• 1
  • 2
2016-08-17, 07:18
Avstängd
arbetets avatar
Idag på morgonen vaknar vi upp till åter en natt med bilbränder, inte bara i Malmö utan även i Norrköping där 19 bilar brändes upp. Samtidigt så är vi efter första kvällen uppe i 8 sexövergrepp på den beryktade tillställningen We are Stockholm. Jag börjar min morgon med att titta på Nyhetsmorgon i TV4 och man rapporterar på nyheterna som sig bör om båda händelserna. Sedan övergår jag till Gomorron Sverige i SvT för att titta på Rapport.

ALLTSÅ, INTE ETT PIP OM VARE SIG SEXÖVERGREPP ELLER BILBRÄNDER. Trots att man har haft reportage om ökade säkerhetsåtgärder vid festivalen i Stockholm verkar man inte vilja rapportera om det stora misslyckandet i att förhindra övergrepp. Istället presenterar sig ena programledaren sig som "migrationskorrespondent".

Vad f*n är detta?! Visst har jag vetat att SvT vinklar grovt men en total mörkläggning som detta är ren skandal.

Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig. Jag har i alla fall beslutat mig för att ge upp SvT:s nyhetsbevakning från och med nu.

Hur känner ni?
Citera
2016-08-17, 07:20
Medlem
Ring till redaktionen på SVT, ställ dem mot väggen!!
Citera
2016-08-17, 07:35
Medlem
Motor_666s avatar
Det är väl därför man hänger här.
Citera
2016-08-17, 07:37
Medlem
Ja ansolut! Kontakta redaktionen och återkom här och berätta vad dom sa.
Det kan ju vara så att dom inte får rapportera om dessa händelser.
Citera
2016-08-17, 07:46
Medlem
AlfaQhards avatar
Finns ingen anledning att titta på tv nyheter om de försöker censurera olyckor och katastrofer. Du fick reda på att ett flertal kvinnor blivit "slickade" på av skäggbarn , och att bilar brinner utan att titta på TV.
Citera
2016-08-17, 08:25
Medlem
8xxSeriess avatar
SVT är skattefinansierad propaganda, och detta TS beskriver är inget nytt. Säg upp TV-licensen, sluta titta på SVT och byt kanal på radion.
Citera
2016-08-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Det är väl därför man hänger här.

Så är det.
Citera
2016-08-17, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Så är det.
Så du tror att folk här på FB vill ge dig mer sanning än media på TV?
Kolla bara på deras alias och avatarer.
Här pekas du rakt emot helvetet i 9 fall av 10.
Allt hat och porr och smuts lyfts till skyarna och den verkliga sanningen döljs bland trollens oförskändheter.
Citera
2016-08-17, 08:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSaveEurope
Allt hat och porr och smuts lyfts till skyarna och den verkliga sanningen döljs bland trollens oförskändheter.
Vilken sanning avseende trådens ämne (sexövergrepp och bilbränder) är det som döljs på Flashback men uppmärksammas på SVT?
Citera
2016-08-17, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodSaveEurope

Jag tror att man får reda på nyheter betydligt snabbare här i många lägen. Speciellt när det gäller sexualbrott & annat snyft angående flyktingar.

- Nej, jag tycker inte majoriteten här på FB har 'bra' åsikter.
Citera
2016-08-17, 09:31
Medlem
SVT är ju ett propagandaorgan och måste därför blunda för verkligheten som alla andra upplever.
Citera
2016-08-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
och byt kanal på radion.

Till vadå? Mix Megapol? Vill man ha pratradio finns det tyvärr bara en kanal att välja på, i alla fall om vi talar om FM-radio.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in