Citat:
Ursprungligen postat av
japanskbrud
Leif igen. haha ..fy fan vad bra det blev .. ätit en hel form själv. Har alltid hatat det på julen och smakat riktigt jävla illa dom gångerna jag tagit från den formen på ngt julbord. Förra julen va nån cateringfirma, smakade fitta och bränt skorpmjöl. Innan dess på nått julbord va det gräddsås med potatisbitar och ingen ansjovis.
Jag måste snart starta en religion där han är gud.
Iofs vågade jag bara ha i hälften så mkt ansjovis, men det blev jävligt bra ändå, jämfört med tidigare erfarenheter.
https://www.youtube.com/watch?v=7q322KOzkKI
Janssons frestelse är en delikatess om man gör den på rätt sätt. Vi kör ofta med Jansson på våra stökiga efterfester och den sköljs ner med en stor stark och ett par nubbar samtidigt som Alma Cogan hörs från stereon.
Mycket ansjovis, mycket grädde (inte så mycket att frestelsen simmar när den är färdig dock) och glöm inte löken. Frestelsen skall alltså vara fuktig men inte blöt (

).
Som reserv har vi nog 5-6 frestelser i frysen, vi gör dom bara halvfärdiga och sen fryser vi in dom.
Nackdelen med JF är att blir man akut sugen så tar det en stund innan den är färdig.
Lika gott på efterfesten på jul, nyår, påsk och midsommar.