämmer sig för att möta upp bulgaren själv. Det blir nått tjaffs och han åker på en smäll.
Han träffar Bulgaren igen utanför McDonalds och åker med dem. De kommer fram till att dealen blir av och han stannar kvar medans polarna åker hem. Han tar taxi till hotellet där dealen ska göras.
Det hela är en blåsning och han rymmer därifrån till flygplatsen.
De misstänker att han är där och frågar runt på den lilla flygplatsen och nån har sett honom hos doktorn. En person går in där, han sliter sig och löper ut, utanför blir han upp plockad av en bil.
Han blir rånad och misshandlad till döds och begraven i skogen.
Edit: Eller blåser han dem på hotellet och drar?
Välkommen till tråden och detta mycket märkliga försvinnande.
Vi vet inte vad som hände Mittank under dessa dagar i Goldstrand och slutligen i Varna. Det kan vara möjligt att han träffade en bulgar redan i Tyskland med de "nödvändiga" kontakterna i Varna gällande droger.
Dock tycker jag att hela scenariot verkar för tillkrånglat. Jag tror mera på att vad som hände Mittank kom att hända med start under vistelsen på Goldstrand och det handlade om just droger. Bör ha skett i stort sett när han hade kommit dit att han kom att bli, antagligen, misshandlad.
Varför han sedan i panik, som det ser ut till en början, springer från flygplatsen till en början i en rasande fart tror jag berodde på att han var påverkad, kände sig förföljd och att han kan ha haft droger i kroppen.
Natten mot den 8 juli skulle han stanna över på Hotel Color. Detta lämnade han, som det verkar, mitt i natten samtidigt som han gör ett flertal märkliga samtal hem till Sandra.
Den enda rimliga anledningen, som jag ser det, till Lars mycket märkliga beteende berodde på paranoida vanföreställningar. Dessa hade då förorsakats p. g. a. av missbruket. Kanske hade han under hela veckan då hans båda resekamrater var kvar gått på droger. Lars sov lite och utnyttjade dåligt "all inclusive".
Varför Lars kom att vägra en läkarundersökning kan ha berott på att han hade droger i kroppen och ville inte att detta skulle framkomma.