2016-08-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du tänker dig alltså att jag skulle ha tillgång till alla mejl till kvinnliga journalister? Du verkar mer eller mindre galen. Tag bort skygglapparna och försök följa den debatt som pågått under en hel del år där journalister (manliga som kvinnliga) bland annat berättar om mejl av den typen. I bland kan man även se personer här på Flashback som skickat mejl till journalister som de redovisar i trådarna och låter förvånade över att de inte fått något svar.
Kom igen nu, du skrev ju att det var tusentals SD-sympatisörer som skrev hatmejl till kvinnliga journalister.
Då borde det ju rimligtvis finnas åtminstone ett par dussin dömda näthatare som är SD-sympatisörer, som är dömda för att ha hotat eller ofredat kvinnliga journalister på nätet. Exempel, tack.

Visa även några exempel på några riktigt plumpa mejl som skickats av Flashbackare till kvinnliga journalister, jag förväntar mig åtminstone lika låg nivå som sossen och vänsterpartisten höll i mina tidigare exempel.
Citera
2016-08-21, 11:27
Medlem
heinos avatar
Finns säkert en hel del kvinnomisshandlare och rättshaverister i denna gruppen. Skyller misslyckanden på feminister och pk-maffian. Som islamister.
Sedan detta närmast sexuella intresse för musikfestivaler och vad som försigår där. Och vilka som kladdar på "deras" tjejer.
Citera
2016-08-21, 11:45
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Finns säkert en hel del kvinnomisshandlare och rättshaverister i denna gruppen. Skyller misslyckanden på feminister och pk-maffian. Som islamister.
Sedan detta närmast sexuella intresse för musikfestivaler och vad som försigår där. Och vilka som kladdar på "deras" tjejer.
Festivaltafsandet är ett symptom på vad som håller på att hända med framför allt unga kvinnors rörelsefrihet och trygghet i det offentliga rummet. Därav intresset för just festivalerna.
Citera
2016-08-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Festivaltafsandet är ett symptom på vad som håller på att hända med framför allt unga kvinnors rörelsefrihet och trygghet i det offentliga rummet. Därav intresset för just festivalerna.

Nej, enbart för användning till egen fördel.
Citera
2016-08-21, 12:09
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Menar du att SD-sympatisörer inte skulle ha några problem med en sådan samhällsutveckling? Och att dom skiter i att svenska kvinnors rörelsefrihet beskärs? Att festivalerna används som ammunition i argumentationen är bara naturligt.

Jag kan dock hålla med om att det kan finnas ett visst cyniskt välkomnande av eländesnyheter som bekräftar SD:s världsbild, men detta är mest ett resultat av polariseringen och det sanslöst urusla debattklimatet.
Citera
2016-08-21, 15:49
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jag har två döttrar och ett flertal utomeuropeiska vänner. Tror du på allvar att det är främlingsfientlighet som driver mig att ogilla det nya taharrush-fenomenet vi nu ser med oroväckande regelbundenhet?
Citera
2016-08-21, 18:25
Medlem
Y2Ws avatar
Som flerårig medlem i SD kan jag nog påstå att kvinnosynen i SD är bättre än den är överlag i samhället (nu umgås jag iofs inte med MENA-folk, det skulle ju dra ner domen över "det övriga samhället" betydligt.

Den skiljer sig knappast i praktiken från andra partier gissar jag, utom V (och resten av träskvänstern) som ju är ökända för sitt hyckleri i ämnet.
Citera
2016-08-21, 18:35
Avstängd
Merwinnas avatar
...fast till och med jag som ÄR kvinna, kan känna så när jag läser någon krönika av någon totalt verklighetsfrämmande, migrantkramande kvinna. Att hon borde få pröva på lite av den medicin hon vill dosera ut till andra kvinnor. Detta har ju inget med allmän kvinnosyn att göra, utan handlar bara om vad man tycker om just politiskt korrekta kvinnor.
Citera
2016-08-21, 23:26
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Som flerårig medlem i SD kan jag nog påstå att kvinnosynen i SD är bättre än den är överlag i samhället (nu umgås jag iofs inte med MENA-folk, det skulle ju dra ner domen över "det övriga samhället" betydligt.

Den skiljer sig knappast i praktiken från andra partier gissar jag, utom V (och resten av träskvänstern) som ju är ökända för sitt hyckleri i ämnet.
Men du kallar andra medmänniskor för träskvänster och mena-folk. Oavsett vad du har för kvinnosyn kan man säga att din människosyn stinker.
Och du umgås givetvis inte med detta hemska "mena-folk" men vet deras kvinnosyn. Jodå, förstår direkt att du inte ljuger när du säger att du är medlem i SD.
Citera
2016-08-21, 23:34
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Men du kallar andra medmänniskor för träskvänster och mena-folk. Oavsett vad du har för kvinnosyn kan man säga att din människosyn stinker.
Och du umgås givetvis inte med detta hemska "mena-folk" men vet deras kvinnosyn. Jodå, förstår direkt att du inte ljuger när du säger att du är medlem i SD.

Vad har min kvinnosyn att göra med att jag är demokrat och antiextremist? Om något så tyder ju det på en bättre kvinnosyn än dessa subgrupper (där man till och med måste ha speciella "våldtäktsgrupper" för att hantera de många interna sexuella övergreppen). Och vill du ha en instruktion i kvinnosyn för MENA så läs Koranen, eller så kan du titta snabbt på brottstatistiken.
Citera
2016-08-21, 23:48
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vad har min kvinnosyn att göra med att jag är demokrat och antiextremist? Om något så tyder ju det på en bättre kvinnosyn än dessa subgrupper (där man till och med måste ha speciella "våldtäktsgrupper" för att hantera de många interna sexuella övergreppen). Och vill du ha en instruktion i kvinnosyn för MENA så läs Koranen, eller så kan du titta snabbt på brottstatistiken.
Talar man om andra folk på det sättet är man hatisk bara punkt eller totalt isolerad och lever sitt liv på internet. Ingen kvinnosyn alls att tala om m.a.o.
Du får gärna inbilla dig att dom har så dålig kvinnosyn i dessa kulturer, det är väl därför alla dessa kvinnor (och kvinnor i övrigt) dras till sverigedemokrater.
Citera
2016-08-22, 00:00
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Talar man om andra folk på det sättet är man hatisk bara punkt eller totalt isolerad och lever sitt liv på internet. Ingen kvinnosyn alls att tala om m.a.o.
Du får gärna inbilla dig att dom har så dålig kvinnosyn i dessa kulturer, det är väl därför alla dessa kvinnor (och kvinnor i övrigt) dras till sverigedemokrater.

Hehe, ja talar man fakta om människor med dålig kvinnosyn så är man "hatisk" enligt dig? Ja, så är det ju inte du som drabbas av denna kvinnosyn heller, så varför skulle du bry dig va?

Men visst, du kan ju blunda för övergrepp, hederskultur, misshandel och liknande exempel - men det säger ju en del om dig som människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in