2016-08-20, 12:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Om man ska döma av vad som skrivs här på Flashback så är det ju inte direkt SD-sympatisörerna här som går i bräschen för jämställdhet och kvinnors rättigheter. Nej, tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna när de umgås med invandrare och kvinnor bör inte bli poliser eller brandmän. Kvinnor som är för invandring och propagerar mot främlingsfientlighet är batikhäxor och feministfittor etc. Kvinnor anses ha lägre intelligens än män och så vidare. Kvinnliga journalister som ibland brukar delge oss delar av deras mailbox visar tydligt att SD-sympatisörer inte så gärna propagerar mot deras argument utan mer inriktar sig på deras kön där de är allt från "lilla gumman" till "fittor".
Citera
2016-08-20, 12:16
Medlem
Det som stör mig är meningar som ska trend mot SD "inte din kvinna". För vad vill man säga med det?? Bry er inte? Det är i nivå med ett sämre armband.
Citera
2016-08-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om man ska döma av vad som skrivs här på Flashback så är det ju inte direkt SD-sympatisörerna här som går i bräschen för jämställdhet och kvinnors rättigheter. Nej, tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna när de umgås med invandrare och kvinnor bör inte bli poliser eller brandmän. Kvinnor som är för invandring och propagerar mot främlingsfientlighet är batikhäxor och feministfittor etc. Kvinnor anses ha lägre intelligens än män och så vidare. Kvinnliga journalister som ibland brukar delge oss delar av deras mailbox visar tydligt att SD-sympatisörer inte så gärna propagerar mot deras argument utan mer inriktar sig på deras kön där de är allt från "lilla gumman" till "fittor".

Din beskrivning av SD-mentaliteten är tyvärr riktig. För fortsatta framgångar måste SD dels slå in på en mer jämställdhetssträvande politik. Dels fördöma och tona ned de mest antifeministiska tongångarna inom rörelsen. Där har SD mycket att lära av övriga riksdagspartier.
Citera
2016-08-20, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Den är säkert sämre än genomsnittet.
Generellt är det "arga unga nobbade män" som röstar på SD.

http://www.expressen.se/debatt/nobbade-man-ar-en-tickande-bomb/

Jag kommer nog rösta blankt i nästa val då alla partier är lika värdelösa idag.
Citera
2016-08-20, 12:55
Medlem
Citat:
Om man ska döma av vad som skrivs här på Flashback så är det ju inte direkt SD-sympatisörerna här som går i bräschen för jämställdhet och kvinnors rättigheter. Nej, tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna när de umgås med invandrare och kvinnor bör inte bli poliser eller brandmän. Kvinnor som är för invandring och propagerar mot främlingsfientlighet är batikhäxor och feministfittor etc. Kvinnor anses ha lägre intelligens än män och så vidare.
För min del får kvinnor gärna bli brandmän så länge de uppfyller de fysiska kraven, med det menar jag de gamla kraven. Det här programmet belyser några av de problem som uppstår när man tillämpar dagens sänkta antagningskrav:
https://www.youtube.com/watch?v=_Zm3NQoJuQw

Citat:
Kvinnliga journalister som ibland brukar delge oss delar av deras mailbox visar tydligt att SD-sympatisörer inte så gärna propagerar mot deras argument utan mer inriktar sig på deras kön där de är allt från "lilla gumman" till "fittor".
Det där inlägget påminner lite om när Uppdrag Granskning gjorde ett program om näthat.

Fria Tider, 2013-05-29:
Citat:
I februari i år gjorde Sveriges Televisions Uppdrag Granskning ett program om näthat. I inslaget fick flera kända svenska kvinnor läsa upp hot som de fått ta emot från personer som SVT framställde som högerextrema sverigedemokrater. Nu åtalas den man som låg bakom de grövsta hoten i programmet, en före detta moderat kommunpolitiker som numera är medlem i Socialdemokraterna.

[...]

Några av hotbreven togs upp i SVT:s Uppdrag Granskning i februari i år och lästes då upp av de hotade kvinnorna. I programmet försökte SVT framställa det som att hoten kom från högerextremister och sverigedemokrater.

Marcus Arnesson har i polisförhör erkänt att han skickat de hotfulla breven och säger även att han "står för dessa brev".
http://www.friatider.se/svts-uppdrag-granskning-ljog-for-tittarna-nathataren-ar-fd-m-politiker

Petterssons Blogg:
Citat:
...

Nu har det visat sig att en av de mest aktiva är socialdemokrat och svart, dessutom avslöjades han redan i oktober och det är troligt att media känt till detta men lagt på locket som vanligt eftersom verkligheten inte stämmer med den bild de vill förmedla.
Om denne svarte socialdemokrats näthat är det tyst i media, mycket tyst men har inte PK lärt sig att sanningen ändå kommer fram genom alternativmedia

[...]

Bekymmersamt är att Uppdrag Granskning läste upp hatmejl från denne man i sitt program, och det skulle förvåna mig väldigt mycket om inte Josefsson & Co visste vem han var. Ett program som UG tar månader att göra och att de inte stött på Marcus Arnesson under sina efterforskningar är inte trovärdigt. Ändå valde de tystnaden.

Man ska inte vara skadeglad men Pettersson tycker detta är ett tillfälle att småle lite. Samtidigt är det tragiskt att veta vad som hänt om detta rört sig om en Sverigedemokrat. Helsidor i Expressen, Aftonbladet och alla andra media, samtidigt som chefredaktörerna bedyrar att de behandlar alla människor lika.
http://petterssonsblogg.se/2013/05/29/nathataren/

(FB) PK-SKANDAL! Svarta adopterade S-politikern Marcus Arnesson bakom näthatet mot kvinnor
Citera
2016-08-20, 13:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Det där inlägget påminner lite om när Uppdrag Granskning gjorde ett program om näthat.

