Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-19, 23:37
  #1
Avstängd
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?
Citera
2016-08-20, 00:08
  #2
Medlem
Mja, "realisten" bryr sig inte om andra människor, varken män eller kvinnor.
Det är den mest själviska och hänsynslösa människotypen just nu, bryr sig bara om ryggdunk och medhåll för egen vinning, annars ointresserad utav andra individer.
Citera
2016-08-20, 00:11
  #3
Avstängd
En sak kan vi iallafall vara säkra på, nämligen att den genomsnittlige sverigedemokraten har betydligt bättre kvinnosyn än den genomsnittlige muslimen. Det skulle bara en komplett idiot förneka.
Citera
2016-08-20, 00:37
  #4
Medlem
Sam.Boyds avatar
Gissar att många tycker att jämstäldhet är så som det ska vara.

Och den som tycker att kvinnor som antastas, våldtas och misshandlas får skylla sig själv är sjuk i huvudet.
Citera
2016-08-20, 00:49
  #5
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?

Det där med att jaga SD-are som uttrycker sig grovt är idag historia. I takt med att hela samhällsklimatet härdats har givetvis också SD påverkats.
Efter att Kasselstrand och co uteslöts för ett år sedan, har mig veterligen ingen mer uteslutits.
Har hört talas om SD-are som uttryckt sig synnerligen grovt men utan åtgärd från medlems-kommitten.
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2016-08-20 kl. 01:03.
Citera
2016-08-20, 00:56
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
SD väljares kvinnosyn... är nog mest FI (och vänster) som skriker högst, syns mest och som inte representerar kvinnor överhuvudtaget som ogillas... inte kvinnor per say...

FI och många vänster kvinnor förstör för kvinnor som helhet och självklart är det inget man vill...

Lite som att fråga om hur det står till med synen på terrorister faktiskt... och vilken syn man har på om stackarna...

Jag tänker mest på trådar här på Flashback, där "Sverigevänliga" uppenbart är i majoritet samt är de som startar trådarna om slampor till svenska kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Magban 2016-08-20 kl. 00:58.
Citera
2016-08-20, 01:03
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
SD väljares kvinnosyn... är nog mest FI (och vänster) som skriker högst, syns mest och som inte representerar kvinnor överhuvudtaget som ogillas... inte kvinnor per say.

Kollar man på Flashbacks forum gällande feminism och jämställdhet törs jag hävda att det knappast är FI och vänstern som syns och hörs mest... Det är obestridligt SD-sympatisörer som hörs och syns mest och inläggen de postar är knappast i jämställdhetens tecken. Begär inte att du ska bevisa motsatsen, men du kan ju enkelt erkänna att jag har rätt i min poäng.
Citera
2016-08-20, 01:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?

Det där har ingenting med kvinnosyn att göra.
Jag har en manlig släkting som blev misshandlad av ett gäng somalier, relativt lindrigt då han så småningom lyckades springa ifrån dem. Han har alltid röstat på 7k-partier trots att han vet att invandrare från en del länder är grovt överrepresenterade i den svenska brottsstatistiken.
Ett riktigt PK-hjon. När han berättade det för mig så sa jag att det var ju tråkigt, men du har ju själv röstat för det här, du vet ju att den politik du förespråkar medför att fler svenskar blir drabbade av brott - så varför gnälla?
Jag fick ett muttrande som svar...

Det är ju som att ladda en puffra, rikta den mot foten, trycka av, och sedan gnälla när det gör ont...
Citera
2016-08-20, 02:06
  #9
Medlem
bithaxs avatar
Den är säkert sämre än genomsnittet.
Generellt är det "arga unga nobbade män" som röstar på SD.

http://www.expressen.se/debatt/nobba...tickande-bomb/
Citera
2016-08-20, 02:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?


Allt beror väl på utgångspunkter, men de "Sverigedemokrater" jag samtalat med i verkliga livet har framstått såsom klassiskt svenska män, väldigt snälla, vänskapliga, närmast undergivna gentemot kvinnan i stort. Dvs stödjer jämställdhet, solidaritet och sådana saker.

De som skriver bakom en dataskärm ska man inte ta så allvarligt. Orden blir hårdare här. En del är säkert inte ens Sverigedemokrater som skriver de värsta sakerna, utan vänsterpartister, Fy-feminister osv.

Sedan vet jag inte om det är så vettigt att behålla en gammal civliserad syn på kvinnan såsom en "ängel" när många idag är totalt självupptagna och bara tänker på pengar. Med det sagt så blir det som alltid en fråga om att kunna reflektera i flera steg. Jämställdhet är inte fråga om ordets innebörd, utan fråga om att kvinnor ska ses som småbarn utan ansvar. Då kan man inte samtidigt pladdra om kvinnosyn från arga unga män, det blir patetiskt.
Citera
2016-08-20, 03:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Den är säkert sämre än genomsnittet.
Generellt är det "arga unga nobbade män" som röstar på SD.

http://www.expressen.se/debatt/nobba...tickande-bomb/

Sentio brukar pricka bäst när det kommer till att spå SD:s valresultat, enligt deras senaste (juni?) undersökning ligger Sverigedemokraterna på 24,5 procent. Med tanke på att SD är populärare bland män än kvinnor borde det innebära att ungefär var tredje man tänker rösta på SD.
Med andra ord menar du att ungefär var tredje man i Sverige är tillhör kategorin "arga unga nobbade män". Nä, du får skaka fram lite bättre argument om du inte vill framstå som en idiot...
Citera
2016-08-20, 03:10
  #12
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Sentio brukar pricka bäst när det kommer till att spå SD:s valresultat, enligt deras senaste (juni?) undersökning ligger Sverigedemokraterna på 24,5 procent. Med tanke på att SD är populärare bland män än kvinnor borde det innebära att ungefär var tredje man tänker rösta på SD.
Med andra ord menar du att ungefär var tredje man i Sverige är tillhör kategorin "arga unga nobbade män". Nä, du får skaka fram lite bättre argument om du inte vill framstå som en idiot...

Med tanke på att det förmodligen nästan bara rör sig om etniskt svenska män, inte sådana med utländsk bakgrund, så borde det innebära att närmare var annan etniskt svensk man röstar på SD, i fall den mätningen är representativ för befolkningen.

Att svenska män var så pass dominerade av invandrare, det trodde inte jag.

Men det betyder nog att SD också nu nått sin potential. Man kommer inte att hitta fler väljare inom den arga, nobbade väljarkåren, som bilvit svikna av moderaterna. Vad skall man göra då?

Om alla svenska kvinnor och alla invandrare rörstar på andra partier så kommer SD aldrig att kunna få någon egen majoritet i riksdagen. Det blir lixom omöjligt. Man måste vinna över dem, och jag tycker man gör ett ganska dåligt jobb just nu.
__________________
Senast redigerad av bithax 2016-08-20 kl. 03:24.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback