Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-20, 12:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Har du ingen närakut? Eller bor du nära en akutmottagning. Jävligt dumt att chansa när det gäller hjärtat. Det kan som sagt gå snabbt
Har en närakut i Liljeholmen (20 min från där jag bor). Ska åka in sen, som du säger så vill jag inte riskera något när det handlar om hjärtat.
Citera
2016-08-26, 20:48
  #14
Medlem
-Zex-s avatar
Hur gick det? Vad vart diagnosen?
Citera
2016-08-26, 22:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Hur gick det? Vad vart diagnosen?
Har regelbunden hjärtklappning pga min ätstörning.
Blodtrycket visade 90/55 (som förra gången) och min puls ligger på 109.

Om jag får en hjärtklappning igen ska jag ringa min läkare så kommer de göra någon slags ''bevakning'' av mitt hjärta under 72 timmar.
Vad själva diagnosen var vet jag dock inte, inget jag fick svar på.. Gjorde endast EKG
Citera
2016-08-26, 22:04
  #16
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Har regelbunden hjärtklappning pga min ätstörning.
Blodtrycket visade 90/55 (som förra gången) och min puls ligger på 109.

Om jag får en hjärtklappning igen ska jag ringa min läkare så kommer de göra någon slags ''bevakning'' av mitt hjärta under 72 timmar.
Vad själva diagnosen var vet jag dock inte, inget jag fick svar på.. Gjorde endast EKG
Happ, låter bra att dom ska observera. Tänk om man själv kunde få läkare som kan följa upp något
Citera
2016-08-26, 22:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Happ, låter bra att dom ska observera. Tänk om man själv kunde få läkare som kan följa upp något

Vet inte vart du bor men läkarna i Liseberg (Älvsjö, Stockholm) är faktiskt riktigt duktiga och ser verkligen efter sina patienter. Varje gång jag känner mig orolig så kan jag ringa min husläkare och få en tid direkt!

Hoppas verkligen att detta endast är något tillfälligt för att ha hjärtproblem som 19-åring är inte kul.. :/
Citera
2016-08-26, 22:23
  #18
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Vet inte vart du bor men läkarna i Liseberg (Älvsjö, Stockholm) är faktiskt riktigt duktiga och ser verkligen efter sina patienter. Varje gång jag känner mig orolig så kan jag ringa min husläkare och få en tid direkt!

Hoppas verkligen att detta endast är något tillfälligt för att ha hjärtproblem som 19-åring är inte kul.. :/
Låter underbart. Falu lasarett är sämre på den fronten.

Well, jag är bara 4 år äldre än dig och jag har hjärtproblem, inte är det roligt men jag lever
Citera
2016-08-27, 00:01
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Låter underbart. Falu lasarett är sämre på den fronten.

Well, jag är bara 4 år äldre än dig och jag har hjärtproblem, inte är det roligt men jag lever
Hoppas det löser sig för dig iallafall :/
Citera
2016-08-27, 02:11
  #20
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Hoppas verkligen att detta endast är något tillfälligt för att ha hjärtproblem som 19-åring är inte kul.. :/

Har själv haft hjärtklappning och oregelbunden puls som ung och gick med tiden över.

Minns specifikt ett av mina besök hos läkaren där konklusionen blev att
"min puls gick från x antal slag per minut till det dubbla", vid samma test.

Detta var ingenting jag skulle oroa mig över.

Men klart. Vad skulle det tjäna till. I alla fall. Ta det med ro.
Citera
2016-08-28, 00:39
  #21
Medlem
paggans avatar
Du ska givetvis sluta röka på direkten. Huruvida det är anledningen till din åkommor eller inte är sekundärt men det är,mest troligt en bidragande orsak. Jag snusade i nästan 20 år med dubbelslag och ökad puls som bieffekt. När jag slutade upphörde båda dessa problem. Jag menar inte att nikotinet är orsaken till ditt problem men det kan mycket väl vara en av de bidragande orsakerna. Du har massor att tjäna på att sluta röka. Det vet du också själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback