Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 21:39
  #17917
Medlem
Vilken information kan vi privatpersoner få ut från tingsrätten nu angående rättegången? Tänker på FUP, datum och tid för rättegången osv? Jag trodde att LB skulle berätta det, men han verkar nästan vilja sopa det under mattan. Att kontakta S och fråga finns inte på kartan såklart, så därför frågar jag er här om ni vet hur det funkar.

Undrar också hur det kommer sig att S får en "egen" rättegång när tanken från början var att lägga ihop allt? Finns det skäl att anta att det är ganska mycket i hennes ärende?
2017-10-20, 21:53
  #17918
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systermantisk
Vilken information kan vi privatpersoner få ut från tingsrätten nu angående rättegången? Tänker på FUP, datum och tid för rättegången osv? Jag trodde att LB skulle berätta det, men han verkar nästan vilja sopa det under mattan. Att kontakta S och fråga finns inte på kartan såklart, så därför frågar jag er här om ni vet hur det funkar.

Undrar också hur det kommer sig att S får en "egen" rättegång när tanken från början var att lägga ihop allt? Finns det skäl att anta att det är ganska mycket i hennes ärende?

Om du kontaktar aktuell tingsrätt (Göteborgs) kommer dem att ge dig all information du kan få. Datum och tid kommer du garanterat få, osäker dock om FUP:en eftersom det troligen rör sig om ett sexualbrott.
2017-10-20, 22:00
  #17919
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systermantisk
Vilken information kan vi privatpersoner få ut från tingsrätten nu angående rättegången? Tänker på FUP, datum och tid för rättegången osv? Jag trodde att LB skulle berätta det, men han verkar nästan vilja sopa det under mattan. Att kontakta S och fråga finns inte på kartan såklart, så därför frågar jag er här om ni vet hur det funkar.

Undrar också hur det kommer sig att S får en "egen" rättegång när tanken från början var att lägga ihop allt? Finns det skäl att anta att det är ganska mycket i hennes ärende?

Vet vi egentligen ifall det var S-rättegången som skulle slås ihop med den första? Det var inte så att det var fler liknande fall som skulle slås ihop och att S-rättegången är i en liga för sig? Kan inte det där så himla bra, så rätta gärna in mig på rätt spår.
2017-10-20, 22:08
  #17920
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
Vet vi egentligen ifall det var S-rättegången som skulle slås ihop med den första? Det var inte så att det var fler liknande fall som skulle slås ihop och att S-rättegången är i en liga för sig? Kan inte det där så himla bra, så rätta gärna in mig på rätt spår.

Vad jag fattar så är det en rättegång i Skaraborg och en i Göteborg. Jag gissar på att det som hittades i telefonen kommer hamna i skaraborgsfallet i och med att det ligger en öppen förundersökning där som inte är relaterad till "Allice".
2017-10-20, 22:10
  #17921
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vad jag fattar så är det en rättegång i Skaraborg och en i Göteborg. Jag gissar på att det som hittades i telefonen kommer hamna i skaraborgsfallet i och med att det ligger en öppen förundersökning där som inte är relaterad till "Allice".

Så har jag också fått för mig.
2017-10-20, 22:19
  #17922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vad jag fattar så är det en rättegång i Skaraborg och en i Göteborg. Jag gissar på att det som hittades i telefonen kommer hamna i skaraborgsfallet i och med att det ligger en öppen förundersökning där som inte är relaterad till "Allice".
Sorry för att jag är trög nu, känner att jag inte riktigt hänger med i svängarna med de olika rättegångarna.
-S vet vi får en "egen" i Göteborg nu
-Pojken, vars pappa anmälde, har en och väntar fortfarande på datum
Finns det en tredje öppen förundersökning för andra fall som de eventuellt hittat i mobilen vid beslaget i Kumla? Har jag uppfattat det rätt då?
Edit: Som kommer hamna i samma som pojkens? Fan vad rörigt det blev, sorry.
2017-10-20, 22:21
  #17923
Medlem
langaocbs avatar
Jag tröttnar aldrig på LB. Han får ett brev från tingsrätten, avfärdar det med en mening och fortsätter med sitt vanliga pladder .


Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är det Lennart som har fått ta rollen som den person som Rask ska exploatera nu och göra content av nu? Tidigare var det hans farsa som fick vara innehållet i kanalen men det verkar slut nu. Antar att han behöver något nytt, hans kanal har väl inte direkt fungerat när han inte hade pappan att tjata om. Blir intressant att se hur det slutar, Rask kommer inte lyckas krama ur lika mycket content ur Lennart som han gjorde med sin pappa Känns som att det kommer sluta med att de träffas och Rask får stryk och Lennart blir häktad.