Fria Tider, 2013-05-29:
http://www.friatider.se/svts-uppdrag-granskning-ljog-for-tittarna-nathataren-ar-fd-m-politiker

Petterssons Blogg:
http://petterssonsblogg.se/2013/05/29/nathataren/

(FB) PK-SKANDAL! Svarta adopterade S-politikern Marcus Arnesson bakom näthatet mot kvinnor
Jag utgår från att det är tusentals män som skriver otrevliga och hatiska mejl till kvinnliga journalister. Kan du utveckla lite mer vad du vill säga med detta exempel? Är din inställning att de flesta är svarta män och att väldigt få av dem är SD-sympatisörer eller hur menar du?
Citera
2016-08-20, 13:27
Medlem
Citat:
Jag utgår från att det är tusentals män som skriver otrevliga och hatiska mejl till kvinnliga journalister. Kan du utveckla lite mer vad du vill säga med detta exempel? Är din inställning att de flesta är svarta män och att väldigt få av dem är SD-sympatisörer eller hur menar du?
Exemplet med den näthatande sossen visar att verkligheten inte alltid överensstämmer med den bild gammelmedia och folk på vänsterkanten försöker kommunicera ut.
Har du några belägg för att det är: "tusentals män som skriver otrevliga och hatiska mejl till kvinnliga journalister"?
Har du några belägg för att dessa hatiska mejl främst skrivs av invandringskritiska personer?
Citera
2016-08-20, 13:48
Medlem
FFVs avatar
Nu har jag iof inte röstat på SD ännu, men jag behandlar kvinnor som folk. Jag tycker kvinnor bör ha samma lön som män om de gör samma arbetsinstats. Jag är respekterar alla jag möter (förutom hejhejare som blir ignorerade) tills de bevisar att de inte förtjänar den, tex är en Islamist, kladdar på folk eller dylikt.

De kvinnor jag arbetat med varierar precis lika mycket som männen, jag har sett kvinnor som är betydligt mer starka och kompetenta en somliga män och tvärt om. Folk är folk.

Skulle dock aldrig drömma om att kalla mig Feminist, Equalist kanske.
Citera
2016-08-20, 15:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Exemplet med den näthatande sossen visar att verkligheten inte alltid överensstämmer med den bild gammelmedia och folk på vänsterkanten försöker kommunicera ut.
Har du några belägg för att det är: "tusentals män som skriver otrevliga och hatiska mejl till kvinnliga journalister"?
Har du några belägg för att dessa hatiska mejl främst skrivs av invandringskritiska personer?
Jag har svårt att förstå din argumentation. Det vore som om en vit svensk tafsade på unga tjejer på festival och jag skulle hävda att det förstör SD-sympatisörernas världsbild. Bevis? Inte mer än att dessa mejl har en benägenhet att komma i stor anstormning i samband med att journalisten skrivit om något som har med invandring att göra och att breven är av tillrättavisande karaktär i tämligen nedlåtande ordalag.
Citera
2016-08-20, 15:32
Medlem
Citat:
Jag har svårt att förstå din argumentation. Det vore som om en vit svensk tafsade på unga tjejer på festival och jag skulle hävda att det förstör SD-sympatisörernas världsbild. Bevis? Inte mer än att dessa mejl har en benägenhet att komma i stor anstormning i samband med att journalisten skrivit om något som har med invandring att göra och att breven är av tillrättavisande karaktär i tämligen nedlåtande ordalag.

Vill gärna se ett antal av dessa mejl här och nu. Annars är det som vanligt bara skitsnack och rykten utan relevans från dig. Måste vara lätt att visa upp eftersom det finns tusentals.
Citera
2016-08-20, 15:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Vill gärna se ett antal av dessa mejl här och nu. Annars är det som vanligt bara skitsnack och rykten utan relevans från dig. Måste vara lätt att visa upp eftersom det finns tusentals.
Du tänker dig alltså att jag skulle ha tillgång till alla mejl till kvinnliga journalister? Du verkar mer eller mindre galen. Tag bort skygglapparna och försök följa den debatt som pågått under en hel del år där journalister (manliga som kvinnliga) bland annat berättar om mejl av den typen. I bland kan man även se personer här på Flashback som skickat mejl till journalister som de redovisar i trådarna och låter förvånade över att de inte fått något svar.
Citera
2016-08-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild

Hör är några citat från några hatmejl som var undertecknade av en sverigedemokrat:
Citat:
Han kränkte mig, mitt kön och mitt ursprung. Det passar inte att han ska föreläsa på Internationella kvinnodagen. Det känns obehagligt, säger kvinnan.
I maj förra året fick den kvinnliga politikern tre anonyma mejl med kränkande innehåll. Det stod bland annat: ”Lämna omedelbart Sverige! Försvinn härifrån! Det luktar skit från dig! Vill du tjäna pengar får du sälja din rumpa på en bordell i Köpenhamn.”
Men det visade sig att det var Ahmed Bouirda (V) som skrev dem:
Citat:
Avsändaren utgav sig för att vara sverigedemokrat. Men när vänsterpartiets kommungrupp i Gävle diskuterade om de skulle polisanmäla de hotfulla mejlen erkände en man inom partistyrelsen att det var han som hade skrivit dem. Mannen uppmanades då att lämna sina politiska uppdrag, vilket han gjorde. Och vänsterpartiets ledning valde att inte göra någon polisanmälan.
(FB) V-politiker mejltrakasserade kollega -utgav sig för att vara sverigedemokrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in