Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 00:34
  #1
Medlem
Satt och kollade på tv och höll i metalländen av uttaget till mina hörlurar. Stoppar in ändan i usb hålet på datorn och helt plötsligt dör datorn. Går inte att starta. Luktar inte bränt. När jag sätter in batterikabeln lyser inte ens indikatorn utanpå datorn. Dumt men iböand gör man konstiga grejer när man är uttråkad. Måste jag köpa en ny nu? Bara haft min asus i 6 månader..
Citera
2016-08-20, 01:31
  #2
Medlem
x12s avatar
Prova först att ta ur batteriet, ta ur strömmen, låt stå ett litet tag, sätt ihop igen och se om den startar.
Den borde starta, men .. blir inte förvånad om moderkortet dött.

Uruselt om usb-porten inte är kortslutningsskyddad, isåfall bör du kunna skicka in den på garantin. Ange bara inte att det var hörlurskontakten du pillade dit, bara "kontakten".
Citera
2016-08-20, 02:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Prova först att ta ur batteriet, ta ur strömmen, låt stå ett litet tag, sätt ihop igen och se om den startar.
Den borde starta, men .. blir inte förvånad om moderkortet dött.

Uruselt om usb-porten inte är kortslutningsskyddad, isåfall bör du kunna skicka in den på garantin. Ange bara inte att det var hörlurskontakten du pillade dit, bara "kontakten".

Va fan det funkar nu!! Jag tog ur batteriet och då gick det att starta datorn. Då måste det vara batteriet som dött. Skumt.
Citera
2016-08-20, 04:53
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Prova först att ta ur batteriet, ta ur strömmen, låt stå ett litet tag, sätt ihop igen och se om den startar.
Den borde starta, men .. blir inte förvånad om moderkortet dött.

Uruselt om usb-porten inte är kortslutningsskyddad, isåfall bör du kunna skicka in den på garantin. Ange bara inte att det var hörlurskontakten du pillade dit, bara "kontakten".
Behöver han ange vad han gjorde alls?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback