2016-08-18, 12:36
Medlem
http://www.skaraborgslanstidning.se/...d-i-falkoping/

Citat:
Lastbilschauffören som blev utsatt för rånet under natten var en av EA Åkeris Skarachaufförer. Åkeriets VD Stefan Nyman pratade på morgonen med den anställde som drabbades. Lastbilen körde på väg 184 mot Falköping och var på väg till Skåne med en mattransport. Då började en personbil blinka på honom.

— Det var precis där man svänger av vid Falköping. Chauffören stannade och vevade ner rutan, då sa de i bilen att något fladdrade i bak. Då tackade han för hjälpen och gick ut och kollade det, men det var inget. När han skulle hoppa in i hytten igen så kom en person med rånarhuva och kniv och försöker rispa chauffören, berättar Stefan Nyman, VD på EA Åkeri i Skara.

Då sprang chauffören därifrån för att inte bli skadad och ser sedan hur gärningsmännen kör iväg med lastbilen. Sedan åker personbilen iväg. Kvar är chauffören som inte har telefon eller någonting med sig och inte kan larma polisen.

SÅ... Frågan är vad hände egentligen?

Ska vi utgå från att historien ovan är sanningsenlig och att det inte läggs till eller dras ifrån allt för mycket?
Initialt tror iallafall jag det, men är inte sämre att jag kan ändra mig.
Det intressanta indetta skede är givetvis förövarna.
Vilka är de, vad ville de, etnicitet, kopplingar till åkeriet, slump, you name it.
Kör hårt Flashback!

..................................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02. Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2016-08-18 kl. 13:22.
Citera
2016-08-18, 12:50
Medlem
Just nu har varesig aftonbladet eller expressen nappat på nyheten som jag ändå betecknar som grov, även i dagens Sverige.

Har jag rätt i att min observation är märklig, eller är ett brott av denna kaliber enbast avsedd för lokala landsortsblaskor numer?

Eller kan man rent av läsa av något annat i det faktum att det ej publicerats? Många förstår säkert vad jag tänker på.
Citera
2016-08-18, 12:53
Medlem
franges avatar
Sånt här verkar ju hända dagligen nere vid Dover - Calais, där lastbilar blir stenade, vandaliserade, och utsatta för rån av lösket som försöker ta sig till Storbritannien. Och inte är det som bekant Jean-Pierre eller Alistair som håller låda.

Kanske är några därifrån som gett upp England och istället fortsätta karriären i Svedala?
Citera
2016-08-18, 13:44
Medlem
sittmuskelns avatar
Blev väl lite snopet när förövarna upptäckte det var matvaror i lasten? Blir kanske ett nytt rån i trakterna snart igen, men då efter att ha bättre koll på innehåll? JULA kör ju massor med transporter denna sträcka.
Citera
2016-08-18, 13:48
Medlem
Mullrets avatar
Kanske Black Cobra som är i farten igen ? Vad gör man med 16 ton småkakor ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12232276.ab

Kanske kafferep med de andra blöjrånarna ?
Citera
2016-08-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sittmuskeln
Blev väl lite snopet när förövarna upptäckte det var matvaror i lasten?

Inte vilka matvaror som helst tydligen. Hela kylbilen full med inte speciellt halal-slaktade ostyckade grisar: http://www.skaraborgslanstidning.se/...tagit-fel-bil/

The usual suspects äter ju inte fläsk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in