Känns som något för en eventuell Rask-tråd. Jag hade aldrig hört talas om snubben innan det här men då är jag inte generation Jockiboi.
Det han gör är jävligt svinigt iaf. Undrar om han har något samvete?
Hur skulle det kännas för honom om LB dör snart och man hittar fysiologiska förklaringar till hans beteende?
Alla som trollar med LB borde tänka på att skiten verkligen kan träffa fläkten. Redan nu har jag fått pm med tips på vilka vissa mantisar är irl. Inget jag vill engagera mig i.
Men folk kommer leta syndabockar om LB begår ett grovt brott eller om något annat höguppmärksammat sker.
__________________
Senast redigerad av langaocb 2017-10-20 kl. 22:24.
2017-10-20, 22:49
  #17924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Känns som något för en eventuell Rask-tråd. Jag hade aldrig hört talas om snubben innan det här men då är jag inte generation Jockiboi.
Det han gör är jävligt svinigt iaf. Undrar om han har något samvete?
Hur skulle det kännas för honom om LB dör snart och man hittar fysiologiska förklaringar till hans beteende?
Alla som trollar med LB borde tänka på att skiten verkligen kan träffa fläkten. Redan nu har jag fått pm med tips på vilka vissa mantisar är irl. Inget jag vill engagera mig i.
Men folk kommer leta syndabockar om LB begår ett grovt brott eller om något annat höguppmärksammat sker.

Finns redan en: (FB) Rätt eller fel, det denna snubben gör mot sin missbrukande far?
Men den är om hur han utnyttjade sin farsa. Finns väl inte så mycket att säga om honom på egen hand. Nu är han väl en del av ekosystemet kring Lennart helt enkelt och platsar väl därför i den här tråden.

Men det börjar spåra ur nu, Lennart pressas för hårt. Det kommer smälla rejält snart. Det verkar som att folk inte fattar att gubben har problem på riktigt och att det kan sluta illa.
2017-10-20, 22:49
  #17925
Medlem
Lyzzas avatar
Fasen jag engagerar mig alltid för mycket i allt jag gör. Nu blev det plötsligt en låt text till Lelle.

Men jag orkar inte sitta å texta den på sms eller lägga den på hans you tube han går ju vidare ganska Raskt å läser inte tillbaka.

Så nu får ni njuta av mina gramatiska fel och svengelska. Hur tokigt som helst. Men jag fann faktiskt ett visst nöje i att göra det. Allt för att fördriva tiden när man inte har något annat att göra.... förutom alla måsten ... men dem låssas vi inte om.

The man with the fejs tatoo
is gaining on you.
He wants too roast your behind
so let us stop trying to hide and do something Devine.
Mr C.A.F.Rask
our time is up!!
Now the new era begins to uprise
and you are in 4 a nice surprise.
All the Mantis in the world are singing loudli in your ear
that they haven't got any fear.
Mantis from Atlantis is coming 4 you
my hat and i is behind it too.
Come on and dance 4 me
A reel or two 4 me too see.
And when you dance on your feet
i stand so proudly and do the beat.
My flute is setting the ton
and you dance in my zone.
You can't stop dancing, an till you ar on the edge of the earth
and then, i blow you of, whit no mercy in my heart.
2017-10-20, 23:12
  #17926
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systermantisk
Sorry för att jag är trög nu, känner att jag inte riktigt hänger med i svängarna med de olika rättegångarna.
-S vet vi får en "egen" i Göteborg nu
-Pojken, vars pappa anmälde, har en och väntar fortfarande på datum
Finns det en tredje öppen förundersökning för andra fall som de eventuellt hittat i mobilen vid beslaget i Kumla? Har jag uppfattat det rätt då?
Edit: Som kommer hamna i samma som pojkens? Fan vad rörigt det blev, sorry.

Jag bara gissar att den är relaterad till mobilen eftersom beviset måste komma någonstans ifrån. Men ja, pojken vars pappa anmälde, hans rättegång sköts upp pga att en till förundersökning inleddes. Annars var datum på den satt. Men nu väntar vi på att de ska sätta ett nytt datum. Vad det är för nya grejer som kommit fram kan vi bara gissa eftersom Lennart själv inte sagt något om detta vad jag minns.
2017-10-20, 23:54
  #17927
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomasfr
Lennart tycker namnet på det där brevets avsändare är konstigt. Kanske för att det är "Flashback" baklänges...

Bra observerat, jag började faktiskt fundera på om det var ett riktigt fan som skrivit, någon som faktiskt börjat tro på det han säger.

Från en Youtube-kommentar förstår man att bilden i brevet är från en tecknad serie. https://en.wikipedia.org/wiki/Mantis_(Marvel_Comics)

Att brevet var från Kronofogden måste jag använda en av Lennarts egna fraser om "mycket märkligt".
2017-10-21, 07:26
  #17928
Medlem
Undrar om han visade nya kallelsen för mamma. Hade mina äldre släktningar hittat något sånt av en slump hade de nog svimmat. Men hon borde väl vara van.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback