2016-08-20, 11:00
Medlem
El Capitanos avatar
Lt sga att en person av olika skl har ett behov av att kpa en bostad idag. Personen r vertygad om att marknaden r rejlt vervrderad men det r samtidigt oskert nr en eventuell nedgng kommer.

Kan personen nu reducera sin risk genom ngon att kpa ngon form av finansiellt instrument eller "finansiell frskring". Allts att du frlorar en mindre summa pengar s lnge marknaden rullar p som vanligt men om den pltsligt dyker kan du inkassera pengar som tminstone delvis vger upp vrdeminskningen p bostaden.
Citera
2016-08-20, 14:18
Medlem
Stygotiuss avatar
Att ta korta positioner i bankerna och/eller byggfretagen ger nog en OK hedge.

Att blanka bostadsobligationer hade nog varit bra, men jag vet inte om det r mjligt fr en privatperson.
Citera
2016-08-20, 16:48
Medlem
Bst exponering r nog att g kort JM. Om du tror att priserna kommer falla p.g.a. kade rntor r det nog vettigt att korta fastighetsbolag.
Citera
2016-08-20, 19:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Att ta korta positioner i bankerna och/eller byggfretagen ger nog en OK hedge.

Att blanka bostadsobligationer hade nog varit bra, men jag vet inte om det r mjligt fr en privatperson.
Blankar man Castellum s borde det vara en bra hedge, dom finns i olika delar av landet, olika typer av fastigheter....terspeglar rtt bra marknaden, gissar jag i vart fall I annat fall kan man ju blanka flera olika fastighetsbolag.
Citat:
Ursprungligen postat av Frankunderwoodz
Bst exponering r nog att g kort JM. Om du tror att priserna kommer falla p.g.a. kade rntor r det nog vettigt att korta fastighetsbolag.
JM-aktiens rrelser prglas i hg utstrckning av fretagsspecifika frutsttningar och hndelser och till skillnad frn t.ex. Besqab, s har JM inte rosat marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in